Портрет покупця у супермаркеті та користувача доставки: чим вони відрізняються

Портрет покупця у супермаркеті та користувача доставки: чим вони відрізняються

05.10.2023 08:15
  1332
rau

Попри війну ринок електронної комерції швидко відновлюється. Згідно з прогнозом статистичної платформи Statista, у 2025 році обсяг онлайн-продажів в Україні перевищить рівень 2021 року на 15%. Це свідчить про те, що категорія має потенціал.

Не дивно, що рітейлери почали активно розвивати e-commerce: створювати власні онлайн-магазини та залучати сервіси швидкої доставки. За рік категорія q-commerce в додатку Glovo зросла на 63%. Проте мало хто усвідомлює, що покупці в офлайн-супермаркеті та користувачі онлайн-сервісів швидкої доставки — це не одні й ті самі люди. На прикладі мережі супермаркетів Varus розповідаємо про те, що їх відрізняє.

У чому ж полягає різниця?

1. Кількість товарів у кошику і середній чек. Найбільша відмінність між q-commerce та покупками у фізичному магазині — це кількість товарів у кошику, яка своєю чергою впливає на середній чек. Українці купують у середньому 7 товарів за одне відвідування Varus. Середній чек у супермаркеті — 250 грн. Коли люди роблять замовлення з Varus у додатку Glovo, то купують удвічі більше — 15-16 одиниць вартістю 600 грн.

2. Популярні категорії. У магазинах Varus відвідувачі найчастіше купують молочну та м’ясну продукції, овочі й фрукти та алкогольні напої. Водночас користувачі Glovo  замовляють з Varus передусім солодкі безалкогольні напої, соки та нектари, молочну продукцію, фрукти та тютюнові вироби. Якщо говорити про конкретні товари, то у Varus люди найбільше купують яйця, куряче філе та банани. Це найпопулярніші товари як в фізичних супермаркетах, так і в онлайн-замовленнях.

3. Користувацький досвід. Відвідувач супермаркету Varus проводить за покупками в середньому 25 хвилин, а ще 20 хвилин в нього займає дорога в магазин і додому. Для порівняння: у додатку Glovo користувач робить замовлення протягом 15 хвилин, а решту часу — 40-50 хвилин — очікує на доставку та може займатись іншими справами.

4. Пікові години та дні для покупок офлайн та онлайн теж дещо відрізняються. Найбільше відвідувань супермаркетів припадає на проміжок з 17:00 та 18:00 години в четвер та суботу.  У додатку Glovo товари з Varus замовляють найактивніше з 17:00 до 20:00 години в п’ятницю та на вихідних.

5. Акції та пропозиції. У щотижневій акційній газеті Varus надає знижки на окремі товари, що підвищує на них попит. Glovo ж пропонує користувачам безкоштовну доставку та створює для Varus окреме брендоване вікно, що додатково підсвічує магазин у додатку та підвищує кількість замовлень — у середньому на 30-40%.

Різні люди надають перевагу різним форматам покупок — хтось любить самостійно ходити в супермаркет, а хтось замовляє продукти онлайн з доставкою, щоб економити час і не носити важких пакунків. Поєднання цих форматів допомагає рітейлерам забезпечувати потреби усіх клієнтів. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку