Технології в роздріб: як IT змінює сучасний рітейл

Технології в роздріб: як IT змінює сучасний рітейл

23.10.2020 08:00
  417
rau

Світ змінюється надзвичайно швидко, у ньому виживають лише ті рітейлери, які встигають реагувати на зміни та впроваджують нові технології.

Цей матеріал доступний російською мовою

СЕО компанії Intertop Ukraine Сергій Бадрітдінов в колонці для видання НВ розповів про те, як новітні розробки вдосконалюють купівельний досвід, підвищують лояльність споживачів і суттєво впливають на результати бізнесу. Портал RAU публікує скорочену версію матеріалу.

Ера омніканальності: діджитал ніколи повністю не замінить офлайн

Не так давно ринок ділився на онлайн-гравців та “brick-and-mortar” рітейлерів. Зараз настала ера омніканальності: торговельні мережі мають поєднувати зручність і швидкість купівлі онлайн і переваги офлайн-шопінгу, зокрема його емоційну складову та можливість наживо взаємодіяти з товаром.

Цікавий приклад омніканальної моделі демонструє Timberland. Навіть у своїх офлайн-точках продажів бренд пропонує споживачам взаємодіяти з асортиментом за допомогою планшетів. Так клієнти отримують інформацію про вибраний товар, а також рекомендації щодо схожих моделей.

Обрані товари можна надіслати собі на пошту та придбати на сайті пізніше. Втім, бренд передбачив й альтернативний сценарій: можна обрати моделі на сайті та зарезервувати їх для примірки у найближчих магазинах.

Технології не замість, а для людей

Загалом, зміни у стратегіях рітейлерів направлені на вдосконалення купівельного досвіду. Так, в основі всіх процесів лежить споживач, його інтереси та поведінка. Саме цифрові технології надали компаніям можливість аналізувати величезні масиви даних і враховувати вподобання кожного клієнта. Крім того, новітні розробки значно спростили процес пошуку та покупки й автоматизували деякі операції.

Проте я переконаний, що більшість технологій не замінюють людей, а тільки підвищують ефективність їх роботи.

Наприклад, додаток для співробітників Auchan не тільки спрощує основні рітейл-процеси, а й враховує емоційну складову. Таке нововведення призвело до покращення фінансових результатів, адже щасливі та вмотивовані працівники працюють ефективніше та краще задовольняють потреби споживачів.

Внутрішня IT-команда має постійно рости та розвиватися

Одною з надважливих складових стратегії діджиталізації є побудова ефективної моделі роботи з IT-командою. Розповсюдженою є практика роботи з IT-командою на аутсорсі, але я є прибічником змішаного підходу. Деякі задачі просто не можливо віддати на аутсорс, адже для їх ефективного вирішення необхідно враховувати контекст: культуру та цілі компанії, а також працювати у тісній взаємодії з іншими відділами. Проте, зовнішня експертиза у впровадженні нововведень також вкрай важлива. Працюючи у крос-функціональних командах, айтішники ефективніше вирішують задачі, що стоять перед бізнесом, адже їхня робота направлена на задоволення потреб споживача та досягнення цілей компанії.

Присутність в діджитал-середовищі — не перевага, а необхідність

Карантинні обмеження тільки підтвердили важливість цифрової трансформації. Багато рітейлерів змогли справедливо оцінити свої зусилля у цьому напрямку: завершення карантину повертає фізичну присутність брендів, втім омніканальні платформи не переривали свою взаємодію зі споживачем.

Натомість офлайнові гравці вже відстають від ринку, адже з нуля швидко побудувати ефективну діджитал-платформу фактично неможливо.

Стає очевидно: цифрової трансформації просто не уникнути. Вихід в діджитал потребує значних ресурсів: часу, грошей та кваліфікованих кадрів, але відтерміновуючи ці зміні, компанії втрачають свої шанси на успіх.

Автор: Сергій Бадратдінов, СЕО Intertop Ukraine

Джерело: НВ

Читайте також –

Рітейл-2030: які технології будуть впроваджувати FMCG-мережі в найближче десятиліття


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку