
Varus підпише договір з ЄБРР щодо фінансування розширення мережі


У своєму блозі директор департаменту нерухомості Vertex United Дмитро Грільберг міркує про те, як краще формувати концепцію і вибирати орендарів невеликих торгових центрів. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Цей матеріал доступний російською мовою
В умовах зростаючої конкуренції і різноманітності методів просування на ринку, покладатися тільки на стандартні принципи управління – рішення вкрай нерозумне. Керуючи торговим центром, важливо бути готовим часто робити нетривіальні кроки, демонструючи гнучкість і творчий підхід.
Успіх майбутнього районного ТЦ грунтується на трьох китах: концепція, формат і локація. Ці, а також інші компоненти, важливо формувати ще при розробці проекту, закладаючи тим самим успіх майбутнього ТЦ.
Відповідна робота повинна проводитися ще на етапі «ідея і план». Вкрай важливо для початку вибрати правильну локацію, в чому допоможуть професійні консультанти, здатні зробити якісну експертизу, яка полягає в аналізі охоплення та цільової аудиторії. Далі відбувається формування концепції та тенант-міксу. Діючи таким чином можна уникнути ризиків, пов’язаних з невірно обраною локацією.
Складно переоцінити важливість цього напрямку роботи під час проектування ТЦ. Саме в цей момент необхідно провести якісне дослідження цільової аудиторії на предмет ключових особливостей попиту, зробити аналіз наявності тих чи інших пропозицій в радіусі охоплення проектованого торгового центру. Буде дуже корисним залучити і майбутніх орендарів до даної роботи.
У разі професійної та якісно виконаної оцінки попиту ЦА можливо грамотно сформувати набір операторів і спектр послуг. Як приклад, можна навести кейс ТЦ, ядро аудиторії якого складається з молодих сімей з дітьми. Це означає, що тенант-мікс повинен включати в себе дитячі центри, кафе відповідної спрямованості і т.п.
Схема розташування операторів повинна розроблятися з урахуванням аналізу напрямків руху покупців. Якщо зробити все грамотно, сформований ефект синергії вельми позитивно позначиться на трафіку і, як результат, зростання прибутковості ТЦ.
Очевидна практично для всіх теза про те, що власник ТЦ і орендарі фактично є «гравцями однієї команди», сьогодні більш ніж актуальна. Злагоджене та багатостороннє співробітництво, спрямоване на позитивну динаміку трафіку торгового центру – саме так необхідно вибудовувати роботу.
У випадку з районними ТЦ важливо відзначити високу частку серед орендарів приватних підприємців, врахувати специфіку цієї групи – часто у ПП відсутній необхідний досвід. Відповідно, з боку керівництва ТЦ важливо організувати взаємодію так, щоб на всіх етапах була підтримка в самому повному розумінні цього слова, аж до фактичного курування орендаря. Ну і окремо потрібно відзначити необхідність побудови особливої форми формування орендних платежів, оскільки в Україні відсутні дієві механізми моніторингу товарообігу у ФОП. Тому відсоток від товарообігу доведеться прибрати з формули розрахунку розмірів платежів.
Ключовою характеристикою ТЦ невеликого районного формату є наявність постійного трафіку, оскільки люди в більшості своїй приходять безпосередньо для здійснення покупок. Тут важливо продумати і реалізувати ряд заходів, що стимулюють ріст зацікавленості до ТЦ у пересічного відвідувача.
Тенант-мікс – той напрямок, який потребує вдосконалення фактично в режимі нон-стоп. У цьому сенсі розумно було б виділити два види орендарів: якірні, вони ж базові та цільові. Особливість базових орендарів (великі мережі і бренди, які завжди на слуху) в тому, що залучення відвідувачів практично не залежить від другорядних умов. Цільові орендарі – це такі, які здатні генерувати трафік для конкретного торгового центру. Зазвичай попит на послуги і товари таких орендарів продиктований особливостями місцевої локації. Але в будь-якому випадку необхідно прорахувати траєкторію руху відвідувачів таким чином, щоб вона покривала максимальну кількість торгових точок.
Доцільно моніторити зміни споживчої поведінки покупців, і залучати орендарів незвичного (поки що) для ТЦ формату. Наприклад, у багатьох районних ТЦ вже сьогодні можна спостерігати магазини-дискаунтери, які здатні ефективно генерувати трафік.
Іноді чую думку про те, що контекст районного ТЦ не передбачає використання маркетингових інструментів маючи на увазі безглуздя їх в даній ситуації. Абсолютно переконаний в помилковості цієї тези, і впевнений, що digital- та event-маркетинг, за умови розумного застосування, прекрасно працюють на підвищення трафіку і побудови позитивного іміджу серед цільових відвідувачів. Під час проведення подібних акцій фіксується значний приріст відвідувачів, а конверсія доходить до 100%. Не варто також забувати про те, що ці заходи позитивно позначаються на впізнаваності бренду ТЦ.
Паралельно з цим повинна проводитися відповідна робота в соц. мережах, що дозволяють безпосередньо вивчати потреби покупців і одержувати якісний й оперативний feedback.
Для досягнення запланованих цілей необхідно, щоб абсолютно всі служби в ТЦ працювали як єдине ціле на загальний результат. Тому що, наприклад, порядок всередині і зовні будівлі має таке ж значення, як якість event’ів. Торговий центр повинен функціонувати як єдиний цілісний механізм, де всі деталі чітко і безвідмовно виконують свою частину функцій.
Читайте також –
Дмитро Грільберг: топ-5 причин популярності й успіху торгових центрів формату “біля дому”