
Новини FMCG за квітень: реформа ЕКО Маркет, розширення Novus, новий EUROSPAR та інші


Маркетинг-директор Good Wine про те, навіщо одному з лідерів українського сегменту спеціалізованих алкогольних магазинів проведення івентів, які результати вони приносять і чим приваблюють споживачів.
Цей текст доступний російською мовою1
16-17 квітня в Києві пройшов Український маркетинг-форум. У секції «Event-маркетинг: знайомий інструмент в новому контексті» експерти ділилися досвідом організації заходів, їх просування і розповідали про результати проведених івентів. В ході свого виступу Марія Олійник, маркетинг-директор Good Wine, розповіла про те, що фестивалі це не тільки спосіб залучити нового покупця, але і отримати прибуток.
Good Wine працює в преміум-сегменті, пропонуючи імпортні продукти високої якості. Вино і міцний алкоголь складають основу асортименту, мережа починала саме з цих категорій і вони дали імпульс для подальшого розвитку асортименту. Іншу частину представленого товару складають натуральні органічні продукти харчування.
Спектр діяльності компанії великий: крім роздрібної торгівлі алкоголем і гастрономією, компанія випікає хліб, видає журнал, варить крафтове пиво, організовує вечері, обсмажує каву, організовує фермерські ринки і підтримує фермерів.
Флагманський магазин на Мечникова, 9, після всіх оновлень з демократичного формату став сприйматися покупцями як магазин формату luxury, в ньому був істотно розширено асортимент, з’явилися продуктові категорії Good Food: корисні для здоров’я продукти, органічні товари фермерських господарств. При цьому не відбулося ніяких структурних змін, не змінилися ціни, підходи, не змінювалися партнери.
Як розповіла Марія Олійник, одним з ключових показників зростання в компанії є збільшення кількості чеків: якщо він росте, значить в магазин приходять нові люди, є можливість рости і розвиватися. Якщо нові люди не приходять, можна працювати над збільшенням суми середнього чека, але потрібно врахувати, що потенціал зростання цього показника обмежений.
Тому для компанії дуже важливі нові клієнти. Завдання маркетингу в компанії чотири роки тому переосмислили. Тепер вони виглядають так:
Компанія крім невеликих камерних івентів, проводить два великих заходи: фестиваль вина Kyiv Winе і фестиваль односолодових віскі Whisky Dram. Це один з основних способів залучати нових клієнтів в магазини і розвивати культуру споживання в Україні. Таким чином ритейлер просуває свій бренд, торгові марки свого магазину і додатково отримує мінімальник прибуток.
Чому саме Whisky Dram
Whisky Dram – майданчик для дегустації односолодових віскі. Компанія вибрала віскі, оскільки це категорія міцних напоїв з високою націнкою – з нею цікаво працювати.
“У міцному алкоголі односолодові віскі з цієї точки зору – найцікавіший продукт. Підходи до його виробництва дуже схожі на виробництво вина: дуже багато залежить від місцевості, від майстрів, від води. Цього не можна сказати про горілку або інші алкогольниі напої, які робляться за стандартною технологію, і їх продажі більше залежать від маркетингу, а не від того, хто керує виробництвом”, – зазначає Марія Олійник.
Намагаючись з’ясувати, який віскі найбільш смачний, покупець стикається з проблемою: вартість односолодового віскі стартує від $ 100 за пляшку і спробувати кілька сортів вже накладно.
У компанії вирішили це завдання і зробили фестиваль, на якому можна спробувати напої з асортименту Good Wine, при цьому заплативши за 20-грамову порцію.
На організацію пішло два місяці, на івент прийшло більше 1000 чоловік. З огляду на категорію, це досить велика кількість гостей. “Фестиваль вдався”, – вирішили в компанії і зробили його щорічним. У 2019 році фестиваль буде проходити в п’ятий раз.
У 2018 року фестиваль зайняв площу 3000 кв. м, а відвідало його близько 2600 чоловік. Були представлені 75 брендів, розміщені 32 стенди.
Фінансові результати Whisky Dram-2018: 4,5 млн грн виручки, 30% pop-up, 750 грн середній чек.
Kyiv Winе – великий фестиваль вина, формат якого з’явився з ідеї об’єднати кілька десятків івентів на тему вина і гастрономії в один. Формат “фестиваль вина і їжі” в Good Wine вибрали, тому що хотіли використовувати напрацьовану експертизу в продуктах. У компанії вирішили, що вино не збере величезну кількість людей, але в поєднанні з їжею – легко. У 2018 році на фестивалі ввели безлімітну дегустацію вина і не помилилися.
У 2018 року захід проходив на території колишнього заводу Тетра-Пак в Києві на вулиці Межигірській, а його загальна площа склала приблизно 15 000 кв м. Захід відвідало 7500 гостей, на нього приїхали 80 амбассадорів з інших країн.
Фінансові результати Kyiv Winе 2018: 10,5 млн грн виручки, 1150 грн середній чек.
Для чого в Good Wine проводять фестивалі:
В тому числі для проведення фестивалів, розрахованих на велику кількість гостей, компанія спеціально придбала третину гектара землі – на вул. Межигірській, 82. Там рітейлер планує реалізувати масштабний гастрохаб.
Поки, щоб “привчити” гостей до нової локації, компанія проводить там окремі заходи. Першим з них став Kyiv Wine 2018, наступний, який буде проходити в червні 2019 го, проведуть там же.
Ще однією креативною активністю став рop-up маркет алкоголю: в грудні 2018 року на Межигірській працював новорічний GoodDeal by goodwine. З 3 по 31 грудня там продавали вино, міцний алкоголь, пиво, соки і воду.
Всі напої продавалися кейсами (упаковками) по кілька пляшок, купити поштучно не було можливості.
Читайте також –
Західний вектор: як працює проект засновників GoodWine в Польщі