Новини FMCG за листопад: «зелений» Сільпо, швидкий АТБ, продовольчий Епіцентр та інші

Новини FMCG за листопад: «зелений» Сільпо, швидкий АТБ, продовольчий Епіцентр та інші

08.12.2020 08:30
  6747
Виктор Нагорский

Мережа АТБ подолала позначку у 100 відкриттів за рік, Novus завершив придбання магазинів Billa, Сільпо запустив «зелений» супермаркет, МХП розширює мережу М’ясомаркет, а Епіцентр активно розвиває продовольчий проект Food Market.

Цей матеріал доступний російською мовою

Сільпо виробляє енергію

Мережа супермаркетів Сільпо відкрила новий магазин, який використовує енергію з відновлюваних джерел. Новий торгівельний об’єкт, який розпочав роботу на початку листопада, розмістився у Софіївській Борщагівці по вулиці Київській, 1/102. Цей магазин відрізняється від інших тим, що побудований за останніми «зеленими» технологіями. «Супермаркет побудований відповідно до вимог BREEAM — міжнародної системи сертифікації екологічності будівель. Серед її ключових умов: мінімальний вплив на довкілля, використання енергоефективного обладнання і відповідність екологічним цілям», — каже інженер з енергоаудиту Сільпо Богдан Дейко.

В компанії також зазначили, що для будівництва супермаркету були залучені кредитні кошти від Європейського банку реконструкції та розвитку. «Зелені супермаркети — це світовий тренд, який продовжує набирати обертів. Європейські мережі щороку будують або переобладнують під сучасні екологічні вимоги по кількасот супермаркетів. Вони демонструють дивовижний результат: до 50% енергії заощаджується завдяки використанню відновлюваних ресурсів. Наша мета — впровадити цей тренд на українському ринку», — прокоментувала директор з маркетингу Сільпо Катерина Огуряєва. Детальніше про реалізовані в магазині екологічні та дизайнерські рішення читайте в окремому фоторепортажі RAU.

Оновлений Арсен

Найстарший магазин західноукраїнської мережі Арсен знову відкрив свої двері для покупців після масштабної реконструкції. Як повідомила RAU прес-служба компанії, супермаркет у найбільшому житловому масиві Львова Сихові відновив роботу 12 листопада на проспекті Червоної калини, 60. В компанії відзначають, що магазин площею 2100 кв. м зазнав кардинальних змін, ставши більш зручним та сучасним. Значні зміни відбулися також в інтер’єрі магазину. В ньому було реалізовано стильний ергономічний дизайн, стало більше простору та світла. При цьому в оновленому магазині представлено розширений асортимент продуктів: тепер тут є великий вибір свіжого м’яса, риби, овочів, фруктів, імпортних та крафтових товарів.

Для додаткової зручності у торговельному залі магазину з’явилися каси самообслуговування. Ще однією новацією маркету стало відкриття власної піцерії. А наступним етапом покращення торгового об’єкту стане оновлення фасаду. Відзначимо, що це вже третій супермаркет мережі, відкритий у новому форматі. У грудні 2019-го було оновлено супермаркет в одному з найбільших торгівельних центрів Івано-Франківська, а у серпні того ж року запрацював новий Арсен у центрі Львова. Загалом, станом на листопад 2020 року мережа налічує вісім магазинів у трьох обласних центрах (Львів, Івано-Франківськ та Рівне).

МХП відкриває нові М’ясомаркети

Компанія Миронівський хлібопродукт (МХП) продовжує динамічне розширення мережі магазинів М’ясомаркет. Як уточнили RAU в прес-службі компанії, 19-20 листопада нові м’ясні магазини з’явились у Запоріжжі, Слов’янську та Києві. Таким чином з липня компанія відкрила вже 20 об’єктів, а до кінця 2020 року планує розширити мережу М’ясомаркетів щонайменше до 50-ти торгових точок.

Нагадаємо, М’ясомаркет від МХП — це новий формат магазинів готових гастрономічних рішень. У торгових об’єктах представлено курятину та інше м’ясо, асортимент якого підбирається для кожного магазину окремо, а також супутні продукти: бакалія, овочі, молочна продукція, хлібобулочні вироби, соуси тощо. Розширюватись мережа планує через відкриття нових магазинів за системою франчайзингу. Партнери-франчайзі компанії отримують оптимізовані бізнес-процеси у формі франшизи й працюють під успішною торговою маркою.

Масштабування АТБ

Мережа АТБ подолала позначку в 100 нових відкриттів у 2020 році, розширившись до 1174 магазинів, які представлені в 302-х населених пунктах 24-х областей країни. Як уточнили RAU в прес-службі компанії, тільки в жовтні поточного року найбільша в Україні мережа продуктових магазинів відкрила 11 нових і 10 оновлених торгових точок. Загалом же цьогоріч рітейлер запустив після реконструкції 38 маркетів.

Що стосується географії розвитку мережі, то найбільше магазинів цьогоріч компанія відкрила в Західному регіоні (8 областей) – 43 об’єкти. На другому місці за кількістю відкриттів – Київський регіон (5 областей), де почали роботу 29 нових магазинів. Ще 12 торгових точок було відкрито в Південному регіоні (3 області). А в Дніпровському (5 областей) і Харківському (3 області) регіонах в 2020-му було відкрито найменше нових об’єктів – 10 і 6 відповідно. При цьому до кінця року АТБ планує відкрити ще 25 нових магазинів, а також 20 оновлених точок.

Novus поглинає Billa

Продуктовий рітейлер Novus повідомив про закриття угоди з придбання торгових об’єктів Billa і початок процесу злиття торгівельних мереж. Про успішне завершення укладання угоди із придбання 100% статутного капіталу компанії Білла-Україна RAU повідомила прес-служба Novus. «Ми пройшли вирішальний етап і завершили угоду щодо придбання мережі Billa. Наразі для нас доступна можливість офіційно розпочати плідну роботу задля злиття компаній. Це історичний момент на шляху розвитку Novus, і наша команда стовідсотково готова до позитивних змін, які очікують на мережу. Найближчим часом ми детальніше розповімо щодо подальших планів роботи», – прокоментував генеральний директор мережі Novus Марк Петкевич.

Стосовно можливих змін у роботі обох мереж внаслідок злиття, то керівництво Novus підкреслило, що гарантує виконання всіх попередньо узгоджених договірних зобов’язань перед партнерами та контрагентами. «Стабільність ведення бізнесу дуже важлива для нас, тому варто зазначити, що на даний момент ми не змінюємо звичний графік роботи магазинів, але розпочинаємо продуктивно працювати і втілювати у життя ключову місію – розвиток мережі», – зазначив операційний директор Novus Олексій Панасенко, додавши, що угода між компаніями позитивно відобразиться не тільки на діяльності мережі, але й на розвитку продуктового рітейлу України в цілому.

Найбільші за площею

Дослідницька компания GT Partners Ukraine презентувала чергове дослідження, присвячене основним тенденціям розвитку найбільших гравців продуктового мережевого роздробу України. На цей раз у фокусі аналітиків була сумарна торгова площа операторів. Як відзначили в GT Partners, у першій половині 2020 року основні гравці українського продуктового рітейлу зберегли і зміцнили позиції, зайняті два роки тому. Fozzy Group як і раніше лідирує в списку найбільших за площею рітейлерів, не тільки відігравши скорочення площ у другому півріччі 2018-го, а й наростивши їх за 2019-й більш ніж на 32 000 кв. м. За перше півріччя 2020-го загальна торгова площа всіх магазинів Сільпо, Фора, Fozzy Cash & Carry, Le Silpo зросла ще майже на 13 600 кв. м.

У той же час найближчий конкурент Fozzy – мережа АТБ, яка є лідером за кількістю продовольчих магазинів в країні, швидко скорочує відрив. Якщо в травні 2019-го відставання було в 88 000 кв. м, то до літа 2020-го розрив скоротився приблизно наполовину – до 53 000 кв. м. Уже в червні 2020 року загальна площа магазинів була у АТБ більше, ніж у всіх Сільпо і Фора разом узятих (539 060 кв. м проти 505 700 кв. м відповідно), так що лідерство Fozzy Group зберігає лише за рахунок гіпермаркетів Fozzy C&C, делікатес-маркетів Le Silpo й дискаунтерів Thrash! Ще один цікавий факт дослідження полягає в тому, що найбільше нових торгових площ в першій половині 2020 року відкривалося в Східній Україні. При цьому, в зазначеному регіоні найактивніше розвивалися торговельні мережі АТБ, Посад і Varus.

Епіцентр розвиває Food Market

Компанія Епіцентр, яка нещодавно повідомила про початок розвитку власної продуктової мережі Food Market, активно розвиває цей напрямок, відкриваючи нові магазини формату shop-in-shop у власних торговельних центрах. Зокрема, в минулому місяці такі проекти розпочали роботу в ТЦ рітейлера у Львові, Києві та Мелітополі Запорізької області. Найбільший з таких об’єктів розташувався у львівському ТЦ Епіцентр, зайнявши площу в 850 кв. м. У цьому FOOD Market представлено широкий вибір харчових продуктів та напоїв, а також власне виробництво: м’ясний, рибний цех і пекарня. Крім того, клієнти FOOD Market мають можливість випити каву, чай чи фреш із випічкою та солодощами.

Нагадаємо, раніше портал НВ Бізнес з посиланням на власні джерела повідомляв, що для активізації розвитку власного продовольчого напрямку, Епіцентр може придбати компанію Рітейл Груп, яка управляє 63-ма магазинами різних форматів під брендами Велика кишеня, Велмарт, ВК Експрес і ВК Select. За інформацією видання, власники компанії Олександр і Галина Гереги хочуть розвивати свій продовольчий роздріб з 2013 року, а перший крок в цьому напрямку зробили вже цьогоріч, запустивши спеціалізовані продуктові відділи в декількох ТЦ Епіцентр. Відзначимо, що з відкриттям нових FOOD Market у листопаді компанія розширила мережу таких торгових точок до семи об’єктів в Україні.

Таврія В впроваджує AR-технології

Продуктовий рітейлер Таврія В розпочав нову акцію лояльності з використанням технології доповненої реальності. Як пише портал All Retail, інноваційна акція лояльності з продажем книги Піноккіо діятиме з 16 листопада цього року по 20 січня 2021-го у магазинах та торговельних центрах Таврія В, Блиск&Відро і Космос, а також інтернет-магазині tavriav.ua. Герої казки італійського письменника Карло Коллоді «оживатимуть» за допомогою технології доповненої реальності та безкоштовного мобільного застосунку WowBox AR. Компанія Таврія В вирішила розпочати цю акцію, враховуючи  результати подібного проекту (AR-книги Снігова королева), який відбувся минулого року.

Нагадаємо, технології доповненої реальності у власних акціях лояльності активно використовують й інші лідери українського FMCG-рітейлу. Зокрема, компанія АТБ-маркет в листопаді завершила проведення гейміфікованої акції ATB Arena з рекордними результатами: 1,8 млн завантажень однойменної мобільної гри. Результатом проведення акції також стало значне зростання товарообігу та показників середнього чека товарів постачальників компанії АТБ-маркет, які долучились до акції як партнери. Зокрема, середньоденний товарообіг за акційними товарам постачальників АТБ збільшився на 50,5%, а середньоденна кількість акційного товару в чеку – на 57,7%.

Eurospar відкривається на Заході

У листопаді відбулось відкриття одразу двох супермаркетів Eurospar в Івано-Франківській області. Один з них розпочав роботу в Івано-Франківську на вулиці Січових Стрільців, 78, а другий – у Коломиї, за адресою Вічевий майдан, 2. Як повідомила RAU прес-служба компанії Volwest Group, обидва торговельні заклади відкриті на умовах франчайзингу. В них працюють по чотири каси, є відділи свіжого м’яса, власної випічки, широкий вибір кулінарії, риби гарячого копчення із власної коптильні та заморожених напівфабрикатів, а також зона Food to Go, з уже традиційними хот-догами, паніні, бургерами та кавою.

Spar – одна з найбільших у світі мереж супермаркетів та гіпермаркетів, що складається з понад 13 000 магазинів, які діють у 50 країнах світу. В Україні мережа розвивається за системою франчайзингу та пропонує 4 торгових формати: окрім Eurospar, в портфелі рітейлера є магазини біля дому Spar Express (торговою площею до 200 кв. м), супермаркети Spar (200-800 кв. м) та гіпермаркети Interspar (більше 3000 кв. м).

Нова пошта доставлятиме продукти з Novus

Сервіс доставки продуктів Zakaz.ua розпочав співпрацю з Нова пошта. Як повідомила RAU прес-служба компанії, з листопада Zakaz.ua додав ще одну опцію доставки продуктів з супермаркетів Novus i тепер клієнти компанії мають змогу забрати покупки у одному з 7400 відділень Нова пошта по всій Україні. Наразі замовлення можна отримати за умови придбання продуктів тривалого терміну зберігання у супермаркеті Novus.

«Наші відділення та поштомати знаходяться у кроковій доступності, а рівень автоматизації процесів у Новій пошті дозволяє отримувати посилки за лічені секунди. Тому замовляючи продукти онлайн з доставкою від Нової пошти, клієнти можуть мінімізувати свої контакти з зовнішнім світом і не наражати себе на небезпеку під час пандемії», – прокоментував СЕО Нова пошта Олександр Бульба.

В компанії також зазначили, що вартість доставки стартує від 67 грн та залежить від ваги та габаритів вже упакованих продуктів, які будуть зібрані та відправлені день у день. Термін доставки складатиме 1-3 дні, залежно від пункту призначення.

Читайте також попередній огляд –

Новини FMCG за жовтень: продаж Billa та Рітейл Груп, рекорди Сільпо і Коло


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку