Аліна Кіптик, KFC: Рішення про відновлення роботи в Україні було ініціативою місцевих партнерів

Аліна Кіптик, KFC: Рішення про відновлення роботи в Україні було ініціативою місцевих партнерів

28.09.2022 08:45
  2075
rau

Як KFC добилося від американського офісу можливості повернутися до роботи в Україні, як відновлювали імпорт картоплі фрі, чи раді поверненню McDonald’s та де відкриють 50-й ресторан мережі.

KFC працює в Україні за моделлю франчайзингу: бренд розвивають три різні компанії, однією із яких є «Тесті Фуд». Після початку повномасштабної війни росії проти України, 49 закладів мережі припинили роботу, проте ненадовго. Вже 11 квітня компанія повернулася до обслуговування клієнтів з запуском першого закладу у Львові, а пізніше – й в інших містах. Редакція The Village Україна поспілкувалася з франчайзі KFC Аліною Кіптик. RAU обрала з інтерв’ю ключові тези.

Про співпрацю з іншими франчазі KFC

В Україні бізнес KFC – це франчайзинговий бізнес, його розвивають три партнери. Я генеральний директор одного з партнерів, але ми зараз працюємо в команді, тому що будуємо єдиний бренд та ухвалюємо рішення для одного бренда, а не окремих юридичних осіб. Юридично це три різні партнери, кожен сам веде бізнес, але ми разом будуємо KFC.

Про відновлення роботи

До початку війни в нас було 49 ресторанів по всій Україні. Сьогодні працюють 43 ресторани. 5 закладів розташовані в Харкові, зараз вони не працюють. З огляду на обставини ресторанний бізнес у Харкові зараз не може працювати. Ми чекаємо, коли знову буде така змога.

Ще один ресторан, який наразі не працює, розташований в одеському ТРЦ Riviera Shopping City, який постраждав від удару ракети. Зараз цей торгівельний центр у процесі відновлення роботи, ми чекаємо на його запуск до кінця року. KFC обов’язково буде одним із перших, хто відновить там роботу та підтримає ТРЦ. У нас була схожа ситуація із закладом у київському ТРЦ Retroville, але минулого місяця він відновив роботу.

Зараз ми будуємо новий ресторан в Одесі, який стане в мережі 50-м. Розглядаємо новий розвиток у містах, де зараз безпечно.

Коли ми вирішили відновити роботу закладів, у ресторанах було нуль продуктів, нуль продуктів було й на складах. Тому продукцію треба було привезти. А імпорт обмежений, частина постачальників в окупації. Тому процес стосовно логістики та закупівлі був дуже важкий.

Про звернення до центрального офісу в США

Рішення про відновлення роботи в Україні було нашою ініціативою, ініціативою місцевих партнерів. Ми подали запит на центральний офіс. Зрозуміло, що в країні триває повномасштабна війна, тож рішення про відкриття ресторанів ухвалювали на найвищому рівні, у Сполучених Штатах. Вони по-іншому оцінюють ситуацію, стежать за подіями з новин, тому ми повинні були стати їхніми очима в Україні. Ми знімали відео з ресторанів, з вулиць, розповідали про рух транспорту, хто працює, хто не працює. Ми розробили план операційної роботи під час повітряної тривоги: що ми будемо робити, які мають бути інструкції. Тоді підготували великий пакет інформації та виносили їм на узгодження. Це було непросте рішення, але ми змогли це зробити.

Мені здається, ми одні з перших міжнародних брендів, які відновили роботу в Україні. Позицією центрального офісу було: «Ви можете не працювати, ми вас не змушуємо». Зрештою, це велика компанія із закладами по всьому світу, тому ресторани в Україні для них не настільки важливі. А для України кожен бізнес зараз важливий, тому що це підтримка економіки.

Про формат діяльності

Ми працюємо за договором франшизи: сплачуємо роялті за користування торговою маркою. Суми й умови – це конфіденційна інформація. Але можу сказати, що з огляду на ситуацію в Україні вони можуть змінюватися.

Операційно ми зараз багато працюємо з лондонським офісом, глобальна команда дуже підтримує українську. На українських працівників дивляться з пошаною, вони готові робити все, щоб підтримати як людей, так і бізнес в Україні.

Про імпорт та картоплю фрі

Україна – певно, один із найбільш локалізованих ринків KFC. У Європі точно. Тобто ми майже нічого не імпортували. Те, що імпортували, до війни – це, наприклад, картопля фрі. Це може здатися дивним, адже Україна є аграрною країною, де багато фермерських господарств. Але річ у тім, що картопля фрі у KFC має бути особливого сорту, для неї потрібна окрема технологія приготування. В Україні, на жаль, таких фабрик не було. Ми кілька разів тестували зразки, цього місяця ще тестуватимемо зразки локального постачальника. Але поки затвердженого локального виробника нема, тому поки використовували імпортну картоплю.

Водночас під час війни в Україні був обмежений імпорт, і це було логічно. І в список критичного імпорту картопля спочатку не потрапила, що також було очікувано. Але ми почали контактувати з міністерством економіки, писали їм листи, пояснювали, що картопля є одним із наших основних продуктів. І врешті нас почули, десь за тиждень картоплю додали в список. Ми змогли її імпортувати та відновити роботу.

Про локальних постачальників

У нас майже все виробництво локалізоване. Це означає, що є цехи по Україні, але деякі з них зараз не працюють. Довелося перемикнутися на інші, на заході України, де зараз можна працювати.

У нас зараз мікс постачальників пива. Пиво в банках нам дає один виробник, а пиво в кегах – інший. Хоча до війни такого не можна було уявити. Просто один із постачальників має три заводи в Україні, і всі вони зараз в окупації. Тому ми комбінуємо, знаходимо рішення. Ми хочемо підтримувати постачальників, із якими вже працювали. Якщо хтось не може працювати, знаходимо інші рішення, щоб підтримувати асортимент продукції в ресторанах.

Про McDonald’s

Ми бачимо заклики держави до McDonald’s відновлювати роботу, це дуже логічно. З погляду економіки це дуже логічно. Я вважаю, що такі заклики мають бути до всіх міжнародних брендів: що більше брендів повернеться в Україну, то краще нам буде в майбутньому. Так, для нас це означатиме посилення конкуренції, але що сильніша економіка, то ліпше нам буде в тривалій перспективі.

Про середній чек

Середній чек зріс суттєво. У цьому є частка інфляції, але ми зі свого боку намагаємося утримувати ціни. Ми розуміємо, що зараз усі підвищують ціни, наші постачальники це також роблять. Змінився курс долара, подорожчало пальне. За час повномасштабної війни ми сумарно підняли ціни на 10%.

Про KFC у росії

Будь-який бізнес, що продовжує працювати в росії, через податки фінансує ракети, які випускають по Україні. Тому підтримувати це ми не можемо. Ми спілкувалися з колегами з різних країн, ми бачили реакцію користувачів у соцмережах у багатьох країнах, багато хто писав: Stop Business In Russia! Це була червона лінія для всього світу.

Корпоративні ресторани KFC одразу припинили роботу у рф, компанія KFC показала свою позицію. Але так влаштований франчайзинг: якщо йдеться про окремих франчайзі, цей процес може сповільнюватися. Жоден великий бренд нічого не може зробити з франчайзі, оскільки він працює на основі договору, а в договорі немає пункту про розірвання контракту через те, що одна країна напала на іншу та веде агресивну війну. Це окрема довга тема, але, думаю, що раніше ніхто не замислювався про такі ситуації. Думаю, після цієї війни договори в інших франчайзах можуть змінитися, це може стати прецедентом. Але KFC як компанія зробила все, що могла.

Читайте також –

Війна фаст-фудів: 65 років протистояння McDonald’s і KFC


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  82
Усі новини ринку