Перший магазин IKEA в Україні відкриється в ТРЦ Ocean Mall
Шведський меблевий гігант домовився про партнерство з компанією Вагіфа Алієва. Переговори тривають ще з кількома ТРЦ.
IKEA в наступному році відкриє свій перший магазин в Україні. Рітейлер підписав договір оренди на приміщення площею близько 4000 кв. м з київським ТРЦ Ocean Mall девелопера Вагіфа Аліва, розповіли LIGA.net три співрозмовника на столичному ринку комерційної нерухомості. Зараз компанія веде переговори з іншими торговельними центрами про відкриття магазинів у форматі city store.
Варіанти для старту
Спочатку IKEA планувала відкрити перший магазин в Україні в проектованому столичному ТРЦ Южный (Голосієво), але потім шведи передумали, розповідає LIGA.net директор торгового центру на правах анонімності. “Вони орендували близько 4 000 кв. м у ТРЦ Ocean Mall, який наступного року відкриється поруч з ТРЦ Ocean Plaza”, — повідомив він.
Директор консалтингової компанії, що побажав залишитися неназваним, повідомив, що зараз компанія веде переговори з іншими ТРЦ у Києві, а після відкриття кількох магазинів у столиці планує виходити в регіони. Поки IKEA має намір розвивати магазини невеликого формату city store площею 3500-5000 кв м.
У прес-службі IKEA не відповіли на запит LIGA.net. Голова наглядової ради компанії Мандарин Плаза (контролює девелоперські проекти Вагіфа Алієва) Олександр Черницький сказав, що “першочергове право озвучувати свої новини належить IKEA”. Компанія вже розмістила оголошення про пошук співробітників в сфері IT, продажу, логістики, закупівель та ін.
Жорстка конкуренція
Це вже не перша спроба IKEA вийти на український ринок. Перший торговий центр компанія планувала відкрити поряд з Бориспільською трасою в 2006 році. Тоді вона так і не змогла отримати ділянку площею 70 га, оскільки київська влада виступили проти вирубки дерев. Другу спробу IKEA зробила в 2009-му, коли придбала ділянку площею 60 га в Одеській області. Але вже через рік без пояснення причин оголосила про відхід з України.
“Зараз компанія не планує будувати великі ТЦ в нашій країні і почне з малих форматів”, — розповідає LIGA.net директор консалтингової компанії, який попросив не називати його імені.
Вихід шведського гіганта набагато сильніше позначиться на ринку рітейлу, ніж поява першого магазину H&M, розповідає комерційний директор девелоперської компанії Будхаус Груп Максим Гаврюшин. «Сегмент, в якому працює H&M, в Україні вже досить широко представлений. Наприклад, тільки за останній час в Україні активізувалися три турецькі мережі — DeFacto, Koton, LC Waikiki. А ось сегмент, в якому працює IKEA в країні практично вільний», — говорить він.
Більше за все постраждають компанії, які завозять продукцію мережі в Україну за каталогами і продають її в своїх магазинах під вивіскою IKEA. Після відкриття офіційного магазина мережі у підприємців не буде можливості імпортувати цей товар самостійно, вважає директор девелоперської компанії, що побажав залишитися неназваним.
IKEA — сильний гравець на ринку рітейлу, – визнає CEO компанії Zeebra (мережа товарів для дому Butlers, косметики Glossip) Дмитро Єрмоленко. На його думку, успіх буде залежати від вартості товару. “Наприклад, H&M завозить продукцію за курсом 29 грн за євро, що нижче офіційного курсу. Мені здається, що IKEA теж буде поставляти продукцію за розумними цінами”, — прогнозує він. Дмитро каже, що для його компанії поява IKEA — це виклик, який може змусити мережа переглянути асортимент і відмовитися від продажу деяких видів товару.
Джерело: Liga.net
Читайте також
Фінал нескінченної історії: як IKEA 15 років в Україні виходила