Fashion online: в чому особливості та секрет успіху маркетплейса OLLA.ua
Власник маркетплейса одягу та взуття OLLA.ua про те, чому вибрали даний сегмент ринку, в чому особливості та переваги порталу, як розвивається український e-commerce в сегменті fashion і що потрібно для того, щоб продавати товар на OLLA.ua.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Український e-commerce вже кілька років зростає чи не найшвидше в Європі. Все більше наших співвітчизників воліють купувати товари та послуги через Всесвітню павутину, придбаючи найрізноманітніші речі: від гаджетів і аксесуарів до автомобілів, подорожей і предметів мистецтва. Причому зростають продажі практично всіх сегментів: техніка та електроніка, косметика і парфумерія, продукти харчування та товари для дому. Не відстає і сфера fashion, хоча традиційний шопінг в ТРЦ також не здає позиції.
З усього розмаїття інтернет-магазинів, що працюють в Україні, найбільш вражаючі темпи зростання демонструють маркетплейси. Так, за підрахунками групи компаній EVO (управляє порталами prom.ua, bigl.ua і рядом інших), оборот українських маркетплейсов щороку збільшується на 50%. Про схожу динаміку говорять й інші гравці ринку. Про те, що відбувається в сегменті онлайн-торгівлі одягом і взуттям, особливості споживчих уподобань, ключові тенденції RAU розповів власник маркетплейсу OLLA.ua, де пропонується широкий асортимент одягу, взуття та супутніх товарів для жінок, чоловіків і дітей Володимир Орловський.
– Як з’явилася ідея проекту та які основні віхи його розвитку?
– Спочатку була мережа офлайн-магазинів OLLA, де продавався одяг і взуття. З ростом проникнення інтернету та популярності покупок онлайн сало очевидно, що для подальшого розвитку необхідно створення власного інтернет-магазину. Оцифрували асортимент, написали платформу та представили її споживачам. В кінцевому підсумку зрозуміли, що наш особистий асортимент не покриває всі потреби аудиторії, тому перейшли на роботу в форматі «маркетплейс».
– Як оцінюєте рівень конкуренції між онлайн- і офлайн-магазинами? Які тенденції можете відзначити?
– Думаю, що конкуренція між «цегляними» та інтернет-магазинами саме в Україні поки не настільки розвинена, як, скажімо, в США або Західній Європі. З моєї точки зору, і це підтверджується прикладами лідерів ринку, виграють ті компанії, які будуть впроваджувати гібридні моделі продажів, поєднуючи онлайн та офлайн. І ми – не виняток, вже починаємо роботу над впровадженням омніканальной моделі продажів. Грамотне поєднання інтернет і фізичних магазинів дасть ефект синергії, тобто сервіс для покупців і продажу після впровадження зростуть не в два рази, а набагато більше.
– На українському ринку працює багато інтернет-магазинів, в тому числі і в сегменті fashion, в чому особливість OLLA.ua, чим ви відрізняєтеся від інших?
– Перш за все: широким асортиментом і низькою ціною. Це ключові наші особливості: ми пропонуємо великий вибір одягу та взуття за справедливою вартістю. Щоб цього домогтися, навіть пішли на зменшення відсотку, який відраховують продавці на маркетплейсі – він помітно нижче, ніж в середньому по ринку.
Завдяки цьому і вдалося сформувати базу лояльних клієнтів, що регулярно здійснюють покупки в нашому магазині. У бюджетному сегменті ми – одні з лідерів.
– У чому особливості роботи у цій ціновій категорії?
– Основна особливість, що помітно впливає на бізнес – порівняно низька маржа. Тобто ми, по-перше, не можемо ставити високу націнку, оскільки це не відповідає принципам нашого магазину. А по-друге, низька ціна товару означає, що в грошовому вираженні (навіть при однаковій в процентах націнці з іншими магазинами, що продають більш дорогі речі) ми отримуємо менше чистого прибутку.
– Тоді чому ви вибрали саме цей сегмент? Адже логічніше продавати дорожче і заробляти більше.
– Як я вже казав, у нашій ніші ми одні з лідерів. Крім того, ми вже оцифрували тп збудували всю нашу роботу, напрацювали лояльну аудиторію, отримали експертизу. Більшість інших компаній, що працюють в цьому сегменті, мають певні проблеми, викликані нерозумінням специфіки «бюджетного» e-commerce. Це і маркетингові складності, і техпроцеси, і помилки в бюджетуванні. Тому вважаємо за краще працювати в тій ніші, де ми експерти, а не намагатися конкурувати «на чужому полі».
– Скільки всього товарів представлено у вас на сайті?
– Саме наших – близько 7000 моделей, плюс ще 18 000 – 20 000 партнерських. Це одяг, взуття, аксесуари. Є кілька партнерів, які пропонують товари для спорту та туризму, риболовлі тощо.
– Розширювати асортимент не плануєте?
– Ні, наше кредо «продаємо те, що працює без розетки» (посміхається). Тобто поки що не розглядаємо продаж техніки, електроніки та гаджетів. Є куди розвиватися і розширюватися і в нашому сегменті. Крім того, розширення асортименту розмиє цільову аудиторію. Втім, потроху додаткові товари у нас з’являються.
– Як шукаєте постачальників для власних товарів і які умови висуваєте партнерам?
– База власних постачальників у нас вже сформована, більшість з них працюють з нами не перший рік – ще з часів традиційного роздробу. Продавців на маркетплейс залучають співробітники компанії.
З вимог: обов’язково оцифрований товар – фотографії, опис, характеристики тощо. Зрозуміло, повністю легальне ведення бізнесу. І, природно, наявність і якість пропонованого товару, так як будь-які проблеми з продавцем на маркетплейсі або його товаром обов’язково вдарять і по репутації OLLA.ua. Вітаємо, якщо контактуємо безпосередньо з виробником, а не з посередниками або дистриб’юторами, так як це дає можливість продавати товар за нижчою ціною.
– Які товарні категорії, напрямки для вас є пріоритетними? Кого ще хочете залучити на OLLA.ua?
– Зараз нас цікавлять брендові товари, відомих споживачам торгових марок. No name товари, представлені в низькому ціновому сегменті, вже представлені в достатній кількості. Вони хорошої якості, але імена їх виробників нічого не говорять клієнтам.
Тому мають намір розширити асортимент брендових товарів: Nike, Adidas, Puma і так далі. Так що запрошуємо до співпраці компанії, які продають товари цих торговельних марок.
– Які методи й інструменти використовуєте для залучення споживачів і партнерів?
– Частково це проплачений трафік через Goоgle, Facebook, Instagram. Обов’язково e-mail-розсилки, дірект-маркетинг. Активно використовуємо SMM-просування, так, у нашого каналу в Instagram вже більше 100 000 фоловерів, що дуже непогано для маркетплейсу одягу. Намагаємося рекламуватися активно і постійно нарощувати охоплення аудиторії.
– Кого вважає своїми конкурентами?
– Наш власний асортимент досить конкурентний, а в чомусь – і унікальний. Небагато таких магазинів, які в своїй стратегії роблять ставку на недорогі речі, при цьому презентують товар в повністю оцифрованному вигляді. Як правило, за якістю представлення товару цим більше займаються більш дорогі магазини.
Якщо дивитися в загальному на fashion-сегмент української електронної комерції, то все інтернет-магазини, які продають одяг і взуття – наші конкуренти. Ми з ними боремося за трафік, змагаємося в аукціонах на пошукові запити, увагу користувачів і так далі.
– Як в OLLA.ua вибудувана система безпеки і захист персональних даних?
– В сайт вбудована система шифрування трафіку, якщо мова йде про оплату – то використовуємо сервіс LiqPay з його надійними та перевіреними протоколами безпеки. Для захисту даних використовуємо стандартні й популярні системи, які застосовують провідні компанії сфери e-commerce.
– Для всіх інтернет-магазинів болюче питання: доставка товару замовнику та потенційні проблеми з поверненням. Як це реалізовано у вас?
– Працюємо з найбільшими поштовими операторами: Нова пошта, Meest Express. Вони доставляють замовлення або на вказану адресу, або в відділення або почтомати – як клієнтові зручніше. Аналогічно, і партнери, які продають товари на нашому порталі.
Що стосується повернення – то щодо нашого товару, то ми дотримуємося усіх вимог законодавства. Покупку можна повернути протягом 14 днів, обміняти і так далі. Якщо з нашої вини відправлений не той товар або неналежної якості, то всі накладні видатки, такі як пересилання та інше, беремо на себе. Аналогічно працюють і наші партнери.
Читайте також –
Довести до каси: 10 способів підвищити ефективність купівельного «кошика»