
У Дніпрі відкрився магазин Територія мінімальних цін


Світ змінюється надзвичайно швидко, у ньому виживають лише ті рітейлери, які встигають реагувати на зміни та впроваджують нові технології.
Цей матеріал доступний російською мовою
СЕО компанії Intertop Ukraine Сергій Бадрітдінов в колонці для видання НВ розповів про те, як новітні розробки вдосконалюють купівельний досвід, підвищують лояльність споживачів і суттєво впливають на результати бізнесу. Портал RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Не так давно ринок ділився на онлайн-гравців та “brick-and-mortar” рітейлерів. Зараз настала ера омніканальності: торговельні мережі мають поєднувати зручність і швидкість купівлі онлайн і переваги офлайн-шопінгу, зокрема його емоційну складову та можливість наживо взаємодіяти з товаром.
Цікавий приклад омніканальної моделі демонструє Timberland. Навіть у своїх офлайн-точках продажів бренд пропонує споживачам взаємодіяти з асортиментом за допомогою планшетів. Так клієнти отримують інформацію про вибраний товар, а також рекомендації щодо схожих моделей.
Обрані товари можна надіслати собі на пошту та придбати на сайті пізніше. Втім, бренд передбачив й альтернативний сценарій: можна обрати моделі на сайті та зарезервувати їх для примірки у найближчих магазинах.
Загалом, зміни у стратегіях рітейлерів направлені на вдосконалення купівельного досвіду. Так, в основі всіх процесів лежить споживач, його інтереси та поведінка. Саме цифрові технології надали компаніям можливість аналізувати величезні масиви даних і враховувати вподобання кожного клієнта. Крім того, новітні розробки значно спростили процес пошуку та покупки й автоматизували деякі операції.
Проте я переконаний, що більшість технологій не замінюють людей, а тільки підвищують ефективність їх роботи.
Наприклад, додаток для співробітників Auchan не тільки спрощує основні рітейл-процеси, а й враховує емоційну складову. Таке нововведення призвело до покращення фінансових результатів, адже щасливі та вмотивовані працівники працюють ефективніше та краще задовольняють потреби споживачів.
Одною з надважливих складових стратегії діджиталізації є побудова ефективної моделі роботи з IT-командою. Розповсюдженою є практика роботи з IT-командою на аутсорсі, але я є прибічником змішаного підходу. Деякі задачі просто не можливо віддати на аутсорс, адже для їх ефективного вирішення необхідно враховувати контекст: культуру та цілі компанії, а також працювати у тісній взаємодії з іншими відділами. Проте, зовнішня експертиза у впровадженні нововведень також вкрай важлива. Працюючи у крос-функціональних командах, айтішники ефективніше вирішують задачі, що стоять перед бізнесом, адже їхня робота направлена на задоволення потреб споживача та досягнення цілей компанії.
Карантинні обмеження тільки підтвердили важливість цифрової трансформації. Багато рітейлерів змогли справедливо оцінити свої зусилля у цьому напрямку: завершення карантину повертає фізичну присутність брендів, втім омніканальні платформи не переривали свою взаємодію зі споживачем.
Натомість офлайнові гравці вже відстають від ринку, адже з нуля швидко побудувати ефективну діджитал-платформу фактично неможливо.
Стає очевидно: цифрової трансформації просто не уникнути. Вихід в діджитал потребує значних ресурсів: часу, грошей та кваліфікованих кадрів, але відтерміновуючи ці зміні, компанії втрачають свої шанси на успіх.
Автор: Сергій Бадратдінов, СЕО Intertop Ukraine
Джерело: НВ
Читайте також –
Рітейл-2030: які технології будуть впроваджувати FMCG-мережі в найближче десятиліття