
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Як потрапити на маркетплейс Rozetka, що вимагає інтернет-супермаркет від своїх партнерів та які переваги у співпраці з найбільшим e-commerce гравцем в Україні.
Цей матеріал доступний російською мовою
Інтернет-магазин Rozetka, крім власних продажів, пропонує свій сайт як маркетплейс, виставляти товари на якому можуть й інші продавці. Компанія не розкриває точних цифр, проте за словами представників Rozetka, зараз на маркетплейсі працює кілька тисяч продавців. Сумарна кількість товарів, які вони представляють, сягає мільйонів. Найпопулярніші категорії: електроніка, побутова техніка, одяг, дитячі товари, краса і здоров’я, дім/город. За даними засновника Rozetka Владислава Чечоткіна, озвученими на iForum-2018, кращі продавці маркетплейсу отримують більше 400 замовлень на день. Редакція AIN.UA підготувала інструкцію, як почати торгувати на Rozetka. Портал RAU публікує скорочену версію матеріалу.
У минулому році Чечоткін розповів, що відвідуваність Rozetka становить 12 млн користувачів на місяць (актуальніші дані в компанії не надали). В цьому й полягає її основна цінність для продавців – вона може стати трампліном для малого і середнього бізнесу, який до цього не працював в інтернеті, а також джерелом додаткових продажів для інших інтернет-магазинів.
Rozetka – найбільший рекламодавець в UAnet і один з найбільших в Україні в цілому. При цьому значну частину бюджетів на рекламу компанія витрачає саме для рекламування товарів маркетплейсу.
Також на Rozetka є можливість спілкуватися з клієнтами безпосередньо – відповідати на відгуки про товари. Цією можливістю користуються більше 3000 представників брендів і продавців в Україні.
Щоб почати торгувати на маркетплейсі, потрібно пройти тривалий процес заповнення документів та впорядкування контенту. Терміни початку роботи з Rozetka від моменту подачі заявки можуть розтягнутися від 3-х тижнів до 3-х місяців в залежності від рівня готовності самого продавця.
При цьому не кожен продавець може пройти далі подачі заявки. Адміністрація маркетплейсу розглядає кандидатів, оцінює потенційний обсяг їхніх продажів на платформі. «Мінімального порогу входу немає – ми оцінюємо не тільки за цифрами, але і наскільки для нас цікаві категорія, бренд, цінова політика продавця і т.і.», – пояснив представник інтернет-супермаркету.
Щоб заповнити анкету продавця, потрібно зайти в розділ «Продавати на Розетці» і заповнити заявку для реєстрації продавця.
Форма заявки досить проста, але зверніть увагу на пункт «Інформація про себе та свою компанію». Тут потрібно описати сильні сторони своєї компанії, які переконають Rozetka в тому, що з вами вигідно співпрацювати. Такими перевагами можуть бути: власна служба доставки, наявність шоу-руму, розміщення товарів на складі компанії і т.і.
Після того, як заповнена форма реєстрації, зкандидатом зв’яжеться менеджер, який скине анкету і дані для договору.
Також потрібно буде надати сканкопії документів. Для різної форми реєстрації – свій перелік.
Це найважчий етап на вході. Rozetka висуває численні вимоги до формування прайсу. Його повинен робити програміст, тому що найменша деталь може стати причиною того, що документ повернуть на доопрацювання. Вимоги до вивантаження YML прайс-листа можна подивитися тут. Всі вимоги до контенту можна подивитися тут.
Крім обов’язкових вимог до контенту є і рекомендовані. Їх теж слід дотримуватися. Rozetka виставляє численні вимоги не для того, щоб додати партнеру головного болю. Все це необхідно, щоб товар краще продавався, в чому зацікавлені обидві сторони.
Для успішної роботи на маркетплейсі, за словами представника Rozetka, досить додавати більше товарів, працювати над якістю їх опису, якістю обслуговування клієнтів. І звичайно – продавати за найнижчою ціною, що може бути не так просто для багатьох продавців.
Справа в тому, що Rozetka бере комісію за кожен проданий товар. Її розмір залежить від категорії. Іноді вона невисока, наприклад, за автошини Rozetka стягує всього 3%, мотошини, автомобільні диски та мотоцикли – 4%. Але в деяких категоріях комісія може досягати 10-20% з продажу. Наприклад, комісія за годинники, подарунки і товари для свят становить 25%.
Маржинальність у деяких магазинів не настільки висока, щоб продажі при таких комісіях були доцільними.
Також є стандартний щомісячний внесок за використання платформи в розмірі 100 грн. В особистому кабінеті потрібно відкрити рахунок, з якого Rozetka буде відраховувати щомісячний внесок і комісію. На ньому постійно повинні бути гроші: коли продавець отримує замовлення, сервіс автоматично заморожує комісію на рахунку, і якщо там немає достатньої суми, замовлення розглядатись не буде. У випадках, коли покупець вирішить відмовитися від замовлення, комісію повернуть на рахунок в повному обсязі.
За даними Хорошоп, деякі партнери Rozetka, намагаючись компенсувати комісію, ставлять на маркетплейсі вищі ціни, ніж на власному сайті. У правилах Rozetka зазначено, що так робити категорично заборонено, адже маркетплейс підтримує репутацію майданчика з демократичними цінами. Крім того, деякі продавці, враховуючи, що Rozetka повертає комісію за скасовані замовлення, все-таки проводять операцію з клієнтом і залишають комісію собі.
Обдурити Rozetka не так легко, адже вона періодично продзвонює всі скасовані замовлення, а також перевіряє ціни на сайтах партнерів. Якщо виявиться обман, маркетплейс може застосувати санкції, аж до внесення інтернет-магазину в чорний список.
Втім, за словами Чечоткіна, ці витрати істотно нижчі, ніж якби продавці розкручувалися своїми силами. Rozetka дає можливість продавцям сфокусуватися на забезпеченні ідеального сервісу, а генерацію трафіку і замовлень бере на себе.
За матеріалами: AIN.UA
Читайте також –
E-commerce-персоналізація: як налаштувати рекомендації, які “працюють”