Данило Владов, DCH Real Estate: Ми закономірно зацікавилися ТРЦ Respublica
Чому група Олександра Ярославського зацікавилася головною недобудовою країни – ТРЦ Respublica, як оцінює ситуацію на ринку комерційної нерухомості і як хоче розвивати ТРЦ.
Київський ТРЦ Respublica, який повинен був стати найбільшим торгово-розважальним центром України, може увійти в історію як об’єкт з рекордною кількістю невдалих спроб продажу. Заморожене будівництво Фонд гарантування вкладів фізичних осіб безуспішно намагався продати вже шість разів, але жодної офіційної заявки на участь в аукціоні так і не надійшло. У середині лютого стало відомо, що серед претендентів на ТРЦ Respublica з’явився новий фігурант – група DCH Олександра Ярославського. Детальніше інформаційне агентство UNIAN розпитало Данило Владова, генерального директора DCH Real Estate. RAU наводить ключові тези інтерв’ю топ-менеджера.
Про те, навіщо групі DCH ТРЦ Respublica
ТРЦ Respublica – це проект, який не має аналогів в Україні. З загальною площею в 300 000 кв. м і розважальним компонентом майже в 11 000 «квадратів» комплекс вже інтегрований в великий житловий масив з населенням в 30 000 людей. Масштаби ТРЦ дозволяють розмістити операторів в нестандартних для них форматах, а також запропонувати локації для розвитку новим для нашої країни брендам, які не бачать поки відповідних пропозицій торгових площ. Крім цього, DCH має величезний досвід управління знаковими об’єктами нерухомості.
Основною метою DCH залишається нарощування якісного диверсифікованого портфеля нерухомості у всіх секторах. Також ми розглядаємо можливість девелопменту земельних ділянок в перспективних локаціях, відповідних нашій інвестиційній політиці.
Про ситуацію на ринку комерційної нерухомості
На ринку комерційної нерухомості торговий сегмент дійсно найбільш розвинений. У ньому зараз присутні або планують бути присутніми в найближчим часом майже всі концептуальні формати ТЦ: традиційні, спеціалізовані, рітейл-парки, lifestyle, outlet та ін. Містом з найвищою концентрацією торгових площ на 1000 жителів, звичайно, залишається Київ. Але навіть його показники (300 кв. м) майже в два рази нижче, ніж в Будапешті (590 кв. м), і в три рази нижче, ніж у Варшаві (близько 900 кв. м).
Минулий рік не ознаменувався відкриттям масштабних ТРЦ. Відповідно, загальний показник якісної торговельної нерухомості залишився на рівні близько 1 млн кв. м, а попит на майданчики значно зріс.
Це призвело до зниження середнього показника вакантності з 9,7% до 6,1% і зростання максимальних ставок оренди майже на 3% в доларовому еквіваленті.
В інших сегментах ринок комерційної нерухомості України залишається якісно ненасиченим. Ці тенденції ми спостерігаємо в секторі логістичної та складської нерухомості, де минулий рік також характеризувався низьким рівнем введення нових площ на тлі зростаючого попиту з боку орендарів. У столиці обсяг чистого поглинання площ склав 53 000 кв. м, перевищивши обсяг нової пропозиції на 3000 кв. м. Таким чином, рівень вакантності знизився і досяг показника в 5%.
Якщо підсумувати, то якісна ненасиченість ринку комерційної нерухомості в Україні, а також потенціал країни створюють широке поле можливостей для розвитку нових сучасних проектів у всіх сегментах нерухомості.
Про майбутнє ТРЦ Respublica
Першочергове завдання, яке необхідно буде вирішити в стислий термін – закінчити будівництво та ввести об’єкт в експлуатацію. Також серед стратегічних пріоритетів – робота по формуванню tenant-mix. Важливий не просто підбір кращих орендарів для цього ТРЦ. Під одним дахом повинні бути зібрані як унікальні, до цього не використовувані формати, так і орендарі, які раніше не були представлені на ринку України. А реалізація унікальної розважальної складової та створення ексклюзивного набору орендарів, вже дозволять досягти амбітної мети – зробити ТРЦ Respublika кращим, як мінімум, серед країн так званого СНД.
Джерело: UNIAN
Читайте також –
Новий претендент: навіщо Олександру Ярославському ТРЦ Республіка