Тут продається все: історія створення та розвитку компанії Amazon

Тут продається все: історія створення та розвитку компанії Amazon

05.07.2020 09:00
  2705
rau

Шлях Джеффа Безоса від продажу книжок до створення найдорожчої компанії світу.

Цей матеріал доступний російською мовою

Amazon — один із перших інтернет-сервісів, орієнтованих на продаж реальних товарів масового попиту, найбільша у світі за обігом компанія, що продає товари та послуги через інтернет. 2019 року компанія стала найдорожчою, обійшовши за капіталізацією Microsoft. На початок 2020 року вартість рітейлера оцінювалася у $928,61 млрд. Investory News опублікували історію становлення світового гіганта. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

Від ідеї до втілення

У 90-х Джефф Безос працював віце-президентом успішного нью-йоркського хедж-фонда. Він мав свій будинок та кілька сотень тисяч доларів на рахунку, його цінували керівники та кликали до себе конкуренти. Однак Безосу цього здавалося замало.

У фонді він відповідав за інтернет-бізнес — новий напрямок на початку 90-х, який тільки-но почав розвиватися у США. Він бачив компанії, що виникають з нічого та набирають десятки тисяч клієнтів. Джефф обговорював цей феномен зі своїм босом, і обидва прийшли до думки, що одного разу з’явиться інтернет-магазин, який буде продавати абсолютно все та доставляти будь-який товар прямо до будинку покупця. Чим більше Безос про це думав, тим сильніше йому подобалася ця ідея.

Згодом він звільнився, переїхав з дружиною до Сіетлу та почав розробляти концепцію свого сайту.

Щоб не збанкрутувати в перший же тиждень, Безос розпочав з простого. Він виділив 20 категорій товарів, які, на його думку, могли б добре продаватися через інтернет. Туди входили комп’ютерний софт, фільми, музика, офісне приладдя… Але найкраще в якості першого продукту виглядали книги — легкі та зручні для доставки.

У 1994-му Джефф Безос зареєстрував у Сіетлі компанію “Кадабра”, але згодом змінив назву на Amazon. По-перше, тому, що починається на “А” та буде на початку довідника, а, по-друге, тому, що річка Амазонка найбільша та найповноводніша у світі, що є символічним.

Перші продажі та інвестиції

Перша книга на сайті — підручник з програмування — була продана 3 квітня 1995 року. На Amazon тоді зберігалася величезна база даних з мільйонами назв книг. У самого Джеффа ніяких книг не було: отримавши заявку, він направляв її до офлайн-магазинів, з якими співпрацював, а потім приймав у них товар. На складі Amazon у Сіетлі зберігалося всього дві тисячі книг — тільки ті, що потрібно було відправити одержувачам найближчим часом.

Пізніше, коли потік замовлень почав рости, співробітникам доводилося вдень ​​обробляти запити на комп’ютері, а ввечері йти на склад, щоб прийняти товар та запакувати його у фірмові коробки.

Стрімке зростання Amazon почалося після того, як магазин показали на головній сторінці популярного пошукача Yahoo! За два місяці продажі зросли до $20 000 в тиждень.

З’явилися перші інвестори, які дали $1 млн на поліпшення серверів та оновлення сайту. Це дозволило привести Amazon в пристойний вигляд. На ресурсі навіть з’явилися картинки з товарами. Стало зрозуміло, що стартап відбувся.

Бурхливий розвиток та перші вагомі прибутки

Первинне розміщення акцій Amazon.com відбулося 15 травня 1997 року на NASDAQ. У червні 1998 року магазин починає продавати музичні записи, а в листопаді того ж року — відеопродукцію.

У Amazon був цікавий на ті часи бізнес-план: весь свій прибуток компанія вкладала в розвиток. Але в дев’яності роки такий підхід був в новинку. Інвестори дуже переживали, що компанія не приносила грошей цілих п’ять років.

Проте, коли в березні 2000-го була криза, Amazon встояв. Вартість акцій компанії впала з $107 до $7, але у неї все ще залишалася “подушка безпеки”, яка навіть дозволяла витрачати гроші на злиття та поглинання. Під час кризи онлайн-магазину вдалося купити конкурентів та стати ще більшим. А вже у 2000 році продажі Amazon перевищили $1,6 млрд. І якщо у 1997-му на IPO компанія була оцінена в $438 млн, то на той час вона коштувала майже в п’ять разів дорожче.

У 2001-му з’явився і перший прибуток — $5 млн в останньому кварталі — внаслідок великих продажів в сезон свят, “Чорну п’ятницю” та Різдво.

Нові здобутки та роботизація

У 2003-му у компанії з’явився свій IT-центр, а далі — сервіс Amazon.Prime для найактивніших клієнтів та ювелірна лінія за участю світської левиці Періс Хілтон. Amazon приєднав до себе сервіс онлайн-стрімінга Twitch, IMDB, купив за $300 млн популярного продавця аудіокниг Audible та випустив свій перший гаджет — електронну книгу Kindle.

У 2009-му компанія придбала за $1,2 млрд один з найбільших онлайн-магазинів взуття та одягу Zappos.com. А особисто Джефф Безос став власником найбільшої газети США Washington Post.

У 2012 році корпорація купила компанію Kiva Systems (в даний час Amazon Robotics) — виробника складських роботів, призначених для переміщення товарів в автоматичному режимі. За оцінкою аналітиків Уолл-стріт, впровадження роботів для автоматизації складських операцій дозволила Amazon скоротити витрати на підготовку замовлень на 40%.

7 грудня 2016 року Джефф Безос заявив, що Amazon зробила першу доставку за допомогою безпілотника.

Патенти

Amazon володіє в цілому 1263-ма патентами, що гарантує її тривале перебування на ринку. Одним із найцінніших патентів, що належать компанії, є покупка в 1 клік, яка дозволяє покупцям здійснювати онлайн-покупки одним кліком миші.

Amazon сьогодні

Amazon постійно купує нові компанії та пропонує зручні сервіси. Успішно запущено оффлайн-магазин Amazon Go. Це унікальне місце, де оплата здійснюється автоматично: система підраховує, скільки коштує те, що ви несете до каси, і знімає цю суму з вашого облікового запису в Amazon.

Компанія займає значну частину глобальної економіки. Кожна третя онлайн-покупка в США відбувається на Amazon.com. Кожен другий клієнт онлайн-магазинів спочатку заходить на Amazon, щоб дослідити ціни.

Amazon.com — 12-й за популярністю сайт в інтернеті. Світовий ринок онлайн-рітейлу зростає на 15% за рік, і Amazon разом з ним.

Компанія настільки розрослася, що деякі люди починають її сприймати, як майбутню загрозу для всього іншого бізнесу. Вона має величезний вплив не тільки в США, але й в багатьох інших країнах.

Джерело: Investory News

Читайте також –

Битва гігантів: хроніки війни Alibaba&Amazon в картинках і цифрах


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку