Перші серед рівних: які флагманські магазини відкрили українські рітейлери в 2023 році
Минулий рік був багатим на відкриття великих та інноваційних торгових точок у різних сегментах рітейлу. Правда, частина із них – це відновлені та оновлені після руйнувань флагманських магазинів мереж, серед яких Алло, Фокстрот, Епіцентр, EVA, Техно Їжак та інші. RAU зібрала основні кейси.
Магазини сегменту Drogerie
EVA
Мережа EVA запустила оновлений формат магазинів EVA Beauty в ТРЦ Respublika площею 700 кв. м. Тут представлений широкий асортимент товарів сегменту середній плюс та більш високого сегменту. Вперше формат «лабораторії краси» був представлений 2019 році у місті Дніпро, в ТРЦ Neo Plaza. Ключова відмінність цього формату від класичних магазинів EVA – широка представленість косметичної та парфумерної продукції.
Нагадаємо, з листопаду 2022 року відкриваються оновлені магазини EVA у форматі «Жіноча енергія» (замість старої концепції «оранж»), де змінено дизайн, обладнання, а сам магазин розділений на дві частини: чорна для товарів краси, бежева – для товарів для дому. Після тестового періоду за 12 місяців компанія відкрила 57 магазинів. В магазинах формату «Жіноча енергія» в торгівельних центрах функціонують дитячий куточок, сервісні зони — зона тестування шкіри, догляду за волоссям, де працюють професійні консультанти. Вони мають спеціальне обладнання, можуть проаналізувати, а потім надати чіткі рекомендації щодо тих чи інших засобів.
O!Some
5 березня 2023 року мережа магазинів азійських товарів O!Some відкрила новий флагманський магазин в київському ТРЦ Хіт Mall. Це вже п’ятий магазин в Україні, відкритий рітейлером під новим брендом. Загальна площа складає 133 кв. м. Такий формат передбачає максимальну представленість товарів для забезпечення всіх потреб цільової аудиторії. O!Some – це українська мережа магазинів азійських товарів, від засновників Usupso Ukraine. Як зазначила співвласниця та CEO мережі Маріанна Самсонова, до 2024 року Usupso планує провести ребрендинг всіх магазинів під нову торговельну марку.
Fashion-рітейл
HalfPrice
Мережа HalfPrice, що належить польській компанії CCC, 9 листопада 2023 року відкрила свій флагманський магазин в Україні у ТРЦ Respublika Park. Загальна площа магазину становить понад 1800 кв. м. HalfPrice пропонує широкий вибір брендового одягу, взуття, аксесуарів, косметики, іграшок та товарів для дому відомих брендів. Магазин HalfPrice заснований на концепції off-price, в рамках якої пропонує покупцям брендові товари високої якості з суттєвими знижками. Мережа представлена в дев’яти країнах Центральної та Східної Європи, де вже відкрила понад 100 магазинів.
MARSEGO
Український бренд одягу для жінок MARSEGO рівненських дизайнерок Марини та Маргарити Морозової минулого року швидко розширював свою присутність у Києві та Львові. Зокрема, в липні 2023-го відкрився флагманський магазин за адресою: Львів, площа Генерала Григоренка, 4. Візуально локація у Львові продовжує стилістику інших магазинів і самого бренду. Інтер‘єр виконаний у світлих відтінках білого, сірого, бежевого. Найбільше увагу привертають акценти у вигляді великих дзеркал у формі арок, деталі з мармуру, які вже стали класикою для бренду, та просторі зони відпочинку з асиметричним диваном. Тепер в мережі працює п’ять магазинів.
Discounterra
У вересні 2023 року в ТРЦ Караван Outlet у Києві відкрився флагманський магазин Discounterra. Це міжнародна мережа аутлетів з великим вибором жіночого, чоловічого та дитячого брендового одягу, взуття та аксесуарів. Площа нового магазину становить 652 кв. м і є найбільшою з-поміж київських торгових точок мережі. Асортимент аутлету складається з речей від популярних модних брендів, таких як H&M, Reserved, TopShop, Weekday, Sinsay, Mohito, Cropp, House, DeFacto та Afound.
Mango
Так само у вересні минулого року іспанський fashion-бренд Mango, один із лідерів європейського ринку, відкрив в ТРЦ Respublika Park магазин в інноваційному форматі. Площа торгової точки становить понад 400 кв. м. Це перший Mango за довгий час, який був відкритий напряму іспанським офісом. Особливістю магазину бренду є різноманітність стилю. Кожна жінка тут може підібрати речі в різних стилях: повсякденні, вечірні сукні, одяг для офісу, спорту, а також взуття, аксесуари, парфумерію, годинники тощо.
Територія мінімальних цін
В березні 2023 року Територія мінімальних цін відкрила свій перший магазин у новому форматі у Львові, біля Північного автовокзалу. Це двоповерховий магазин площею 2000 кв. м, в якому представлені різноманітні товари за невисокими цінами для всієї родини в будь-якій зі сфер життя (робота, спорт, сон, відпочинок, навчання, дім). Новий формат в білих кольорах, з білим обладнанням та з дерев’яними панелями, великою кількістю світлової навігації виглядає сучасним, більш дружнім і якісним. Обладнання, окрім нового кольору та дизайну дозволяє вмістити більше товарів на тій же площі, аби збільшити конверсію покупки.
Згодом, в Івано-Франківську 20 серпня 2023 року розпочав роботу новий шопінг-центр Територія мінімальних цін у ТРЦ Veles Mall. Цей магазин став другим у місті та четвертим магазином мережі у новому форматі. Площа магазину становить біля 2000 кв
Магазини техніки та електроніки
Техно Їжак
У вересні в Харкові відкрився флагманський Техно Їжак на площі Конституції, 12, який на початку війни зруйнувала російська ракета. У магазині представлений широкий вибір дронів, акумуляторів, різних інших технологічних новинок та, звісно ж, техніка Apple й аксесуари для неї. Також у шоу-румі зберегли секцію вінілу та артбуків. Це четвертий великий магазин мережі Техно Їжак, який компанія відкрила за півтора року повномасштабного вторгнення. Нагадаємо, 15 вересня разом з мережею кафе Ponchyk Boy рітейлер відкрив унікальний формат “Пончик та Айфончик” у столичному ЦУМ. Корнер став першим у ЦУМ магазином з технікою Apple та аксесуарами для неї. У ньому доступні усі сервіси та послуги, які пропонує Техно Їжак. Зокрема, серію авторських чохлів власного дизайну.
Click
Наприкінці літа 2023 року в столичному ТРЦ Respublika Park відкрився Click. Ця перший фізичний магазин побутової техніки й електроніки онлайн-рітейлера Click. Онлайн-рітейлер розширює свою діяльність, пропонуючи відвідувачам можливість особисто оглянути та придбати техніку. Простір магазину організований так, щоб відвідувач отримав максимум уваги та інформації про техніку. Основою візуальної комунікації було обрано сонячну систему, як клієнтоцентричну ідею, де все обертається навколо відвідувача.
У магазині представлено понад 30 000 найменувань техніки таких відомих компаній, як Tesla, Grifon, Ufesa, Oscal та інших світових лідерів ринку електроніки.
Алло
20 серпня в Івано-Франківську на першому поверсі ТРЦ Veles Mall відчинив двері для клієнтів флагманський Алло МАХ. Це перший магазин такого формату, який було відкрито від початку повномасштабної війни.
В новому Алло МАХ представлено зону Shop in Shop світових виробників Apple і Samsung, велику партнерську зону Хiaomi та широкий асортимент смарттехніки від Nokia, Sony, Lenovo, Asus, LG, Logitech, тощо. Спеціальна територія SmartHome презентує відвідувачам надсучасну техніку для дому. Також в Алло МАХ є Game zone з товарами для затятих геймерів та зона з акустичними системами. Традиційно є видача замовлень з сайту allo.ua чи мобільного додатку. В магазині передбачено примірочну.
Фокстрот
Минулого року рітейлер електроніки та побутової техніки Фокстрот відкрив вісім нових магазинів. Серед них – найбільший магазин електроніки з найширшим асортиментом у столичному ТЦ Ocean Plaza площею 1462 кв. м. У торговій залі акцент зроблено на популярні інноваційні товари, які в будь-який момент можна протестувати на бренд-зонах відомих техногігантів: Delonghi, Samsung, LG, Electrolux, Philips, Sony, Whirlpool, Bosch та інші.
Цитрус
28 вересня Київ та Одесу об’єднало відкриття оновлених магазинів мережі Цитрус. Це перші точки рітейлера площею більше 1200 кв. м. В Києві під переформатування потрапила торгівельна точка у ТРЦ Gorodok Gallery, а в Одесі – у ТРЦ City Center. Оновлений формат магазинів – це про ще більший вибір. Одна із основних рис оновлення – велика зона побутової техніки. Київський магазин має площу 1500 кв. м, а одеський – 1200 кв. м. Тобто Цитрус не просто змінив свій формат, а й впевнено займає долю ринку побутової техніки. Тут на покупців чекає широкий вибір брендів, які стали синонімами якості у світі техніки, серед них: Samsung, BOSCH, Whirlpool, Liebherr, Dyson, ECOVACS, Philips, KitchenAid, RoboRock, Braun, DeLonghi та багато інших ексклюзивних пропозицій.
Comfy
Одним з фокусів мережі Comfy, найбільшого рітейлера побутової техніки та електроніки, в минулому році була експансія. Мережа відкрила 21 новий магазин та відновила роботу трьох магазинів, які були частково зруйновані на початку повномасштабного вторгнення. Сім із 24 відкритих минулого року магазинів — флагманського формату. Статус флагмана у Comfy означає площу магазину не менше 1000 кв. м, найширший асортимент товарів та велику кількість демозон та брендзон провідних виробників техніки та електроніки: Apple, Samsung, Philips, DeLonghi, Sony, Bosch, Karcher та інших.
Флагманські магазини Comfy відкрилися або відновили роботу у:
- Миколаїв, пр. Миру 1/1
- Львів, ТРЦ Victoria Gardens
- Івано-Франківськ, ТРЦ Veles Mall
- Полтава, ТРЦ Київ
- Тернопіль, вул. Перля, 3
- Одеса, ТРЦ Riviera Shopping City
- Харків, ТРЦ Дафі
Епіцентр
11 березня Епіцентр відкрив другу чергу оновлення найбільшого торговельного центру мережі (площею 105 000 кв. м) на вул. Полярній, 20 Д у Києві. Зокрема, тут відкрився Центр енергоефективних рішень, де можна буде придбати сонячні батареї, теплові насоси та інвертори тощо, а також Bakery лабораторія та нова для мережі сервісна зона Мультисервіс з пральнею та хімчисткою й ремонтом одягу. Загалом в рамках другої черги комплексу запускається оновлений торговий простір площею понад 20 000 кв. м. В 2022 році компанія розпочала проект оновлення ТЦ із впровадженням новітніх рітейл-концептів формату shop in shop, а також розширенням асортименту товарів та переліку послуг. Перша черга оновленого ТЦ була запущена в грудні 2022-го.
На додачу 2 грудня 2023-го в найбільшому ТЦ мережі відкрився магазин нового формату під брендом Центр меблів Grand. Він займає площу в 15 000 кв. м, що майже вчетверо більше за стандартні Центри меблів компанії у великих містах, що дозволить компанії розпочати роботу в нових для себе нішах — середньому та преміальному. У новому магазині компанія планує продавати не тільки вже готову продукцію, але й меблі під замовлення та навіть представить нову для України модель торгівлі — продаж інтер’єрів під ключ (меблі з декором, картинами, килимами тощо).
Ресторани та кафе
McDonald’s
McDonald’s в Україні відкрив 21 липня 2023 року свій перший ресторан в Україні безпосередньо на трасі. Він розташований на 127-му кілометрі автодороги міжнародного значення М-06 «Київ-Чоп»від Києва у Житомирській області, поблизу села Глибочиця. Як зазначила генеральний директор McDonald’s в Україні, Чехії та Словаччині Юлія Бадрітдінова, заклади на трасах є частиною стратегії розвитку компанії в Україні і давньою практикою у світі. В цьому випадку використали розташування поруч з уже існуючим елементом інфраструктури, а саме АЗС WOG, щоб зупинка була максимально зручною та ефективною по часу. Просторий заклад площею понад 500 кв. м має 133 місця для відвідувачів у залі та 116 на терасі та є одним з найбільших ресторанів McDonald’s в Україні.
Також в останній день року в Києві відкрився новий McDonald’s з особливим дизайном на бульварі Миколи Міхновського, 33 А на транспортній розв’язці біля мосту Патона. Новий McDonald’s вирізняється особливим архітектурним рішенням і гармонійно вписаний у культурно-історичний ландшафт міста.
Товари для творчості
Akvarel
Мережа канцелярських товарів та товарів для творчості Akvarel відкрила 16 вересня новий магазин в Івано-Франківську в новому корпусі ТРЦ Veles Mall по вулиці Вовчинецька, 225 А. Він знаходиться на третьому поверсі ТРЦ і класифікується як Creative Mall. Торгова площа магазину майже 700 кв. м включає в себе не тільки найбільший в мережі вибір товару, а й зону для майстер-класів. Також для покупців доступні послуги з пакування подарунків. Вже 1 листопада відбулося відкриття оновленого магазину Akvarel в ТРЦ Gulliver у місті Київ. Магазин площею майже 550 кв. м теж тепер класифікується як Creative Mall. Нагадаємо, в листопаді 2022 року мережа Аkvarel відкрила перший магазин в новому стилі у полтавському ТРЦ Екватор.