
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


До 2022 року 67% усіх онлайн-покупок в світі будуть здійснюватися через маркетплейси. Що в них такого і чим вони відрізняються від інтернет-магазинів?
Цей матеріал доступний російською мовою
CEO онлайн-платформы Scallium Андрій Павленко в колонці для Liga.net розповів про зростання сегменту маркетплейсів в Україні та світі, перспективи цього формату, а також їхні переваги по відношенню до класичних інтернет-магазинів. Портал RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Amazon став маркетплейсом через п’ять років після заснування, і вже через два роки ріст продажів збільшився в чотири рази, а третина всіх продажів була саме з маркетплейсу. Rozetka стала маркетплейсом в 2016 році, а вже сьогодні кожне друге замовлення приходить з маркетплейсу.
Якщо проаналізувати суху статистику, то за три останні роки в Україні:
Інтернет-магазини безперечно програють конкуренцію маркетплейсам. Чому? Загалом це завдяки платформенній моделі роботи маркетплейсу.
Ця модель концентрується на:
Базуючись на вищесказаному, можна виділити п‘ять основних моментів, де маркетплейс виграє:
Давайте розберемо поступово. Інтернет-магазин витрачає значно більше часу на управління і розширення асортименту, тому що це роблять саме співробітники контент-відділу:
В налагодженній роботі маркетплейсу сторонні мерчанти (постачальники) впливають на ваш асортимент (а контент-відділ лише модерує товари).
Також ми можемо говорити про те, що дохід у e-commerce-проєкта вище, якщо на вітрині більше товарних позицій. Ми повинні розуміти, що:
Проаналізувавши ряд українських маркетплейсів, ми виявили, що один товар від стороннього постачальника на вітрині дає 3,97 – 6,07 відвідувачів без вкладення рекламних бюджетів (лише SEO).
Багато хто вважає маркетплейси «смітником товарів». Але аналітика показує, що це зовсім не так. Сьогодні дві години на обробку замовлення від клієнта – це критична точка. Лише 15% маркетплейсів і 23% постачальників не готові приймати ці правила. Ринок дозрів.
Ми в Scаllium порахували залежність скасувань покупки від швидкості зворотного зв’язку з клієнтом. Отже, якщо маркетплейс (або постачальник):
Якщо говорити про довіру покупців, то чудовий приклад навів засновник Rozetka Владислав Чечоткін на минулому iForum. Аналітика магазину показує, що NPS маркетплейсу (індекс споживчої лояльності) на 3% вище, ніж NPS інтернет-магазину. А це хороший показник.
А як щодо ціни та ціноутворення? За дослідженнями ринку електронної комерції, запуск маркетплейсу дає ріст чеку на 14,89%, і в середньому магазин зростає на 54% на рік.
Є така приказка на ринку – «Все будет маркетплейс». Зараз e-commerce переживає період трансформації – нова модель роботи диктує рітейлу свої правила. Тому важливо вже сьогодні усвідомити це, почати працювати та встигнути схопити свій шматок пирога.
Автор: Андрій Павленко, CEO онлайн-платформы Scallium
Джерело: Liga.net
Читайте також –
Як змусити клієнта витрачати більше в Чорну п’ятницю. дослідження Exponea