Новини ресторанів: Чорноморка, Pita Kyiv, McDonald’s, Волконський, Aroma Kava та інші
Перший онлайн-ресторан в Україні, “антивірусний” заклад McDonald’s, вихід Aroma Kava на міжнародний ринок, дохід мереж та відкриття нових закладів під час карантину, та інші новини ресторанного ринку.
Цей текст доступний також російською мовою
В Україні розпочав роботу перший онлайн-ресторан – від мережі гастролавок Чорноморка
Онлайн-ресторан — це віртуальне рішення для віддалених замовлень у закладі, розроблене спеціально для мережі Черноморка. Його унікальність полягає в тому, що під час вибору страв гість та офіціант спілкуються через відеозв’язок у режимі реального часу. Відповідно клієнт має можливість дистанційно насолодитися більшістю етапів ресторанного обслуговування: від привітання офіціанта, розповіді про акційні пропозиції та порад щодо напоїв — до можливості обрати серед рибних та морепродуктів саме ті, які, наприклад, за розміром чи кольором сподобалися більше.
Віртуальне замовлення одразу готують кухарі Черноморки, після чого клієнт додому отримує ще теплі страви або свіжу рибу та морепродукти, щоб приготувати їх самостійно. Графік роботи онлайн-ресторану: з 11:00 до 22:00. Доставка замовлень від 500 гривень по Києву є безкоштовною, до 500 гривень — 70 грн. Доставка замовлень за межі Києва — 150 грн.
Як розповідають у мережі, формат онлайн-ресторану допоміг збільшити кількість замовлень в умовах карантину, а головне — зберегти робочі місця офіціантам та кухарям. «Під час приготування, пакування та доставки страв персонал суворо дотримується усіх санітарних норм, правил дезінфекції та вимог використання захисних елементів одягу. Безпека та довіра наших клієнтів – понад усе», — запевнила засновниця мережі Ольга Копилова.
Українська мережа кав’ярень Aroma Kava вийшла на ринок Білорусі
Одна з найбільших в Україні кавових мереж Aroma Kava виходить на міжнародний ринок. Перша закордонна кав’ярня мережі відкрилася в столиці Білорусі – Мінську. Як пише Liga.net, компанія починає розвиток за кордоном по франшизі. Перший іноземний заклад мережі буде працювати цілодобово. Він буде розрахований на 25 місць, а меню залишиться приблизно таким же, як і в Україні, але з невеликими змінами.
Нагадаємо, перша кав’ярня мережі Aroma Kava розпочала роботу навесні 2014 року в Харкові. З тих пір мережа зросла до декількох сотень закладів по всій Україні. Концепція Aroma Kava адаптована під різні формати площею від 6 до 150 кв. м. Згідно з інформацією на сайті компанії, розмір інвестицій у відкриття однієї точки Aroma Kava знаходиться в діапазоні від 250 000 грн до 800 000 грн залежно від формату закладу.
Сім’я ресторанів Діми Борисова запустила власну доставку
На третій тиждень карантину сім’я ресторанів Діми Борисова запустили власний повноцінний сервіс доставки “1 euro delivery”, який генерує більше 500 замовлень в день. Про це в інтерв’ю онлайн-журналу MC Today розповіла Олена Борисова – співвласниця сім’ї ресторанів Діми Борисова, куди входять Канапа, Oxota па Ovets, Борсук, Білий налив, Mushlya Bar тощо. “Ми вважаємо це непоганим результатом, – заявила вона. – Як тільки ми протестували цю ідею, кількість замовлень на доставку за добу збільшилася в десять разів”.
За словами Борисової, якби карантин закінчився завтра, на відновлення ресторанної індустрії пішло б близько півроку. “Але потрібно розуміти, що нас чекає серйозна рецесія. Правила змінюються, і всі прогнози, зроблені на основі минулого досвіду, вже невірні”, – додала вона.
Десять ресторанів Сави Ліпкіна закриті, але три з них працюють на доставку
Про це в інтерв’ю LIGA.net розповів одеський ресторатор Савелій Лібкін. Серед працюючих на доставку закладів – Компот на Дерибасівській, Дача і Компот на 5-й Великого Фонтану. “До початку карантину у нас в штаті налічувалося близько 700 осіб. Зараз більшість у відпустці за свій рахунок. На мінімальній ставці працюють 100 співробітників. З ними працюємо з нульовим прибутком”, – сказав він.
За словами ресторатора, середній чек сьогодні – 500 грн, але цю цифру не можна порівнювати з тим, що було до карантину, коли люди ходили в ресторани. “Тоді був середній чек за інше, доставки не було”, – додав він і зауважив, що на його думку, ресторанний ринок в найближчий рік точно не повернеться до колишнього рівня, на це просто немає шансів.
“Навіть якщо нам дозволять працювати в режимі терас та літніх майданчиків, то туристів не буде, і говорити про повернення якогось статус-кво не доводиться взагалі”, – пояснив він.
За перший місяць карантину Mafia вийшла на 35% від загальної кількості продажів
Про це в інтерв’ю виданню НВ Бізнес розповів співвласник ресторанів Mafia, Casta, BAO і NAM Тарас Середюк. “Коли закрилися ресторани, продажі відразу ж упали на 75-80%. Але за перший місяць за рахунок доставки змогли вийти на 35% від загальної кількості продажів, які ми виконували до введення карантину. Це дозволяє виплачувати заробітну плату частині персоналу”, – зауважив він”.
На його думку після карантину у гостей збережеться звичка дотримуватися дистанції, економити і працювати поза офісами. Якщо припустити, що попит знизиться на 20-30% в порівнянні з докризовим, то закриється половина ресторанів.
Також бізнесмен вказує, що його компанії доведеться закрити 10-15% від загальної кількості ресторанів, оскільки не вона зможе домовитися з власниками приміщень.
McDonald’s відкрив перший “антивірусний” ресторан
McDonald’s відкрив “пілотний” ресторан з максимальним рівнем захисту від поширення COVID-19. Заклад, орієнтований на соціальне дистанціювання, розпочав свою роботу 1 травня в голландському місті Арнем. «Ми постаралися з’ясувати, як забезпечити безпеку наших клієнтів і співробітників, зберігаючи при цьому атмосферу ресторану», – заявив інформагентству Reuters представник McDonald’s в Нідерландах Юніс Коеккук.
У першому ресторані McDonald’s епохи карантину встановили захисні бар’єри, скло і підлогову розмітку. Біля входу і біля кас розташовані дезінфектори для рук, а місця для очікування замовлень розділили між собою. Також у закладі є термометри. Всі співробітники працюють в респіраторах і захисних костюмах, і також дотримуються дистанції за допомогою захисних екранів. Вся їжа подається відвідувачам на металевих підносах, які розвозяться співробітниками на візках.
Як виглядає новий концептуальний заклад McDonald’s, – у фотоогляді RAU.
Pita Kyiv відкрили другий заклад в Києві
Під час карантину, у травні, відкрився ресторан ізраїльської вуличної їжі Pita Kyiv у Києві. Як повідомляє The Village, заклад знаходиться на Бессарабській площі, 2. У меню можна знайти піту, фалафель та «чизбургер у піті».
На час карантину вхід до закладу обмежили, точка працює в режимі самовиносу та доставки. Це вже другий заклад Pita Kyiv в столиці, ще один знаходиться на вул. Пушкінській, 39.
Волконський на вул. Ярославів Вал
Також під час карантину 7 квітня у Києві розпочала роботу кафе-кондитерська Волконський. “Розміняти третій десяток — це завжди хвилююче і в нинішніх реаліях навіть трохи страшно. Але ми замішані з крутого тіста!”, – написали у Facebook мережі. Заклад знаходиться на вул. Ярославів вал, 19. В меню можна знайти шоколадні круасани, ванільні еклери, хліб та інше.
Пекарні-кафе-кондитерські “Волконський” працюють в Києві з 2006 року. Новий об’єкт став вже 21-м закладом мережі у Києві.
Після відкриття літніх терас кількість працюючих ресторанів зросла на 18%
Якщо 4-10 травня середній оборот ресторанів і кафе становив всього 35% від докарантинних продажів, минулого тижня працюючі заклади стали генерувати 47% від докризового обороту (за 100% взято виторг 24 лютого). Про це свідчать результати дослідження компанії з автоматизації ресторанів Poster, що публікуються в Telegram-каналі «Реве та стогне ресторатор».
Завдяки відкриттю літніх майданчиків кількість закладів, які відновили роботу після карантину, помітно зросла. Так, за тиждень з 11 по 17 травня кількість знову відкритих кафе і ресторанів підскочила відразу на 18% в порівнянні з попереднім тижнем — з 44% до 62%. Для порівняння: у квітні зростання числа закладів, які відновили роботу, не перевищувало 2-3%.
Читайте також
Вийти з карантину: як українські ресторани повертаються до роботи