Головна > Новини > Відкриття > Новини FMCG за жовтень: продаж Billa та Рітейл Груп, рекорди Сільпо і Коло
Новини FMCG за жовтень: продаж Billa та Рітейл Груп, рекорди Сільпо і Коло

Новини FMCG за жовтень: продаж Billa та Рітейл Груп, рекорди Сільпо і Коло

АМКУ дозволив Novus придбати супермаркети Billa, Епіцентр може викупити Рітейл Груп, мережа КОЛО перетнула позначку у 200 магазинів, Сільпо нарощує темпи нових відкриттів, АТБ завершує гейміфіковану акцію з рекордними результатами та інші новини українського ринку FMCG-рітейлу за жовтень 2020 року.

Цей матеріал доступний російською мовою

Сільпо

У жовтні мережа супермаркетів Сільпо відкрила відразу шість нових дизайнерських магазинів. Зокрема, три нові торговельні точки розпочали роботу у Львові: на вулиці Пасічній, 164, Кульпарківській, 93А та в БЦ Океан, що на вулиці Володимира Великого, 26А. Перший зайняв більше 1117 кв. м та був реалізований в стилі траси Київ — Чоп з усіма обов’язковими елементами дороги: світлофорами, дорожніми знаками, колесами, автомобілями, відбійниками, заправками. Другий розташувався на площі у 1295 кв. м, а в дизайні інтер’єру торговельної точки було використано стиль мемфіс, який започаткував у 80-х дизайнер Етторе Соттсасс. А третій, у стилі каліфорнійського пляжу Venice Beach, зайняв більше 925 кв. м площі.

Ще один магазин (в шотландському стилі з площею 1370 кв. м) розпочав роботу в Новому Роздолі Львівської області. Окрім цього, мережа поповнилася супермаркетами у стилі Grand Silpo Hotel в Одесі – на вулиці Семена Палія, 125Б (1917 кв. м площі), а також магазином у стилі Candy Shop в новому житомирському ТЦ ОЛДІ. З відкриттям останнього мережа Сільпо розширилася до 271 магазину в Україні.

АТБ

Компанія АТБ-маркет завершила проведення гейміфікованої акції ATB Arena з рекордними результатами: 1,8 млн завантажень мобільної гри, яка з перших днів акції очолила рейтинг мобільних додатків в українському App Store і Play Market. Як нагадала прес-служба рітейлера, акція проходила в понад 1100 магазинах мережі в період з 1 вересня по 13 жовтня цього року. За час її проведення в інтернеті з’явилися великі спільноти шанувальників гри, на платформі YouTube було опубліковано більше 1000 відео-оглядів від учасників, а понад 35 000 користувачів поставили високі оцінки мобільній грі в App Store і Play Market.

Результатом проведення акції також стало значне зростання товарообігу і показників середнього чеку товарів постачальників компанії АТБ-маркет, які приєдналися до акції як партнери. Середньоденний товарообіг за акційними товарам постачальників збільшився на 50,5%, а середньоденна кількість акційного товару в чеку – на 57,7%. Приріст продажів одного з акційних товарів за період проведення акції показав рекордні 612%. В цілому, за півтора місяці проведення гейміфікованої акції ATB Arena загальна кількість товарів у среднедневном чеку збільшилася на 10,6%.

Рукавичка

На початку жовтня західноукраїнська мережа Рукавичка поповнилася новим супермаркетом у Львові на вулиці Тершаковців, 1. Як пише портал AllRetail, цей магазин відкрився у приміщенні, де раніше розташовувався супермаркет мережі Вопак. Торгова площа магазину склала 350 кв. м, в ньому встановлено три каси. Торгова точка стала вже 15-ою, відкритою з початку 2020 року. А загальна кількість магазинів рітейлера досягла 172 об’єктів. За інформацією AllRetail до кінця поточного року Рукавичка хоче відкрити ще вісім магазинів і закінчити 2020-ий рік з відміткою у 180 торгових точок.

Нагадаємо, мережа Рукавичка належить компанії Львівхолод, яка також володіє власним розподільчим центром, м’ясопереробним цехом та акредитованою харчовою лабораторією.

ЛотОК

Столичний продуктовий рітейлер ЛотОК розширив мережу магазинів до 100 торгових точок. Як повідомила компанія, ювілейний магазин відкрився в с. Петропавлівська Борщагівка на вул. Кільцева, 4В. Окрім традиційного асортименту тут представлено свіже м’ясо, різноманітні готові страви у відділі кулінарії, а також свіжа випічка та кава.

Відзначимо, що мережа ЛотОК була заснована в 2011 році та працює у форматі магазин «біля дому». Більшість торгових точок компанії знаходиться у Києві та містах-супутниках столиці. За межами столичного регіону працює лише один магазин ЛотоОК – в Шепетівці Хмельницької області.

Novus

Антимонопольний комітет України дозволив мережі Novus придбати супермаркети Billa. Як пише портал Liga.net з посиланням на прес-службу АМКУ, при розгляді заявки на покупку комітет встановив, що компанії проводять одночасну господарську діяльність тільки на роздрібному ринку продовольчих і непродовольчих товарів у Києві, Борисполі та Ірпені. Після придбання Billa Novus контролюватиме до 15% роздрібного ринку продажів продовольчих товарів у цих містах. З огляду на те, що сукупна частка учасників концентрації на зазначених ринках є незначною, АМКУ прийняв рішення, що заявлена ​​концентрація не призводить до монополізації чи значного обмеження конкуренції.

Нагадаємо, про плани Novus викупити торговельні об’єкти австрійського рітейлера Billa в Україні стало відомо в середині вересня. Зараз мережа Billa налічує 35 магазинів в Україні, розташованих в Києві, Київській області та Житомирі. Novus же об’єднує 46 магазинів, а загальна площа торгових точок становить понад 220 000 кв. м. Компанія розвиває торгові об’єкти різних форматів площею від 400 до 7000 кв. м, в тому числі – франчайзингові. Товарообіг мережі Novus в 2019 році склав 11,5 млрд грн.

Класс

Продуктовий рітейлер Класс відкрив оновлений супермаркет у Харкові. Він розпочав роботу 16 жовтня на проспекті Людвіга Свободи, 43. Як повідомляється на сайті торговельної мережі, після оновлення магазин став більш сучасним і технологічним. В компанії намагалися максимально комфортно організувати простір супермаркету, який зайняв основну частину першого поверху ТЦ Класс-4 загальною площею 3000 кв. м. Окрім звичайних кас, в супермаркеті встановили термінали самообслуговування.

За інформацією на сайті рітейлера, зараз мережа об’єднує вже 13 торгових об’єктів.

КОЛО

Мережа магазинів КОЛО продовжує стрімко набирати оберти та нарощувати темпи свого розвитку. Зокрема, 8 жовтня відбулось офіційне відкриття вже 200-го магазину рітейлера. Як повідомила RAU прес-служба компанії, ювілейний торговий об’єкт розпочав роботу у Києві на проспекті Миколи Бажана, 7 Ж. Позначку в сто нових магазинів продуктовий рітейлер пройшов менше ніж за рік – 100-й магазин КОЛО відкрився 30 листопада 2019 року.

Станом на 8 жовтня мережа налічувала 145 магазинів у Києві, 40 – в Київській області та 15 в Одесі. А в планах продуктового рітейлера – відкрити 3500 точок по всій Україні. В компанії зазначають, що саме пошук нових приміщень для відкриття магазинів є одним із пріоритетних напрямків роботи компанії. Також, враховуючи досвід зарубіжних та вітчизняних продуктових рітейлерів малого формату, мережа КОЛО вже працює над створенням власної франшизи, яку планує активно розвивати у 2021 році.

Фора

Частка продажів через сервіс доставки Glovo в окремих магазинах продуктової мережі Фора досягає 10%. Про це розповів директор з цифрових технологій компанії Євген Тришин на прес-брифінгу, присвяченому другій річниці виходу на український ринок сервісу кур’єрської доставки Glovo. «Коротка “остання миля” на базі мережі, а також широкий асортимент з акцентом на вибір якісних продуктів та страв власного виробництва – це те, що стало основою стратегічного співробітництва з Glovo. Діджиталізація та розвиток нових цифрових каналів, зокрема партнерство з Glovo, вже показує стрімку динаміку зростання бізнесу – ми маємо магазини, де частка продажу через Glovo перевищила 10% товарообігу магазину. Це високий показник», – зазначив Євген Тришин.

Рітейл Груп

Роман Лунін готовий продати торговельну компанію Рітейл Груп, яка управляє 63-ма магазинами різних форматів під брендами Велика кишеня, Велмарт, ВК Експрес і ВК Select. Про це пише портал НВ Бізнес з посиланням на власні джерела: двох інвестбанкірів та директора компанії – постачальника продуктів харчування. За інформацією видання, Рітейл Груп так і не змогла оговтатися після кризи 2009 року, а спроба розвивати різні формати не дала результату. Тому власник компанії Роман Лунін готовий продати роздрібний бізнес.

«Компанія вела переговори про продаж зі власниками мережі БРСМ. Але сторонам не вдалося домовитися», – розповів НВ Бізнес інвестбанкір, який побажав залишитися неназваним. За його словами, тепер у Рітейл Груп з’явився ще один можливий покупець – група Епіцентр. За даними НВ Бізнес, власники компанії Олександр і Галина Гереги хочуть розвивати свій продовольчий роздріб з 2013 року, а перший крок в цьому напрямку зробили вже цьогоріч, запустивши спеціалізовані продовольчі відділи в декількох ТЦ Епіцентр.

М’ясомаркет

Мережа магазинів М’ясомаркет стала членом Асоціації рітейлерів України. М’ясомаркет – це формат магазинів сonvenience store («магазин біля дому»), які МХП почав відкривати в липні 2020 року. До кінця року заплановано відкриття 51-ї точки бренду, а в перспективі кількість магазинів може перевищити 2000 об’єктів. М’ясомаркет відкривають як з діючими, так і з новими інвесторами на умовах франчайзингу. Причому у франчайзі є можливість відкрити торгову точку навіть з прописаною у договорі гарантією на річний дохід на інвестиції.

Залежно від розміру міста та його специфіки передбачені різні площі магазинів – від 45 кв. м до 140 кв. м.

Копійка

Мережа магазинів Копійка відкрила новий універсам в Одесі. Він розмістився на вулиці Академіка Філатова, 54 і зайняв площу у 230 кв. м. Як повідомила RAU прес-служба рітейлера, в торговій точці представлено відділ свіжих овочів і фруктів, а також м’ясний, рибний, молочний та кондитерські відділи. Особливість магазину — наявність широкого асортименту фасованих продуктів — макаронів, круп, сиру, ковбаси та снеків. В торговому залі працюють дві каси, а штат магазину складається з 12 осіб.

Нагадаємо, торгова мережа Копiйка була створена у 2001 році в Одесі. Компанія об’єднує 98 магазинів двох форматів — універсами та мінімаркети. Мережа представлена на півдні України — в Одеській, Херсонській та Миколаївській областях. Велика частина магазинів знаходиться в Одесі та Одеській області. Загалом в компанії працює більше 3500 осіб.

Читайте також попередній огляд –

Новини FMCG за вересень: угода Novus та Billa, шаурма від МХП та найкращі торговельні мережі року

 

Про автора
Виктор Нагорский

Deputy Chief Editor Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора