Королі соцмереж: топ-20 українських рітейлерів у Facebook та Instagram за 2022 рік

Королі соцмереж: топ-20 українських рітейлерів у Facebook та Instagram за 2022 рік

30.12.2022 09:00
  2631
Микола Маранчак

Антирекорд року, нові гравці, повернення з небуття, масові втрати підписників і неочікувані перестановки: хто з рітейлерів входить до числа лідерів за кількістю фоловерів у Facebook та Instagram за воєнний 2022 рік.

Представляємо щорічний рейтинг рітейлерів, які зібрали найбільшу кількість прихильників у найпопулярніших соцмережах світу. RAU аналізувала сторінки методом вибірки найбільш великих і відомих роздрібних гравців, а також тих, хто представлений в рейтингу Facebook згідно з аналітичним сервісом Socialbakers. Якщо з якихось причин ваша сторінка не потрапила до фінального топу, пишіть нам на e-mail news@rau.ua.

Якби не війна, усе було б інакше. В спокійному світі рітейл продовжував би конкуренцію й масштабування, а їх SMM турбувало б як набрати ще більше фоловерів та розвинути органічну залученість користувачів, а не як переорієнтувати контент на підкреслення соціальної активності бренду, слідування цінностям суспільства та реагування на болі українців. Rozetka підбиралася б до першого мільйона прихильників у Facebook, Kochut – до 1,5 млн в Instagram, а Алло й Антошка вирішували б хто зверху у зовсім іншій динаміці. Проте навіть на умов війни королі соцмереж залишаються на своєму місці, а боротьба триває – в усіх сенсах.

Рітейлери в Facebook

Другий рік поспіль лідером найбільшої в світі соціальної мережі залишається Rozetka. Після безлічі втрат першої половини 2022-го, маркетплейс відновив будування величезної мережі “точок видач” по всій країні, що відбилося й на зростанні прихильників компанії у Facebook. Сторінка рітейлера зросла на 54 000 користувачів за рік, що дозволило їй подолати рекордні 800 000 фанів у цій соцмережі. Лінії магазинів Eva за рік скоротила дистанцію з Rozetka ще на 4000 фанів і тепер їй залишається всього 12 000 фоловерів до захоплення “королівського трону” та 5000 – щоб другою в історії перетнути відмітку у 800 000 шанувальників. Динаміка зростання drogerie-рітейлера у Facebook говорить про те, що йому це легко вдасться у 2023-му.

Геть інша історія з третім місцем у рейтингу – сторінкою Watsons. Повномасштабна війна змусила рітейлера пригальмувати розширення своєї аудиторії, тож позиції в трійці лідерів наразі зберігаються лише за рахунок накопленої армії прихильників у попередні роки. Проте цього може вистачити ще на весь 2023-й.

Призупинив зростання також Антошка. З вересня рітейлер товарів для дітей залишився при своїх 422 000 фоловерів, а зростання на 5000 нових фанів за рік виявилося недостатнім, щоб утримати четверту сходинку топ-20. Його місце зайняв Алло, що є значним досягненням у часи, коли офіційні сторінки роздрібних мереж перейшли у неквапливий темп розвитку і часто – вільний дрейф в очікуванні кращих часів і рекламних бюджетів.

Comfy вже протягом зими ось-ось перетне відмітку у 300 000 фанів. Помінялися місцями за рік Аврора та Фокстрот у рейтингу. Metro Ukraine за осінь наздогнав MOYO і порівнявся з ним на рівні 281 000 фоловерів. Поки ініціатива за FMCG-рітейлером, який за 12 місяців подолав дистанцію у 8000 поціновувачів.

Повернувся із небуття Brocard Ukraine, сторінка якого була кілка місяців заморожена. І тепер, як ні в чому не бувало, вітає усіх з Різдвом. Неочікувано у рейтинг увірвався Dnipro-M, який одразу розмістився на 19-й сходинці. Обидві події відкинули Marc&Andre Ukraine та Будинок Іграшок з 20-ки найбільших у Facebook. Таким чином крайній у топі – Citrus з 218 000 фанів.

Рітейлери в Instagram

Ювелірний рітейлер Kochut увірвався на перше місце 20-ки найбільших рітейлерів в Instagram ще два роки тому. Він був і залишається єдиним, хто подолав відмітку в 1 млн фоловерів. Проте за останні роки ця цифра поступово танула і з 2020-го Kochut втратили 215 000 фанів. Рекорд і антирекорд – всього за два роки.

Проте він тут не один, адже це тенденція для багатьох рітейлерів в Instagram. Наприклад, не найкраща ситуація також склалася у двох інших лідерів першої трійки: EVA за рік втратила 5000 фоловерів, Rozetka – 23 000. Падають також SOVA і Watsons – мінус 22 000 і 18 000 підписок відповідно. Це говорить про те, що маркетингові бюджети в рітейлі порізали у 2022-му не лише на розвиток TikTok. і це чудово пояснює застій у більшості рітейлерів в Telegram.

Проте залишаються й ті, хто намагається поліпшити свої позиції на ринку. Наприклад, позитивну динаміку демонструє Аврора, яка за рік зросла на пристойні 40 000 фоловерів, чим проторила собі шлях з дев’ятого на четверте місце рейтингу. Алло, Famo, Intertop цей рік лише втрачали користувачів, які вподобали їх сторінки.

JYSK вдалося обійти Цитрус, але лише за рахунок того, що сторінка данської мережі в Україні залишилася при своїх 285 000 фоловерів і не “падала”. Brocard розморозив свою сторінку й у цій соцмережі – наразі посідає 12 місце рейтингу. Доєднався до перегонів за лідерство Dnipro-M. І повністю вибули Metro Ukraine та O bag Ukraine.

Читайте також

Нові фішки: що корисного з’явилося у соцмережах для рітейлу за останні місяці


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Участь у програмі “Національний Кешбек” візьмуть мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, а також власні торгові марки Retail Group

Участь у програмі “Національний Кешбек” візьмуть мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, а також власні торгові марки Retail Group

Торговельні мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, що входять до холдингу Retail Group, повідомили про свою участь у...
time icon  
  152
Усі новини ринку