Новини FMCG за жовтень: визнання Сільпо, масштабування Metro і зростання показників АТБ
АТБ відзвітував про зростання показників за 9 місяців цього року, маркети Сільпо увійшли в топ-25 європейських магазинів за дизайном, Metro повернувся до масштабування торгової мережі, АМКУ відкрив розслідування проти Novus, Файно-маркет і Делікат, а також інші новини FMCG-рітейлу.
Цей матеріал доступний російською мовою
Визнання Сільпо
Відразу декілька українських супермаркетів мережі Сільпо увійшли в список Europe’s Finest Store 2019 – топ-25 кращих інноваційних дизайнів європейських магазинів. Найбільш вражаючі дизайнерські концепції магазинів, які були відкриті чи оновлені на європейському ринку рітейлу, щорічно вибирає профільний журнал про роздрібну торгівлю European Supermarket Magazine (ESM).
Як повідомила пресс-служба компанії Fozzy Group, в 2019 році Сільпо став єдиним українським рітейлером, магазини якого потрапили в європейський список видання. У компанії уточнили, що в Europe’s Finest Store 2019 увійшли три супермаркети: в стилі «стімпанк», відкритий в березні 2019-го в Вишгороді (Київська область), в стилі Дикого Заходу, відкритий в липні цього року в селі Стоянка (Київська область) і в стилі космосу, відкритий в грудні 2018-го в Харкові.
Відзначимо, що Сільпо почав розробляти власний авторський дизайн для окремих супермаркетів ще п’ять років тому, а в 2018 році поширив експеримент на всю мережу. Тепер індивідуальний дизайн отримує кожен новий супермаркет Сільпо й оновлювані торгові точки. У жовтні компанія відкрила ще один супермаркет з унікальним дизайном інтер’єру. Для нового магазину рітейлера у Луцьку були використані мотиви популярного в середині минулого століття художнього стилю «поп-арт».
Масштабування Metro
Після довгої перерви український підрозділ німецького концерну Metro AG знову почав відкривати торгові точки. Останній раз Metro запускав новий торговий об’єкт в далекому 2011 році в Житомирі. З тих пір німецький рітейлер тільки оновлював свої магазини, як, наприклад, в Києві на Петрівці й у Полтаві.
Через вісім років Metro знову повернувся до масштабування торгової мережі, відкривши в жовтні новий магазин в Чернігові. При цьому навіть зараз німці не поспішають вкладати в Україну значні суми і відкривати класичні торговельні центри оптової торгівлі. В даному випадку вони обмежилися відкриттям порівняно невеликого магазину під брендом «Бери-Вези» загальною площею 1560 кв. м, а торговою – 1155.
Як виглядає і що пропонує новий торговий об’єкт Metro Cash & Carry Ukraine – в докладному фоторепортажі RAU.
Расследование АМКУ
Антимонопольний комітет України (АМКУ) розпочав розгляд справи про узгоджені дії у вигляді виконання умов договору про спільну діяльність між компаніями «Новус Україна», «Вересень Плюс» (Кропивницький), «Делікат Рітейл» (Черкаси).
Як повідомив БізнесЦензор з посиланням на прес-служба АМКУ, можливими наслідками укладення зазначених договорів може бути координація дій між учасниками ринку оптової та роздрібної торгівлі. У зв’язку з цим АМКУ просить направляти зауваження і пропозиції за вказаними узгодженими діями.
Нагадаємо, в серпні Антимонопольний комітет дозволив «Новус Україна» (мережа Novus), черкаській «Делікат Рітейл» (мережа Делікат) і Кропивницькому «Вересень Плюс» (мережі Файно Маркет і Вересень) створити спільне підприємство – ТОВ «Асоціація регіональних мереж».
Новий формат Чудо Маркет
У середині жовтня в Харкові за адресою просп. Перемоги, 62 розпочав роботу супермаркет Чудо Маркет в новому форматі. Відповідно до актуальних тенденцій в рітейлі, магазин оптимізував зонування, спростив навігацію, поліпшив викладку товарів. Особливу увагу приділили інтер’єру, виконаному в чорно-помаранчевих тонах, відповідних фірмовому стилю мережі. В асортименті магазину представлено близько 12 000 найменувань товарів, включаючи продукти харчування, побутову хімію, промгруппу.
Щоб зробити процес покупки ще більш приємним, в Чудо Маркет облаштовано невелике кафе, де гості можуть відпочити, спробувати продукцію пекарні мережі й випити кави. Для зручності відвідувачів працює 13 кас, в тому числі 4 каси самообслуговування. Фотоогляд нового супермаркету доступний за посиланням.
Нагадаємо, торговельна мережа Чудо Маркет заснована в 2012 році й представлена 25-ма супермаркетами в Харкові, Харківській і Донецькій областях.
Плани М’ясторії
Мережа магазинів М’ясторія найближчим часом зосередиться на масштабуванні нового формату, який в компанії назвали «Стейкова подорож». Про це в ході клубної зустрічі шведського проекту DYB [Develop Your Business] ВАРТІСТЬ ОПТИМІЗМУ розповів співвласник М’ясторії Андрій Усенко. За його словами, за чотири місяці існування проекту компанія реалізувала вже більше 60 точок продажів цього формату в Києві та передмісті, а до кінця року планує мати 100-120 точок.
«Говорити про якісь результати проекту «Стейкова подорож» поки що рано, проте ми спостерігаємо позитивну динаміку продажів і плануємо розвивати проект. Уже в 2020 році плануємо йти в регіони й представити наш продукт в інших містах України. У перспективі, до кінця наступного року можемо мати до 300 таких точок», – поділився планами Андрій Усенко. Детальніше про новий проект і його особливості читайте в розширеному матеріалі RAU.
Фуршет йде в онлайн
Мережа супермаркетів Фуршет розпочала співпрацю з сервісом Zakaz.ua. Як повідомила RAU прес-служба Zakaz.ua, поки що компанія буде доставляти товари лише з одного магазину Фуршет, який знаходиться за адресою вул. Інженерна, 1. Однак при цьому доставка буде охоплювати Дарницький, Дніпровський і Печерський райони Києва. Послуга дозволить замовити весь асортимент товарів супермаркетів Фуршет, який включає понад 20 000 SKU.
«Фуршет обрав абсолютного лідера сегменту онлайн-замовлень продуктів харчування додому, відтепер покупка продуктів стала ще більш комфортною та зручною для наших клієнтів», – прокоментувала домовленості директор з маркетингу мережі супермаркетів Фуршет Наталія Литвинчук.
Нагадаємо, Zakaz.ua також співпрацює з низкою інших великих продуктових мереж України, серед яких Metro, Auchan, Novus, Fozzy і Мегамаркет. Зараз сервіс здійснює доставку продуктів у восьми містах країни: Києві, Харкові, Дніпрі, Одесі, Львові, Запоріжжі, Вінниці та Житомирі.
Зростання продажів GoodWine
Компанія GoodWine розраховує збільшити виручку в 2019 році більш ніж на 20% в порівнянні з минулим роком. Про це в інтерв’ю порталу Liga.net розповів співвласник холдингу Дмитро Кримський. «У цьому році зростання виторгу буде більше ніж на 20%. Якщо говорити про винний напрямок – то в пляшках ростемо менше, в грошах – більше. Впливає інфляційна складова – вино в усьому світі дорожчає», – сказав бізнесмен, уточнивши, що по всій компанії очікується виручка в розмірі 130 млн євро.
Він також висловив упевненість, що в київському магазині GoodWine на Мечникова спостерігаються найбільші в країні продажі на квадратний метр. «Середній чек – більше 1000 грн. Це наш флагман. На нього припадає від 40% до 50% від загальної виручки», – додав Кримський. Інші найбільш цікаві тези з інтерв’ю бізнесмена можна прочитати за посиланням.
Оплата обличчям у Велика Кишеня
Мережа магазинів Велика Кишеня почала тестувати оплату за допомогою системи розпізнавання обличчя. Про це на своїй сторінці в соціальній мережі Facebook повідомив менеджер Visa по роботі з торговельно-сервісними підприємствами Олексій Власенко.
В основі сервісу – технологія FaceID від ПриватБанку. Щоб почати нею користуватися, необхідно зробити селфі в додатку Приват24 і прив’язати до фото свою банківську карту Visa. При розрахунку на касі камера сканує обличчя покупця і порівнює зображення з наявними зразками в базі даних. При цьому точність розпізнавання обличчя становить 99,3%.
Нагадаємо, раніше рішення, що дозволяє оплачувати покупки з використанням системи розпізнавання обличчя, спільно з компаніями Visa і ПриватБанк запустив онлайн-рітейлер Kasta.
Показники АТБ
Корпорація АТБ відзвітувала про результати роботи роздрібного підрозділу в січні-вересні 2019 року. Зокрема, в компанії повідомили про нарощування частки в загальному товарообігу підприємств роздрібної торгівлі України. За даними корпорації, в січні-вересні 2019 року роздрібний товарообіг в країні склав 501,5 млрд грн. При цьому товарообіг АТБ за цей же період склав 86,3 млрд грн, або 17,2% від загальноукраїнського показника.
Зростання загального товарообігу в корпорації пояснюють збільшенням мережі магазинів, експериментальним оновленням формату магазину АТБ, впровадженням сучасних маркетингових технологій і наявністю сучасної логістичної інфраструктури.
Крім зростання товарообігу, в компанії також відзначають збільшення середнього чека. За 9 місяців 2019 року цей показник становив 103,9 грн проти 90,3 грн за аналогічний період минулого року. Таким чином, зростання середнього чека за звітний період склало 13,6 грн або 14,9%. При цьому спостерігається зростання частки товарів середнього цінового сегмента в загальному товарообігу на тлі загального поліпшення індексу споживчих настроїв українців.
Фішка в Рукавичці
Західноукраїнська мережа магазинів самообслуговування Рукавичка, яка налічує понад 150 торгових точок, з жовтня стала партнером всеукраїнської програми лояльності Fishka. Завдяки новому рішенню клієнти рітейлера зможуть повертати до 2% від суми покупки балами, а накопичені бонуси обмінювати на додаткову знижку.
«Ставши партнером Fishka, ми отримаємо цілий пакет нових можливостей для розвитку бізнесу. Перш за все, це програмне забезпечення з широкими можливостями для роботи з клієнтами, даними і маркетинговою активністю. Ну і що важливо, з нами діляться 10-річним досвідом і фаховою експертизою про те, як зробити програму більш ефективною. Це стосується і утримання, і залучення клієнтів, і збільшення середнього чека, і частоти покупок, і аналітики, і комунікацій», – прокоментувала старт співпраці маркетинг-директор мережі Рукавичка Олена Фролова.
В свою чергу керівник програми Fishka Ольга Семчук зазначила, що компанія продовжує рости і найближчим часом має намір посилити свої позиції в продуктовому рітейлі. «У своїй програмі ми готові об’єднати найсильніших регіональних представників цього бізнесу в одну велику коаліцію», – сказала Семчук.
Читайте також наш попередній огляд –
Новини FMCG за вересень: піца Сільпо, нові горизонти АТБ і флагман Novus