Nielsen: як пандемія коронавірусу змінить рітейл та онлайн-продажі
Партнер по роботі з клієнтами Nielsen Олександр Іванов про вплив коронавірусу на зростання онлайн-замовлень в Україні та світі, а також майбутні наслідки пандемії для галузі рітейлу та e-commerce.
Цей матеріал доступний російською мовою
Пандемія вірусної інфекції COVID-19 стала глобальним викликом. Вона вже змінила настрої споживачів і технології продажів у всьому світі. Так, 41% опитаних в Україні в містах з населенням 50 000 і більше стверджують, що у них є досвід замовлення доставки їжі онлайн. При цьому 9% стали користуватися доставкою частіше протягом останнього тижня в зв’язку з пандемією. У той же час, 53% респондентів підтверджують, що різко скоротили споживання їжі поза домом.
Це співвідноситься із загальним трендом в країнах, охоплених вірусом. Наприклад, зростанням продажів онлайн (Франція – 87%, Італія – 82%, Іспанія – 62%, Австралія – 45%) і більш частішим користуванням послугами з доставки їжі (країни Балтії – 5%). В умовах ізоляції та карантину це дуже зручно.
Безумовно, COVID-19 – це досить складний період для кожного з нас, але кризу можна розглядати і з точки зору можливостей.
Наприклад, проникнення сервісів онлайн-продажів продовжує зростати. Крім того, користувачі маркетплейсів починають купувати не тільки традиційні категорії (електроніка, косметика, дитячі підгузки), але і продукти, що характерно для більш розвинених ринків (США, Західна Європа, Південно-Східна Азія).
Придбання їжі онлайн, в свою чергу, збільшує трафік і частоту здійснення покупки, а також стає стимулом для розвитку сервісів підписки з метою регулярного поповнення запасів. Більше третини (36%) споживачів у всьому світі стверджують, що готові скористатися цією технологією в найближчі два роки.
Серед нових покупців також виділяється сегмент аудиторії 50+. Так, китайський онлайн-рітейлер Miss Fresh стверджує, що старша вікова категорія користувачів збільшилася на 237% в результаті пандемії, а інтернет-гігант Alibaba зафіксував зростання продажів в чотири рази в даному сегменті.
При цьому завдання рітейлерів: швидко адаптуватися до потреб нової аудиторії, допомогти їм в навігації, побороти існуючі бар’єри покупки онлайн і, таким чином, створити базу для утримання покупців після завершення карантину.
Якщо епідемія COVID-19 триватиме кілька місяців, тоді питання гігієни та взаємодії з продуктами стануть ще більш актуальними. В даному випадку Nielsen бачить потенціал у віртуальних магазинів із застосуванням A/VR технологій. Більше половини (51%) споживачів у всьому світі готові протестувати цей сервіс в найближчому майбутньому.
Окрім того, додатки, які зможуть адаптувати вибір продуктів харчування до актуального стану здоров’я споживача, також будуть вельми популярні і знайдуть своїх користувачів.
Можна відзначити ще один важливий наслідок пандемії коронавірусу для рітейлу і виробників. Незважаючи на те, що поки ще рано оцінювати повну картину, вже зараз ми можемо говорити про можливості для локальних виробників, які з’являються в зв’язку з особливостями карантину.
Через ризики з поставками імпортних продуктів рітейлери в багатьох країнах намагаються убезпечитися і роблять акцент на локальних постачальників.
Це особливо актуально для молочних продуктів, напоїв, заморожених продуктів і кондитерських виробів в регіоні Європи.
Читайте також –
Вижити за всяку ціну: що робить рітейл і девелопмент в умовах карантину