Біла ціна: просвітня ініціатива про податки українців у магазині та доброчесний бізнес
Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна запустив просвітню ініціативу «Біла ціна», яка розповідає українцям про податки у магазинах.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як повідомив виконавчий директор CASE Україна Дмитро Боярчук, «Біла ціна» покликана привертати увагу покупців до того факту, що в ціну товару включені непрямі податки, зокрема, ПДВ, а тому купуючи товари чи послуги, вони тим самим наповнюють бюджет.
«Згідно із соціологічним дослідженням CASE Україна, лише 20% українців знають, яку суму вони сплачують у магазині, коли купують товари», – підкреслив актуальність ініціативи Дмитро Боярчук.
Зі слів ініціаторів «Білої ціни», не всі продавці включають до ціни товару непрямі податки (ПДВ, імпортне мито та акцизи), а відтак і не перераховують їх до бюджету (або перераховують частково).
«Тому просвітня ініціатива «Біла ціна» буде проводитись лише спільно з підприємцями та бізнесами, які підтвердять свою доброчесність, – додав Боярчук. – Вони отримують відзнаку “Біла ціна”, оскільки чесно виконують роль податкового агента – перераховують податки своїх клієнтів до скарбниці, таким чином спільно зі своїми покупцями фінансують українських медиків, військових, вчителів тощо».
Отже, позначка «Біла ціна» означатиме для покупців, що підприємець в повному обсязі чесно виконує свої обов’язки перед платниками податків і бюджетом. «Наше бажання, щоб економічні знання пересічних українців підтримували бажання чесних і білих підприємців відрізнятися від решти ринку», – пояснив виконавчий директор CASE Україна Дмитро Боярчук.
Для того, щоб долучитися до ініціативи «Біла ціна», необхідно заповнити анкету, інформація з якої буде перевірятися на відповідність кандидата критеріям доброчесності. Поки розроблено критерії для чотирьох секторів: побутова техніка, алкоголь, лікарські засоби та пальне. Але найближчим часом з’являться критерії й для інших ринків. Критерії доброчесності поділені на три частини, які стосуються: суб’єкта, процедури продажу та самого товару. Кожен критерій не є самодостатнім і лише у їх сукупності можна говорити про те, що покупець матиме справу з білою ціною.
Виконавчий директор CASE Україна Дмитро Боярчук закликає членів Асоціації рітейлерів України приєднатися до ініціативи та отримати відзнаку «Біла ціна». Докладніше про критерії доброчесності, умови участі, алгоритм відбору номінантів читайте на сайті просвітньої ініціативи «Біла ціна».
Ініціатор, організатор і правовласник ініціативи – Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна. «Біла ціна» реалізовується в рамках проекту «Ціна держави».
Промоційний відеоролик про «Білу ціну»:
Читайте також –
Топ-15 платників податків в рітейлі України: АТБ, Епіцентр К, Сільпо, Metro, Фора, Ашан та інші