Краще більше, та менше: новий СЕО Metro Україна розповів про пріоритети розвитку мережі

Краще більше, та менше: новий СЕО Metro Україна розповів про пріоритети розвитку мережі

10.10.2018 08:15
  1144
Виктор Нагорский

Новий керівник Metro Cash & Carry Україна розповів про свій кар’єрний шлях, плани щодо відкриття магазинів зменшеного формату і пріоритетні напрями розвитку компанії в країні.

Глава Metro Cash & Carry Ukraine Олів’є Лангле провів першу прес-конференцію на новій посаді, розповівши про свої завдання та плани розвитку компанії в країні. Про що говорив топ-менеджер – в матеріалі RAU.

Чверть століття в рітейлі

Я родом з Бельгії, а моя перша освіта – м’ясник. Пізніше я отримав ступінь з міжнародного бізнесу та міжнародних відносин в університеті Льєжа (Бельгія). Кар’єрний шлях починав з роботи за професією в бельгійському м’ясному магазині. Пізніше – працевлаштувався у Франції в мережі Carrefour. Більшу частину своєї кар’єри працював в магазині, і займався операційною діяльністю. Зараз мій загальний стаж роботи в сфері багатоформатного рітейлу – більше 25 років.

Коли Carrefour придбала одну з найбільших торгових мереж Бельгії – GB – я перебрався на батьківщину і почав працювати в офісі компанії. Починав з маркетингу, потім займався закупівлями fresh-групи товарів, і виріс до посади директора з продажів в бельгійському підрозділі Carrefour. Тут мені випала можливість взяти участь в процесі реструктуризації компанії, коли довелося закрити деякі магазини, щоб зробити бізнес більш успішним.

У 2011 році приєднався до Metro Group і став генеральним директором мережі Real (входила в Metro Group AG – прим. ред.) В Туреччині. На новій посаді займався зміною бізнес-моделі компанії.

Ми проводили дуже багато змін, відкривали нові магазини, змінювали операційну модель. Однак в підсумку нам довелося виставити мережу Real в Туреччині на продаж. Це був складний період для нас, який завершився продажем турецького підрозділу Real в 2014 році.

Після цього я хотів продовжити роботу в якості генерального директора, однак на той момент в Metro не було вільного поста СЕО. Тому я перейшов в компанію Casino Group, яка займається роздрібною торгівлею на островах Індійського океану, де став генеральним директором одного з представництв. Відповідав за розвиток бізнесу рітейлера в Мадагаскарі, Маврикії, а також ряді країн Східної Африки.

Втім, весь цей час я продовжував стежити за розвитком Metro в світі, за тим, як компанія шукає свій напрямок і змінює фокус розвитку. Мені близька нинішня бізнес-модель компанії, сфокусована на B2B. Тому, коли мені запропонували знову приєднатися до Metro, я з радістю прийняв цю пропозицію, і з липня цього року очолив український підрозділ компанії.

Фокус на B2B і розвиток нового формату магазинів

З огляду на фокус Metro на В2В сегмент, ми орієнтуємося на потреби трейдерів, в тому числі й в Україні. Розуміємо, що для них при роботі з нами важлива наявність магазину в їхньому місті чи хоча б в регіоні.

Зараз українська мережа Metro об’єднує 25 торгових точок і, на жаль, компанія представлена навіть не у всіх обласних центрах. В тому числі тому, починаючи з 2019 року, маємо намір продовжити експансію в Україні.

Будемо відкривати торгові точки зменшеного формату «сателіт» під торговою маркою «Бери-Вези».

Уже зараз управляємо двома такими магазинами в Західній Україні – в Луцьку та Тернополі. Площа таких об’єктів буде складати 1500-2000 кв. м, асортимент – до 3000 SKU. Інвестиції у відкриття торгових точок формату «сателіт» можуть становити від 150 000 до 300 000 євро. Це набагато менше інвестицій у великі торгові центри. Краще відкрити 20 і більше точок невеликих форматів, які будуть ефективними в регіонах, ніж один великий магазин, який потребує великих витрат. Тим більше, що для нас важливе повернення інвестицій в стислі терміни.

Акцент на споживача і цінове лідерство

Ще одне завдання – розвиток бізнесу для кінцевих споживачів, які залишаються дуже важливою для нас групою клієнтів. Щоб відповідати їх очікуванням ще в 2016 році почали проект щодо перегляду цін. Мета – стати лідером за низькими цінами на ринку українського рітейлу. Категорію за категорією ми переглядаємо асортимент, знижуємо ціни і фіксуємо їх вартість. В найближчому майбутньому плануємо знизити ціни для всіх категорій. Крім того, плануємо регіональні цінові кампанії. Уже завтра в Києві буде знижено ціну на понад 1000 найменувань товару.

Наша глобальна мета: надати українським споживачам можливість купувати товар за доступними цінами. Для цього ми, крім іншого, розвиваємо напрямок власних торгових марок. Уже в наступному році плануємо розширити асортимент ВТМ до 1000 позицій.

Поряд з цим виступаємо за збереження паралельного імпорту на всі групи товарів. Ми домовилися діяти спільно з багатьма великими рітейлерами в Україні, такими як Billa, Novus, Fozzy Group та іншими. Не так давно ми підготували спільний лист на спікера парламенту і прем’єр-міністра країни з проханням сприяти якнайшвидшому розгляду у Верховній Раді законопроекту про спрощення паралельного імпорту в Україну.

Це дасть можливість українським рітейлерам встановлювати ціни на товари нижче рекомендованих виробниками або дистриб’юторами, тим самим підвищуючи їх доступність для кінцевого споживача.

Розвиток HoReCa і співпраця з локальними виробниками

Ще одним ключовим напрямком бізнесу на найближчі два-три роки є сегмент HoReCa. Упевнений, що в Україні дуже великий потенціал для розвитку цієї сфери. І наша компанія буде робити все можливе для того, щоб допомогти партнерам.

Один із кроків, який ми вже впровадили – можливість безкоштовного створення веб-сторінок ресторанів за допомогою нашого онлайн-конструктора сайтів. При цьому всі витрати на хостинг і підтримку сайту компанія бере на себе. Крім того, Metro дає своїм партнерам інструмент для онлайн-резервування столів, який також може бути вбудований в існуючий сайт ресторану.

Також ми бачимо перспективу в українських сільгоспвиробниках. У них дуже великий експортний потенціал.

Щоб сприяти реалізації цього потенціалу, кілька років тому ми почали проводити семінари для наших постачальників з України, де розповідаємо: які вимоги до імпорту існують в Європейському Союзі, якої якості повинні бути ці товари і яка документація потрібна. Через ці семінари пройшло вже більше 70 українських компаній, і частина з них вже почала постачання свого товару за кордон, зокрема – в німецькі магазини Metro.

Ще один напрямок нашої роботи – проект «Фермове». Робимо замовлення для українських фермерів, які вирощують урожай спеціально для нашої мережі, де він реалізується під торговою маркою «Фермове». При цьому Metro на всіх етапах контролює якість цього товару – від моменту потрапляння насіння в землю і до моменту транспортування готової продукції на полицю. Таким чином ми відповідаємо за якість цього товару.

У майбутньому, коли українські фермери зможуть збільшити обсяги поставок, Metro зможе стати для них посередником при експорті товарів в магазини компанії в інших державах.

З огляду на те, що наша компанія представлена ​​в 25 країнах, це може бути відмінним майданчиком для реалізації української сільгосппродукції за кордоном. Це дуже великий потенціал і величезні можливості для українських виробників.

Читайте також –

Маркетинг-директор Фора: Кожна локація вимагає індивідуального підходу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку