Головна > Аналітика > Топ-15 платників податків в рітейлі України: АТБ, Епіцентр К, Сільпо, Metro, Фора, Ашан та інші
Топ-15 платників податків в рітейлі України: АТБ, Епіцентр К, Сільпо, Metro, Фора, Ашан та інші

Топ-15 платників податків в рітейлі України: АТБ, Епіцентр К, Сільпо, Metro, Фора, Ашан та інші

Державна податкова служба України оприлюднила список топ-200 найбільших платників податків за 2020 рік. У ньому є представники рітейлу та логістики.

Цей матеріал доступний російською мовою

Офіційне видання ДПС України – «Вісник. Офіційно про податки» – опублікувало черговий рейтинг компаній, які перераховують до державного та місцевих бюджетів більше всіх податків і зборів.

В першу десятку платників традиційно входять підприємства нафтогазової та енергетичної сфер, виробники тютюну, держмонополії, такі як Укрзалізниця. Але вже на 11-му місці знаходиться найбільша мережа продовольчого рітейлу – АТБ. Лідер серед рітейлерів за розміром сплачених податків перерахував до бюджету майже 8,68 млрд грн. Його вклад в бюджети всіх рівнів за рік виріс на 28% в порівнянні з показником 2019 року. Це дозволило мережі потіснити в рейтингу державний Приватбанк і піднятися за рік відразу на дві позиції: з 13-го на 11-е місце.

У рейтинг двохсот кращих платників податків увійшли ще 14 компаній, пов’язаних з роздрібною торгівлею. Так, другим великим платником зі сфери класичного ритейлу є де-факто монополіст в сегменті DIY – компанія Епіцентр К. Вона заплатила на 15% більше податків у порівнянні з 2019-м, що дозволило їй «злетіти» з 30-го на 23-е місце з показником 2,87 млрд грн.

Але у Нова пошта, яка також має безпосереднє відношення до торгівлі і займає 19-у позицію, суми більше. Аналогічна ситуація і з компанією Vodafone, яка розвиває однойменну роздрібну мережу магазинів.

Крім АТБ і Епіцентр, з торгових мереж в першу сотню увійшли Сільпо (26-е місце), McDonalds (54-е), Metro (58-е), Фора (73-е), Ашан (77-е), EVA ( 97-е) і мережа заправок ОККО (100-е).

Примітно швидке переміщення в рейтингу мережі Сільпо відразу на 15 позицій, а також зростання на 105% за рік сплати податків концерном Галнафтогаз, який розвиває бренд ОККО. Що дозволило останньому потрапити відразу в середину списку 200 найбільших платників.

У другій сотні також є продуктовий рітейлер Novus (104-е місце), мережа з продажу побутової техніки й електроніки Comfy (123-тє), мережа магазинів DIY Нова лінія (145-е), якою володіє Епіцентр, а також найбільший рітейлер парфумерії та декоративної косметики Brocard (182-е місце).

На жаль, окрім АТБ, Епіцентр К, ОККО і мережі Нова лінія всі інші представники галузі, що потрапили в рейтинг, скористалися своїм правом не розголошувати суми сплачених ними податків. Тому їх цифри вкладу в бюджет можна лише припускати, орієнтуючись на показники більш відкритих компаній, що знаходяться в топ-200 вище і нижче рітейлерів.

Читайте також –

Топ-7 платників податків у рітейлі України: АТБ, Епіцентр К, Сільпо, Metro, Ашан та інші

Про автора
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *