Головна > Досвід > Інновації > Рітейл-2030: які технології будуть впроваджувати FMCG-мережі в найближче десятиліття
Рітейл-2030: які технології будуть впроваджувати FMCG-мережі в найближче десятиліття

Рітейл-2030: які технології будуть впроваджувати FMCG-мережі в найближче десятиліття

У найближчі десять років в рітейл-індустрії будуть активно використовуватися роботи, широке поширення отримає безперешкодний шопінг, а “комп’ютерний зір” спростить процес покупок.

Цей матеріал доступний російською мовою

Поширення коботів

В майбутньому роздрібна торгівля буде покладатися на взаємодію людей і роботів. Приклад ідеального балансу людини і машини – коллаборативні роботи, або коботи. Вони можуть безпечно працювати разом з людьми і вже повсюдно використовуються в роздрібній торгівлі. Виробники і дистриб’ютори товарів повсякденного попиту доручають коботам комплектацію і сортування замовлень, а також рутинні та витратні за часом завдання, які передбачають напружену або фізичну працю. Наприклад, інвентаризація складських запасів – занадто монотонна і довга процедура для людини. З огляду на це багато хто використовує коботів, які більш точно і ефективно виконують інвентаризацію.

Роздрібні компанії навіть використовують коботів для взаємодії з покупцями. Наприклад, американська мережа супермаркетів Giant Food Stores представила нового робота-помічника Марті, який допомагає своїм колегам, патрулюючи магазин.

У його “очі” встановлені датчики, які розпізнають пролиту рідину, безлад, порожні полиці – те, що може доставити незручність покупцям. Марті повідомляє про це співробітників магазину, які усувають проблеми.

Важливо відзначити, що роботи не можуть замінити людей більшості професій, так як вони позбавлені критичного мислення і не здатні вирішувати проблеми, як людина. Концепція роботів, які працюють разом з людьми і виконують різні завдання, називається «доповненим інтелектом». Цим вони відрізняються від однозадачних пристроїв, які можуть лише знову і знову виконувати одну дію. Такі коботи доповнюють людину, і саме ця концепція отримає розвиток в 2020-му і в наступні роки.

Нові джерела м’яса

У 2019 році рослинне м’ясо отримало приголомшливу популярність. На думку експертів з компанії Acosta, за минулий рік продажі рослинного м’яса зросли в десятки разів, а темпи зростання перевищили загальну швидкість росту продажів продовольства в п’ять разів, і ця тенденція отримає подальший розвиток. Не тільки покупці стали масово віддавати перевагу бургерам з рослинним м’ясом, а й ресторани, в тому числі швидкого харчування, включили страви з такого м’яса в меню.

Рослинне м’ясо легко знайти і на полицях багатьох продуктових магазинів. Очікується, що тенденція до зростання категорії продовжиться і в 2020 році.

Це означає, що роздрібним компаніям, а також виробникам і дистриб’юторам товарів слід використовувати дані й передові інструменти аналітики, в тому числі прескриптивної аналітики, за допомогою якої можна дізнаватися про зміни попиту майже в реальному часі. Так можна підготуватися до стрибка попиту, особливо на нові продукти.

Інновації в області безперешкодного шопінгу

Роздрібні компанії присвятили 2019 рік тестуванню технологій спрощеної оплати покупок, і в 2020 році продовжать рухатися в цьому напрямку. Особливо їх приваблює безперешкодна оплата покупок. Йдеться про набір технологій, які роблять процес оплати товарів в роздрібних магазинах більш швидким, ефективним і простим для покупця. Найвідоміший приклад – каси самообслуговування.

Крім КСО компанії тестують розташовані по всьому магазину термінали для самостійної оплати, пристрої та додатки для сканування продуктів при переміщенні в кошик і навіть автоматичне списування коштів з рахунку на виході з магазину.

Щоб задовольнити вимоги покупців (особливо потребу в однаковості технологій у всіх магазинах), в 2020 році роздрібні компанії продовжать впровадження інновацій в прагненні до безперешкодного шопінгу.

Доповнення систем планування фактичними даними

Через зміни вподобань покупців і загострення конкуренції за місце на полиці дистриб’ютори товарів повсякденного попиту і роздрібні компанії повинні бути впевнені, що фактична викладка збігається із запланованою. У багатьох організаціях не вистачає інструментів відстеження подібного типу, через що складно дізнаватися про ситуацію на рівні магазину і гарантувати відповідність схемі викладки.

Технологія комп’ютерного зору дозволяє порівнювати зображення фактичної ситуації на полицях (реалограмму) зі схемою викладки (планограммою), що забезпечує наочність і розуміння процесів всередині магазину.

У 2020-і компанії роздрібної торгівлі та виробники товарів повсякденного попиту стануть учасниками технологічної революції. Вони будуть впроваджувати інструменти на основі штучного інтелекту, в тому числі системи розпорядчої аналітики, інноваційні мобільні пристрої та роботів, які збільшать продуктивність, оптимізують процес покупок, спростять роботу співробітників магазину і підвищать якість обслуговування.

Автор: Гай Йехіав, генеральний директор та віце-президент Zebra Analytics

За матеріалами: Retail.ru

Читайте також – 

Які технології та сервіси змушують міленіалів купувати – дослідження Zebra Technologies

Про автора