Дослідження Держстату: українські рітейлери готуються до зростання продажів
Індикатор ділової впевненості в роздрібній торгівлі в II кварталі 2019 року підвищився в порівнянні з I кварталом на 3,7 п.п. і становить плюс 6,7%.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як свідчать дані опитування 675 підприємств, проведеного Державною службою статистики, в першому кварталі 2019 року компанії сфери роздрібної торгівлі переважно фіксували спад продажів: 38% респондентів говорили про падіння обороту (проти 33%, у яких було зростання).
Однак уже в другому кварталі вони очікують значного збільшення цього показника (42% очікують зростання і тільки 21% – падіння продажів).
Якщо взяти тільки роздрібну торгівлю (розділ 47 за КВЕД-2010), без урахування підприємств по реалізації автомототехники, то з 426 підприємств приблизно 38% чекають збільшення продажів і 24% – скорочення.
При цьому майже половина компаній не розраховує на збільшення замовлень у постачальників (46%) і лише третина розраховує на зростання (31%).
Ще більш консервативні підприємства торгівлі по частині збільшення свого штату – 76% опитаних компаній не збираються наймати/звільняти персонал. Розширюватися планують тільки 13% респондентів.
Нарешті, 56% підприємств не очікують на зростання цін в квітні-червні 2019 року, а 41% все ж розраховує на це. І тільки 2% вірять в те, що ціни можуть впасти.
Треба сказати, що тенденція до зростання ділових очікувань щодо початку року властива вітчизняним торговцям останні три роки. Так, найбільше значення Індикатора ділової впевненості в роздрібній торгівлі було зафіксовано в IV кв. 2018 року на рівні майже + 15%.
Джерело Держстат України
Читайте також –
Рік роздробу: як в 2018-му торгували рітейлери України по областям (інфографіка)