Піца, кава, таксі, охорона: як створювалася та розвивалася Veterano Group

Піца, кава, таксі, охорона: як створювалася та розвивалася Veterano Group

04.06.2019 08:05
  3090
rau

Як маленька піцерія перетворилась на багатопрофільний бізнес: про стартовий капітал, фінансування проектів та плани щодо розвитку.

Про маленьку київську піцерію, яку заснували та розвивають ветерани АТО, не раз писали українські та світові ЗМІ. Від старту пройшло понад три роки, а під брендом Veterano вже об’єдналися чимало бізнес-напрямків: від кав’ярень та кондитерських до таксі та СТО. Втім, основні принципи компанії від цього не змінилися. Investory News дослідили еволюцію “ветеранського” бізнесу.

Піца, війна, власний бізнес

Історія створення Veterano Group розпочалася після повернення її засновника Леоніда Остальцева влітку 2015 року з АТО. До війни він працював піцайоло та захоплювався цією справою. А після фронту постало питання, чим займатися далі. Спочатку він разом з кількома друзями заснував громадську ветеранську організацію. А згодом з’явилася ідея створити бізнес, який допомагатиме ветеранам повертатися до мирного життя.

Частину доходу проекти Veterano перераховують на благодійність, зокрема, на допомогу дітям загиблих військових. У піцеріях та кав’ярнях діють знижки для ветеранів, а також є так звані підвішені позиції. Цю “фішку” придумали перші відвідувачі закладів і вона добре прижилася. Суть у тому, що кожен гість, наприклад, піцерії, може оплатити піцу, яку потім привезуть пораненим до військового госпіталю.

Але на початку всіх цих особливостей, не було. Засновник компанії мав лише ідею та стартовий капітал у $50. Перший тестовий заклад відкрили взимку 2015 року у приміщенні ресторану Kaizen у київському ТРЦ Метроград. Але майже одразу стало зрозуміло, що для повноцінної роботи Veterano Pizza потрібне власне приміщення.

Засновник Veterano Group Леонід Остальцев (посередині) з командою

У січні 2017 заклад отримав нову “прописку” на Софіївській, 8. За місяць у Veterano Pizza було вже два заклади, друга піцерія мережі відкрилася у Дніпрі. А ще за рік дніпровська піцерія, якою керує Андрій Сарвира, переїхала до нового, більшого приміщення.

За словами Леоніда Остальцева, проект вийшов на точку беззбитковості на другий місяць роботи. Проте, перед стартом власник отримав кілька десятків відмов у фінансуванні. “Інвесторів у проекті немає. Я засновник піцерії Veterano Pizza та групи компаній Veterano Group. У мене було $50, решту грошей я позичав, а не брав у інвесторів”, – пояснює він.

Власне, ідею Леонід Остальцев піддивився у США, де ветеранські організації почали з’являтися після в’єтнамської кампанії, а нещодавно розпочався бум бізнес-інкубаторів та підприємницьких проектів, що підтримують та стимулюють солдатів, які повернулися з війни. Зокрема, надихнула його кавова мережа Black Rifle Coffee, заснована у 2014 році американським військовим Еваном Хафером. Але розпочати він вирішив не з кави, а з піци. Згодом до піцерій додалися й кав’ярні.

Концепція у Veterano досить проста. Наразі стати засновником бізнесу (власником франшизи) може лише ветеран, а от працювати — будь-хто.

“Кожна франшиза має власника, всі власники бізнесу під моїм брендом — ветерани, частина співробітників також ветерани. Загальна кількість співробітників у всіх проектах сьогодні складає 130, ветеранів з них — близько 50. Але періодично цифри змінюються”, – розказує Леонід Остальцев.

За весь час існування компанії Остальцев залучив 27 кредитів на суму 4,5 млн грн, які пішли на відкриття першої піцерії та розвиток франшиз. За його словами, наразі вже вдалося повернути понад 3,7 млн грн з усіх позичених коштів.

Кава до піци та інші історії

Нині всі зароблені кошти йдуть на погашення кредитних зобов’язань, розвиток нових проектів та реконструкцію старих. Під брендом Veterano працює шість піцерій у Києві, Маріуполі, Кривому Розі, Дрогобичі.

З 2016 року у Veterano розвивається “кавовий” напрямок. Дочірня компанія з’явилася спонтанно, коли вже популярній на той час піцерії запропонували партнерство з продажу кави. А згодом співробітник закладу Володимир Шевченко запропонував зробити продаж кави окремим бізнесом.

Під ветеранською франшизою працює 15 мобільних та звичайних кав’ярень у 7-ми містах України. Згодом планується запуск власного виробництва кави

“У нас постійно відкриваються нові локації, додається асортимент та вдосконалюється якість. У майбутньому плануємо збільшити кількість кав’ярень, а також запустити власне виробництво кави”, — ділиться Володимир Шевченко.

Ще один цікавий проект компанії — кондитерська Veterano Brownie, що працює на київському Подолі. Кафе у моноформаті, де продають лише один вид десерту — брауні, заснували Роман та Юлія Набожняк.

Поки що найбільше напрямків у Veterano Group так чи інакше пов’язані із їжею. Нещодавно Миколаєві запустилося кафе Veterano Point, засноване Олексієм Губським.

Також крім піцерій, кондитерської та кав’ярень розвивається й доставка Veterano Pizza Delivery, у маріупольських підрозділів є опція доставлення піци на передову.

Як пояснює Леонід Остальцев, йти після АТО в охорону чи службу безпеки йому не хотілося, хоча це б виглядало цілком логічним варіантом, а от готувати піцу він любив. Втім, згодом охоронні послуги все ж з’явилися, Veterano Guard — один із наймолодших підрозділів групи компаній.

“Є й маленькі унікальні франшизи під брендом Veterano Group. Наприклад, СТО в Києві, де встановлюють газові установки на авто “УльтраГазСервіс”, — додає засновник. Відносно нещодавно давно до списку ветеранських ініціатив додалися Veterano Energy, що займається встановленням сонячних електростанцій, сервіс таксі Veterano Cab. А також в рамках спільноти було засновано VeteranoWood, яка займається виробами з дерева. Який з них найуспішніший — сказати важко. Але всі вони працюють за однією філософією.

Джерело: Investory News

Засновник Pizza Veterano відкриє виставку “квантового” Тараса Шевченко у своєму закладі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку