Показники Mondelez в Україні за рік виросли на 20%

Показники Mondelez в Україні за рік виросли на 20%

04.02.2020 02:00
  503
Костянтин Симоненко

Основна частина продажів снекової і кондитерської продукції припала на мережевий роздріб, чия частка в загальному обсязі реалізації становить приблизно 80%.

Цей матеріал доступний російською мовою

Регіон Східної Європи став у минулому році одним з найбільш динамічних ринків для розвитку компанії, а український підрозділ показав кращі результати в цьому регіоні, додавши відразу 20%. Зокрема, в категорії плиткового шоколаду бренд Milka показав приріст на 40%. В результаті, за словами Андрія Самусенко, генерального директора Mondelez Україна, його підрозділ увійшов до трійки кращих з 13-ти бізнес-юнітів міжнародної компанії.

Багато в чому цьому сприяв розвиток сучасної роздробу.

«За нашими товарними категоріями на мережевий роздріб припадає приблизно 80% продажів, а на інші торгові точки – 20%. У 2012 році цей показник не перевищував 70%. Зрозуміло, є категорії товарів, де дане співвідношення між сучасним і традиційним роздробом істотно відрізняється. Десь може бути 10 на 90 або 40 на 60», – розповів топ-менеджер.

На думку Андрія Самусенко, максимальний показник реалізації продукції в Україні через сучасні магазини може досягти 85%, хоча в розвинених країнах він часом становить і 95%. Більшого поки неможливо досягти в силу географії нашої країни. Як скоро це трапиться, залежить від двох ключових чинників.

Перший – це споживачі. Якщо в столиці рівень продажів через мережевий роздріб вже давно перевалив за 80%, то в глибинці багато хто продовжує ходити за покупками в магазинчики і кіоски своїх знайомих або родичів по сусідству. Але більш комфортні умови здійснення покупки і розширений асортимент можуть змінити їх звички.

«Навіть в Києві можна спостерігати, як закриваються окремі точки після того, як неподалік відкривається мережевий великий сучасний магазин», – пояснює Андрій Самусенко.

Другий фактор – вартість логістики і витрат на утримання торгової точки. Адже одна справа відкрити супермаркет в Києві і зовсім інша – в райцентрі.

Крім того, саме витрати на логістику обмежують ступінь проникнення мережевого роздробу в регіони. Тим не менш, він розвивається в півтора рази швидше, ніж традиційна торгівля, а тому в ній зможуть вижити тільки ті, хто зможе мінімізувати свої витрати на дистрибуцію.

«Якщо магазин продавав раніше на 1000 грн, а тепер тільки на 100 грн, то стає невигідно везти туди продукцію», – каже Андрій Самусенко.

У компанії відзначають, що сучасна торгівля, в тому числі в Україні, змінюється настільки стрімко, що доводиться переглядати плани розвитку компанії вже навіть не раз в п’ятирічку, а раз на три роки. Зокрема, за останні п’ять років такі зміни проводилися вже двічі.

В цьому році в компанії не прогнозують такого потужного зростання, нарікаючи на поступове уповільнення розвитку ринку кондитерських виробів (в групах шоколаду, бісквітних виробів та ін.). На значне збільшення частки ринку також розраховувати не доводиться, тому що ринок цих товарів дуже конкурентний і його перерозподіл між існуючими гравцями вже вимірюється в межах похибки розрахунків (від -0,3% до + 0,8%).

У той же час вельми перспективним виглядає ринок снеків. Як показав звіт State of Snacking, де вивчається роль снеків в задоволенні потреб сучасних покупців, люди все частіше віддають перевагу невеликим перекусам. Так 6 із 10 опитаних вибирають невеликі перекуси протягом дня замість основних прийомів їжі. Серед мілленіалів таких ще більше – 7 з 10-ти. І цей тренд продовжує набирати обертів.

Читайте також –

Тренди брендів: 8 порад з виживання в сучасному світі рітейлу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку