Слідами Tesco та Walmart: Varus відкрив своє API
Поки інші рітейлери дуже обережно надають інформацію про ціни, залишки, а іноді – і про кількість магазинів, відкрите API Varus дозволяє отримати доступ до багатьох важливих для постачальників і партнерів даних.
Цей текст доступний також російською мовою
Varus став першим рітейлером в Україні, який зробив відкрите API. Воно знаходиться на market.corezoid.com. Зараз по API можна отримати список магазинів і список акцій в мережі.
API або application programming interface – це інтерфейс взаємодії між сайтом і сторонніми програмами і серверами. Впровадження інновації – наслідок переосмислення ланцюжка цінностей, яке відбулося в компанії.
На прикладі Google
“У світі таке роблять точно Tesco і Walmart. Успішними і великими стають ті компанії, які не тільки збирають велику кількість даних, але і роблять їх доступними для інших”, – говорить Head of digital Varus Олег Спірін.
Давно користується цією технологією Google: у нього не менше кількох десятків API – для рекламних сервісів, для аналітики, для карт і так далі. Більшість великих it компаній використовують відкриті API: наприклад, у ПриватБанку є API для liqpay, багато API у Яндекса, розповідає директор рекламного агентства UaMaster Євген Шевченко. Часто цю технологію використовують сервісні компанії – CRM і сервіси телефонії, рекламні сервіси, яким аналітика дозволяє будувати зв’язки між даними.
У Varus наводять приклад застосування API: все рітейлери проводять акції, друкують газети, вішають борди і розміщують інформацію про знижки на своїх сайтах. З іншого боку – є стартап, мета якого: допомогти споживачам робити вигідні покупки. Він вручну збирає дані про акції з сайтів рітейлерів і відображає у себе в додатку або боті. При цьому користувачів у нього на порядок більше, ніж у будь-якого сайту роздрібної компанії. Мережа повинна бути зацікавлена в тому, щоб забезпечити такі стартапи актуальною інформацією про акції для збільшення охоплення аудиторії, залучення нових покупців і підвищення лояльності до компанії.
“Відкриття API означає, що компанія готова залучати до співпраці велику кількість партнерів, яким ці дані можуть бути потрібні, збільшувати швидкість роботи, автоматизувати процеси. Це завжди хороше зростання для будь-якого проекту”, – вважає Євген Шевченко.
В команії вибрали платформу Corezoid Marketplace бо це “швидше і дешевше”. “Corezoid Marketplace дозволяє полегшити інтеграцію з цими API для зовнішнього світу. Ви публікуєте шаблон процесу, де” під капотом “між собою взаємодіють кілька API”, – пояснює Олег Спірін.
Для чого використовують відкрите API
Закриті API українські компанії використовують досить давно, проте про відкриті не оголошував поки жоден рітейлер. Відкрите API використовується також і в роботі бота Varus в Viber. Поки бот надає інформацію про акції та прокладає маршрут до магазинів.
“Я б використовував таку можливість для взаємодії з постачальниками, які зможуть відстежувати залишки, продажі, зможуть налаштувати своєчасні ланцюги поставок”, – відзначає переваги використання відкритого API експерт в e-commerce В’ячеслав Волоха.
Компанія продовжить виносити всі продукти, послуги, функції та процеси в окремі відкриті API. “Якщо компанія переходить або еволюціонує в API-модель, багато речей стають доступними”, – розповідає Олег Спірін і наводить приклади подальшого використання технології:
- Проста low-touch інтеграція з партнерами, наприклад, постачальник хотів би онлайн дивитися продажі своєї ТМ на нашій полиці. Йому надається API, за яким він може отримувати фото з камери (зараз це фантазія, але реалізувати таке не важко);
- Швидке створення крутих продуктів і рішень, таких як доступ до інформації та даних в два кліки
- Автоматизація бізнес-процесів в компанії.
Читайте також –
Varus оголосив про початок «цифрової трансформації» та запуск бота в Viber