Директор Нова пошта: Цього року відкриємо 1200 нових відділень і прискоримо автоматизацію процесів

Директор Нова пошта: Цього року відкриємо 1200 нових відділень і прискоримо автоматизацію процесів

24.01.2020 04:00
  550
Костянтин Симоненко

Які плани перед собою ставить Нова пошта на 2020-й, чого вдалося домогтися в минулому році, і на чому буде сфокусовано увагу в найближчі кілька місяців.

Цей матеріал доступний російською мовою

Як повідомив директор компанії Олександр Бульба, в 2019 році Нова пошта відкрила 3300 нових відділень в більш ніж 3100 нових населених пунктів.

«Ми відкривалися в містах, де ще не були представлені, а також продовжували розвивати свою мережу відділень в містах-мільйонниках. Перш за все відкривали відділення в житлових комплексах, торгових і торгово-розважальних центрах. Зараз працює вже 6050 відділень по всій країні. До кінця 2020 року плануємо відкрити ще приблизно 1200 відділень. Таким чином сумарно вийдемо на показник в 7200 відділень», – розповів RAU директор Нова пошта.

Активне зростання показників

У міру розширення мережі відділень росте і кількість відправлень. Так, якщо в 2018 році компанія доставила 174 млн відправлень, що майже на 20% більше, ніж в 2017 році, то в минулому році ця цифра зросла ще на 22% – понад 212 млн посилок і вантажів. У грудні минулого року компанія поставила новий рекорд: сумарно було доставлено 24,5 млн посилок.

Крім того, в 2019 році Нова пошта доставила 3,4 млн міжнародних відправлень, що на 26% більше, ніж за 2018 рік, з них 2,3 млн з Китаю (зростання на 30%). Nova Poshta International в 2019 році на 20% збільшила кількість доставок з США, в два рази з Великобританії і в три рази з Польщі.

«Найчастіше, українці замовляють в зарубіжних інтернет-магазинах одяг і взуття, дитячі товари, аксесуари для мобільних телефонів і дрібну електроніку. А також кабелі, чохли і навіть iPhone», – повідомив директор Нова пошта Інтернешнл Юрій Беневитський.

До кінця 2020 року сегмент міжнародної доставки планується наростити на 30%. Як підкреслив Беневитський, Нова пошта виконує швидку доставку відправлень, тому концентрується на більш дорогих і важких посилках.

Середній термін доставки з Польщі становить від чотирьох днів, з США – від шести днів, з Китаю-14 днів. До речі, з лютого Нова пошта запускає NP-шопінг з Китаю. Тобто, можна буде замовляти товари не тільки на AliExpress, в чиєму додатку є Нова пошта, а й з інших сайтів.

У 2019 з’явилася можливість міжнародної відправки з усіх відділень в Україні в усі країни світу. Потенціал цього ринку, за оцінкою Юрія Беневитського, три мільйони відправлень на рік. Даною послугою, наприклад, можуть скористатися підприємці, які продають свої товари ручної роботи на Amazon або Ebay.

Ставка на автоматизацію

Як зазначає операційний директор Нова пошта Олексій Тараненко, активне зростання показників було би неможливим без автоматизації процесів обробки і доставки відправлень.

Зокрема, завдяки запуску нових інноваційних терміналів. Так, Хмельницький інноваційний термінал (відкритий в травні 2019 роки) обробив 27,6 млн відправлень, Львівський термінал, що відкрився восени 2019 року, – 14,2 млн посилок. Київський інноваційний термінал – 97,8 млн відправлень.

Як раніше повідомляв співзасновник компанії Володимир Поперешнюк, в 2020 році планується інвестувати в розвинення інфраструктури $100 млн. Йдеться про запуск другої черги Київського інноваційного терміналу (що дозволить обробляти до 50 000 відправлень на годину), а також про будівництво чотирьох великих інноваційних центрів з автоматизованою сортувальною системою в Броварах, Дніпрі, Одесі та Харкові

Крім того, планується побудувати перший вантажний термінал з роботизованою системою сортування палет і великогабаритних вантажів, модернізувати відділення і впровадити нове обладнання для підвищення швидкості обслуговування клієнтів.

«Зі $100 млн приблизно 17% піде на будівництво, а 50% – на автоматизацію і обладнання. Є об’єкти, які будуть запущені з партнерами в цьому році, де буде наше обладнання», – пояснив Олександр Бульба.

Це тільки перший етап автоматизації. Наступним кроком розвитку буде максимальна роботизация процесів. Так, на львівському терміналі вже йде тестування робовізків для сортування вантажів.

Також Олександр Бульба бачить перспективи у розвитку супутніх послуг, наприклад, фулфілмента. «За кордоном зараз ланцюжок поставок безпосередньо від виробника вже минає проміжну ланку дистрибуції», – говорить Олександр Бульба.

Втім, найбільші перспективи в Нова пошта бачать навіть не в дрібному роздробі, а в постачанні приватних домогосподарств.

Будуть удосконалюватися і транспортні засоби. Так, в 2019 році Нова пошта спільно з транспортною авіакомпанією Елерон почала тестову реалізацію проекту авіадоставки відправлень. Вже доставлено 500 000 посилок. Однак, за словами Олексія Тараненко, це поки робота на перспективу, щоб завоювати довіру клієнтів. Розвиток авіадоставки стримується відсутністю зручних за часом (вечірніх) і напрямками регулярних авіарейсів між містами України. Плюс обробка вантажів в аеропортах просто не здатна переробляти великі кількості поштових відправлень, часом «з’їдаючи» всю економію часу, яку дає авіадоставка.

Подальша діджіталізація

Крім того, велика частина інвестицій буде направлена ​​на інформаційні технології та розвиток мобільних сервісів.

Так, в мобільному додатку в минулому році додали функціонал, який дозволяє відразу знайти найближче відділення або з’ясувати, де знаходиться посилка. Тепер в режимі реального часу можна відстежити рух посилки (функція трекінгу). Також поміняли функціонал бізнес-кабінету, додавши оформлення договорів і міжнародних експрес-накладних онлайн, оплату послуг бонусами. Це привернуло нових користувачів мобільного додатка – їх кількість за рік зросла на 48% до 3,7 млн. Понад 27% експрес-накладних було оформлено в мобільному додатку, бізнес-кабінеті і особистому кабінеті.

Поліпшити швидкість обслуговування клієнтів вдалося шляхом аналізу роботи операторів в відділеннях, щоб зрозуміти яка дія скільки у них займає часу. «Автоматизація робочих місць, нова стійка і нові шафи дозволили нам подвоїти швидкість обслуговування», – говорить Олександр Бульба.

Для цього змінили технологію пошуку посилки, а також поміняли ПО, щоб на одному робочому місці можна було одночасно обробляти кілька замовлень (сеансів роботи). Навіть оператори тепер працюють стоячи (як продавці або бармени), щоб прискорити роботу з клієнтами, а також в компанії перебудували під попит графіки роботи відділень, які тепер відкриті і по неділях.

Результати не змусили себе довго чекати. Середній показник готовності рекомендувати компанію (NPS) за рік виріс з 73% до 77%, а показник задоволеності сервісом (CSI) становить 8,64 з 10 можливих.

За підсумками року клієнтський пул компанії склав близько 8 млн клієнтів, а кількість співробітників досягла 28 тис.

Довідка. Нова пошта заснована в 2001 році. Мережа компанії складається з понад 6 000 відділень по всій країні. Група компаній Нова пошта надає клієнтам – як бізнесу, так і приватним особам – повний спектр логістичних та пов’язаних з ними послуг. До Групи входять українські та зарубіжні компанії, в тому числі Нова пошта, НП Логістик, Пост Фінанс і Нова пошта Інтернешнл. Група Нова пошта працює з дотриманням всіх норм українського законодавства. За 2019 рік перерахувала до бюджету країни 4,3 млрд грн податків і зборів.

Читайте також –

Олександр Бульба, Нова пошта: Активно відкриваємося в селах і будуємо сортувальні центри


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку