Аналітика Colliers Retail Report 2021 – дослідження ринку дискаунтерів Східної Європи

Аналітика Colliers Retail Report 2021 – дослідження ринку дискаунтерів Східної Європи

22.12.2021 08:00
  864
Костянтин Симоненко

Як і в більшості країн світу, ринок роздрібної торгівлі в Центральній та Східній Європі пристосовується до нових реалій, викликаних пандемією. Мережі магазинів-дискаунтерів набувають все більшого значення через низку причин: підхід  “співвідношення ціни та якості”, зручність покупок, і менший середній рівень доходів порівняно з країнами Західної Європи.

Цей матеріал доступний російською мовою

У звіті Colliers ExCEEding Borders Retail Report 2021 розглядається ситуація на 16-ти ринках в регіоні ЦСЄ: Албанії, Білорусі, Боснії і Герцеговині, Болгарії, Хорватії, Чеській Республіці, Естонії, Угорщині, Латвії, Литві, Чорногорії, Польщі, Румунії, Словаччині, Словенії та Україні. У дослідженні висвітлюється перспективність ринку дискаунтерів у регіоні ЦСЄ-16, зокрема й в Україні.

Розвиток напрямку дискаунтерів в регіоні ЦСЄ

У регіоні ЦСЄ налічується понад 30 мереж продовольчих дискаунтерів. За кількістю магазинів провідним рітейлером є Biedronka у якої є більше 3100 магазинів у Польщі. Німецька компанія Schwarz Group, до якої входить Lidl, займає друге місце з більш ніж 2000 магазинами. Найбільша мережа продуктових дискаунтерів в Україні – АТБ з мережею у більш ніж 1290 магазинів, займає третє місце. Крім Lidl і Kaufland, інші німецькі мережі розвиваються в регіоні ЦСЄ: Aldi представлена в Польщі як Aldi Nord, а в Угорщині – як Aldi Süd; Penny представлена в Чеській Республіці, Угорщині та Румунії. У період з початку 2020 року по кінець першого півріччя 2021 року в Центральній та Східній Європі було відкрито понад 1350 магазинів продовольчих дискаунтерів. Загалом регіон досі знаходиться на шляху розвитку.

Щодо непродовольчих дискаунтерів, то в регіоні ЦСЄ налічується понад 45 мереж. Найбільшим за кількістю магазинів є Pepco, за ним слідують KIK, Аврора й Ostrov Chistoty. Мережа Pepco з майже 2500 магазинами представлена в 11 країнах. Pepco Group також є власником торгової марки Dealz з приблизно сотнею магазинів у Польщі. Друга за величиною мережа – KiK, налічує майже 1000 магазинів у 8 країнах. Низка дискаунтерів є великими місцевими мережами зосередженими в одній країні, такі як Аврора (приблизно 650 магазинів) в Україні та Ostrov Chistoty (приблизно 550 магазинів) у Білорусі.

Ринок дискаунтерів в Україні

Ринок роздрібної торгівлі України відновлюється після спалаху пандемії, реагуючи на поліпшення купівельної спроможності та суспільних настроїв. В країні продовжує активно розвиватися ринок дискаунтерів продовольчих та непродовольчих товарів. Наразі він насичений тільки місцевими операторами. Враховуючи той факт, що більшість українських міст мають нижчий рівень доходів, ніж, наприклад, столиця, український ринок сприятливий для дискаунт-рітейлерів.

В липні 2021 року Emerging Europe Growth Fund придбав міноритарний пакет акцій мережі Аврора задля її розвитку. Продовольчі та непродовольчі мережі дискаунтерів відкриваються переважно в регіональних і невеликих містах, наближених до цільової аудиторії. Однак критерії залежать від формату конкретної мережі. Найбільша продовольча мережа дискаунтерів АТБ, як по обороту, так і за кількістю магазинів, планує відкривати нові магазини в густонаселених районах для розширення зони покриття.

Загалом пандемія Covid-19 не прискорила розвиток дискаунт-мереж в Україні. Кожна мережа слідує своєму власному плану розвитку. Однак вільні приміщення, що з’явилися після спалаху Covid-19, допомогли деяким операторам відкриватися в локаціях, які раніше були для них недоступні.

«Глобально поштовхом для розвитку дискаунтерів в Україні є не тільки загальний низький рівень доходів, а й інші фактори. Дискаунтер – це дуже чітка модель: зрозумілі, стандартизовані магазини зі стабільним набором товарів. За рахунок цього дискаунтери орієнтовані на максимальне зниження собівартості відкриття нових локацій. В порівнянні з іншими операторами, об’єм інвестицій у відкриття буде нижчим на 20-30%, а інколи й на 50%. Як результат, дискаунт-оператори можуть собі дозволити більш щільне покриття районів та розташовуються ближче до свого споживача», – додає Ігор Заболоцький, провідний експерт консалтингової компанії Colliers Ukraine у сегменті торговельної нерухомості.

Довідка. Colliers International (NASDAQ, TSX: CIGI) – провідна багатопрофільна компанія з надання професійних послуг у сфері комерційної нерухомості. Офіси компанії представлені в 65-ти країнах світу з чисельністю понад 18 000 кваліфікованих співробітників. Colliers надає експертні консультації з максимально ефективного використання нерухомості для орендарів, власників та інвесторів. 

Читайте також –

Нова пропозиція торгових площ в Києві в 2021 році буде найбільшою за 10 років – Colliers International Україна


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку