Новини FMCG за травень: діджиталізація АТБ, новий формат Varus, розширення Сільпо, Novus та інших

Новини FMCG за травень: діджиталізація АТБ, новий формат Varus, розширення Сільпо, Novus та інших

10.06.2020 08:30
  843
Виктор Нагорский

АТБ запускає адресну доставку з інтернет-магазину та впроваджує нові технології, власники Novus відкривають магазин в ТРЦ Retroville і купують продовольчий ринок, мережі Сільпо та Коло планують розширення на Півдні країни, а Varus, Ашан та Пчелка маркет активізують розвиток нових форматів.

Цей матеріал доступний російською мовою

Ашан

Компанія Ашан Рітейл Україна, що розвиває мультиформатну мережу під однойменним брендом, планує активізувати розвиток магазинів біля дому «Мій Ашан» і Pick Up Point. Про це повідомила директор з продажів рітейлера Наталія Пилипенко під час онлайн рublic talk, організованого компаніями NAI Ukraine і Ceetrus Ukraine. За її словами, перш за все компанія розглядає варіанти подальшого розвитку в містах, де вже є магазини Ашан.

«Намагаємося бути якомога ближче до наших споживачів, а тому актуальним є наш новий формат Ашан Pick Up Point. Перший такий магазин відкрився в січні 2020 року поблизу метро Почайна і ми дуже задоволені результатами його роботи. Будемо розвиватися там, де бачимо потенціал і в залежності від його величини будемо приймати рішення про конкретний формат магазину. Це, наприклад, Київ, Харків, Львів», – відзначила Пилипенко.

Топ-менеджер Ашан також уточнила, що в процесі тестування формату Pick Up Point компанія змогла чіткіше сформулювати вимоги до таких торгових точок площею 40-50 кв. м і асортиментом в 900 SKU. При цьому Ашан веде переговори про відкриття таких точок всередині торгових приміщень інших рітейлерів. Разом з тим, компанія планує динамічно розвивати digital-напрямок, щоб покрити не тільки міста присутності офлайн-мережі, а й всю Україну.

Novus

Група компаній Stolitsa Group, що входить в литовську групу BT Invest (також розвиває мережу супермаркетів Novus), має намір звернутися в Антимонопольний комітет України по дозвіл на придбання ринку сільськогосподарської продукції «Столичний». Як повідомила прес-служба компанії, Stolitsa Group протягом трьох місяців завершить придбання 54,25% статутного капіталу ТОВ «Ринок сільськогосподарської продукції «Столичний», у зв’язку з чим і звертається до АМКУ із заявою щодо надання дозволу на угоду. В Stolitsa Group відзначають, що основною метою викупу є розширення напрямків діяльності, оздоровлення фінансово-господарського становища ринку «Столичний», а також реструктуризація боргів підприємства.

Окрім цього, група BT Invest продовжує розширення торговельної мережі Novus. В кінці травня компанія відкрила магазин в новому столичному ТРЦ Retroville на проспекті Правди 47. Торгова площа супермаркету склала 6500 кв. м, а в асортименті магазину представлено понад 50 000 SKU. На території торговельного об’єкту також розпочали роботу нові зони Майстрів Шоколаду та The Lunch Asia, де можна спробувати страви паназійської кухні. Детальніше про те, що представлено в магазині та як він виглядає, можна прочитати в окремому матеріалі RAU.

Varus

Мережа магазинів Varus розпочала розвиток нового формату торговельних об’єктів – To Go. Як повідомили RAU в прес-службі компанії, перший такий магазин розпочав роботу на вулиці Жилянській, 59, у Києві. Цей формат характеризується зменшеною торговою площею (близько 300 кв. м) та пропозицією товарів (понад 2500 SKU). При цьому вагоме місце в асортименті займають готова для вживання їжа (фреш-салати, хот-доги, картопля фрі, по-селянськи, батат) та снеки (сирні палички, курячі нагетси, сирники). Магазин працює щоденно з 07:00 до 23:00.

За інформаціє порталу All Retail, в середині травня відбулося відкриття і другого об’єкту Varus To Go в Києві – на проспекті Героїв Сталінграду, 14 Г. Торгова площа цього магазину склала 455 кв. м. Крім того, 29 травня був запущений черговий класичний супермаркет Varus в смт Петропавлівка Дніпропетровської області (на вулиці Соборній, 10). За інформацією видання, в цілому за період з січня по травень 2020 року мережа Varus відкрила вже 12 нових торгових об’єктів.

АТБ-Маркет

Наприкінці травня компанія АТБ-Маркет впровадила послугу адресної доставки товарів та продуктів харчування з власного інтернет-магазину – zakaz.atbmarket.com. Як повідомила RAU прес-служба компанії, зараз повний цикл інтернет-магазину АТБ – від замовлення, оплати й до адресної доставки – реалізовано у тестовому режимі для мешканців Дніпра. Після проходження всіх необхідних тестових процедур, компанія планує поступово масштабувати його на всі регіони України.

Адресна доставка онлайн-замовлень здійснюється через партнерів компанії АТБ-Маркет – службу кур’єрської доставки iPOST. Кур’єри служби в режимі електроного повідомлення отримують від операторів інтернет-магазину заявки на отримання оформлених замовлень у відповідних магазинах торговельної мережі АТБ та доставляють їх замовнику протягом години.

Разом з розвитком власних онлайн-продажів АТБ-Маркет планує запровадити й інші проекті в частині діджиталізації бізнесу. Зокрема, як розповів СЕО корпорації АТБ Борис Марков, в червні компанія планує запустити свій мобільний додаток, який допоможе покупцеві сканувати товар і відразу дізнаватися його ціну, наявність та іншу інформацію. До кінця червня рітейлер також збирається запровадити в тестовому режимі технологію scan&go, яка дозволить оплачувати покупки за допомогою мобільного додатку.

Коло

Рітейлер Коло планує розширити мережу до 250 магазинів і розпочати розвиток за межами київського регіону. Про це в інтерв’ю виданню Рубрика розповів директор мережі Євгеній Кулинич. За його словами зараз мережа Коло, яка була заснована лише в 2017 році, об’єднує вже понад 130 торгових точок у Києві та містах-супутниках столиці. При цьому компанія планує прискорити темпи розвитку, вийти в регіони і практично подвоїти масштаби мережі вже цьогоріч.

«Зараз в мережі працюють магазини в Києві та передмісті, а в найближчі півтора-два місяці плануємо вийти в Одесу. Продовжуємо шукати приміщення», – уточнив Кулинич, додавши, що компанія також працює над запуском проекту франшизи, відпрацьовуючи процедуру, модель і пакет пропозицій. «Вважаємо, що наш майбутній розвиток пов’язаний з франшизою, напевно, навіть в більшій частці, ніж з чимось іншим. Швидше за все, вийдемо з цією пропозицією ближче до кінця року», – підкреслив топ-менеджер.

Hop Hey/Море пива

В середині травня найбільша українська мережа з продажу пива Hop Hey, яка раніше розвивалася під брендом Море пива, відкрила перший магазин у Житомирі. Як повідомила RAU прес-служба компанії, новий магазин на проспекті Миру, 15, працює у форматі маркету з частковим самообслуговуванням. Асортимент Hop Hey включає 20 кранів з пивом та іншими напоями на розлив, пляшкове українське та імпортне пиво, вина та безалкогольні напої, понад 200 видів закусок, а також супутні SKU, сувеніри та товари для відпочинку. До середини червня заплановане відкриття ще двох магазинів Hop Hey в Житомирі.

Зважаючи на ситуацію в країні, компанія також скоригувала плани розвитку, і найближчим часом запустить у роботу лише ті об’єкти, які повністю або майже повністю були підготовлені ще до проголошення карантину. Також до звершення карантинного періоду мережа відмовилась від традиційних святкових відкриттів, щоб не утворювати великих скупчень людей. Нагадаємо, раніше генеральний директор мережі Дмитро Молчанов в інтерв’ю RAU заявляв про плани компанії відкрити в 2020 році близько 80-ти нових торгових точок. В минулому році компанії запустила в роботу 86 нових магазинів і зараз об’єднує понад 400 торговельних об’єктів.

Молоко від фермера

Мережа магазинів Молоко від фермера за час карантину відкрила 18 нових магазинів і планує продовжити експансію, запустивши торгові точки в Одесі, Кривому Розі та інших містах. Про це в інтерв’ю проекту «За рамками рітейлу» розповів співвласник мережі Тарас Мороз. «Зараз з’являються пропозиції, яких раніше просто не було на ринку. Активно підписуємо договори на оренду точок в житлових комплексах, бо бачимо там великий потенційний попит – ринок вже сильно змінився», – сказав підприємець, додавши, що у Києві з початком карантину компанія фіксувала падіння товарообігів у центрі (приблизно в два рази) і зростання в спальних районах міста.

Засновник мережі, яка зараз налічує більше 65 магазинів, також повідомив, що в найближчих планах компанії реалізація нових IT-проектів. Зокрема, нової системи лояльності та власного face payment. Ці проекти допоможуть ідентифікувати кожного клієнта та дозволять останньому оплатити покупки без карти чи телефону, просто підтвердивши оплату голосом. Крім того, компанія планує виходити за межі України. «Вже ведемо переговори з європейськими партнерами. Це буде трохи інший формат, з подвійним виробництвом: один великий магазин і поруч ще п’ять поменше», – уточнив Тарас Мороз.

Сільпо

Мережа Сільпо планує відкрити перший супермаркет у місті Южне Одеської області. Як повідомив портал AllRetail, торговий об’єкт буде розташований у складі нового ТРЦ Хвиля на проспекті Григорівського десанту, 3. Рітейлер вже розпочав підбір персоналу в нову торгову точку, розмістивши вакансії на провідних вітчизняних інтернет-сервісах з працевлаштування. Примітно, що новий Сільпо відкриється у відносно невеликому за населенням місті (згідно зі статистикою, в Южному проживає трохи більше 32 000 осіб), проте привабливим для рітейлера тут вбачається близькість до популярного курорту Коблево.

Інформація про дату запуску супермаркета та концепцію, в якій він буде оформлений, поки залишається невідомою. Станом на кінець квітня 2020 року мережа Сільпо нараховує 260 супермаркетів, в тому числі 4 делікатес-маркети Le Silpo.

Відзначимо, що в минулому місяці також були оприлюднені фінансові показники роботи компанії Fozzy Group, частиної якої є мережа Сільпо. Як повідомили в прес-службі групи, консолідований оборот Fozzy за підсумками 2019-го збільшився на 18,1% і склав 78,163 млрд грн (без ПДВ). Протягом минулого року в мережах, які входять до Fozzy Group, було відкрито 71 новий магазин: зокрема, 23 супермаркети Сільпо,17 магазинів біля дому Фора, 3 дискаунтери Thrash!, 12 магазинів мобільного зв’язку ringoo та 16 фарммаркетів Бiла ромашка. До ресторанного напрямку Fozzy Group приєднався український паб Мокрі вуса. Загальна кількість магазинів групи на кінець 2019 року становила 695 торгових точок, з них продуктового напряму — 553.

Пчелка маркет

Столичний рітейлер Пчелка маркет вже найближчим часом планує відкрити новий формат City market загальною площею 4000 кв. м. Як розповіла в інтерв’ю RAU керуюча мережею Олена Гречишкіна, концепція магазину передбачатиме облаштування комфортного торгового залу, а також тематичних відкритих фуд-зон, включно з піцерією і пивбаром. У супермаркеті працюватимуть кулінарія, пекарня, рибний і м’ясний цехи, цех заморожених напівфабрикатів. Для клієнтів також будуть доступні каси самообслуговування, електронні скриньки для зберігання сумок та багато іншого.

Топ-менеджер Пчелка маркет також зазначила, що цьогоріч компанія відкрила два нових магазини у Києві, розширивши мережу до 29-ти торгових точок. При цьому до кінця 2020-го рітейлер планує відкрити ще вісім магазинів, а також вийти за межі київського регіону, запустивши перший торговельний об’єкт в Чернігові. Зараз маркети компанії представлені в таких містах, як Київ, Ірпінь, Бровари, Обухів, Коцюбинське, Макарів і Тарасівка.

Читайте також попередній огляд – 

Новини FMCG за квітень: доставка від АТБ і Сільпо, відкриття Novus і МегаМаркет та інші


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку