ТОП-5 трендів e-commerce в Україні в 2018 році

ТОП-5 трендів e-commerce в Україні в 2018 році

26.03.2018 08:05
  993
rau

Технічний директор компанії Mauris Володимир Бондаренко визначив ті віяння в e-commerce України, які яскраво проявляться в 2018 році

У своїй колонці для порталу Delo.ua технічний директор компанії Mauris Володимир Бондаренко назвав топ-5 трендів e-commerce в Україні на поточний рік. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

За підсумками 2017 року e-commerce України “підріс” на 30%. У грошовому вираженні ця цифра склала 50 млрд грн. І хоча в роздрібному товарообігу країни інтернет-торгівля займає лише скромні 3,5%, динамічне зростання сегмента важко не помітити. Онлайн продавці прагнуть максимально відповідати очікуванням покупців: активно експериментують з форматами, беруть на озброєння моделі бізнесу міжнародного зразка, співпрацюють з роздробом.

Тренд перший. Торгівля без кордонів

Якщо говорити про транскордонну торгівлю – тренд є глобальним. Для споживачів цілком природно купувати товари в інтернет-магазинах інших країн. Українські гравці онлайн-ринку цей тренд також враховують, набуваючи навички отримання прибутку від крос-бордерної торгівлі.

Проведене GfK дослідження показало, що українці активно роблять покупки на Amazon. Цей майданчик, також як AliExpress і eBay, користується найбільшою популярністю серед іноземних онлайн-продавців.

За 2017 рік “Нова Пошта Інтернешнл” організувала українцям доставку товарів на суму $ 20,5 млн. А це в 10 разів більше, ніж роком раніше.

интернет-магазины

Тренд другий. Омніканальность, віртуальні полиці і нові сервіси

Google вдалося встановити, що для 85% користувачів цілком природно використовувати кілька пристроїв для здійснення однієї покупки. Смартфон, планшет, звичайний комп’ютер і телевізор допомагають шукати потрібні товари і послуги, порівнювати ціни, читати відгуки про продукти. Скоро до них приєднаються ще й VR-пристрої. Віртуальної реальності під силу змінити електронну комерцію.

Навіть офлайн-сегмент використовує її переваги: ​​тенденцією останніх років є скорочення торгових площ за рахунок використання магазинами віртуальних полиць.

У 2018 році онлайн-покупки зможуть робити українські любителі брендів LC Waikiki і LPP. Цей рік ознаменувався запуском інтернет-майданчика drogerie-рітейлера EVA. А його конкурент – Watsons – випередив “колегу” на півтора року і сьогодні має вже близько 7000 покупок щомісяця.

Змусити digital працювати на себе намагаються і в Arricano: в ТРК Проспект представили власний мобільний додаток Prospektus. У ньому можна зберігати всі карти лояльності, отримувати знижки та кешбек, економити на всіх покупках, якщо здійснювати їх за допомогою програми.

Інтернет-рітейлери намагаються викорінити головний страх всіх, хто купує товари через інтернет. Страх того, що товар їм не підійде.

У минулому році LeBoutique запропонував своїм покупцям кілька свіжих сервісів, серед яких онлайн примірка, персональні фільтри і реферальная програма для друзів.

Цікавою і перспективною є практика використання чатботів. Вони забезпечують повну автоматизацію при відповідях на питання, які стосуються продуктів. Майбутнє покаже, чи сподобається покупцям такий діалог з продавцями, і де проходить межа спілкування з ботами. Не виключено, що в найближчому майбутньому компанії зможуть відмовитися від утримання відділів по обслуговуванню клієнтів.

Тренд третій. Акцент на мобільні додатки

Смартфони для розвитку електронної комерції надзвичайно важливі. Покупки, які робляться з таких мобільних пристроїв, – третина від усього обсягу продажів. Google вже впровадив послугу Mobile First Indexing. Вона покликана поліпшити індексацію мобільних версій інтернет-сторінок. Найсвіжіші дані Shoper свідчать, що найбільше змін схильна модна індустрія.

Лишатися третини платоспроможною клієнтури не захоче ніхто з рітейлерів. У 2017 році гравці ринку онлайн-торгівлі займалися вдосконаленням своїх мобільних версій. У 2018 року вони переключаться на підвищення ефективності використання даних і, ймовірно, займуться поліпшенням конверсії.

Тренд четвертий. Перехід в офлайн

Інтернет-рітейлери націлені на розширення своєї офлайн-присутності. Більше 36% з них вже перейнялися впровадженням мультиканальної стратегії з онлайн і офлайн каналами продажів.

У 2017 році почали роботу центри видачі замовлень modnaKasta і LeBoutique. Відкрився перший супермаркет Rozetka – традиційний магазин, де є електронні цінники, каси, примірочні і неймовірний вибір товарів, від електроніки до продуктів харчування.

Ходять чутки, що наступний супермаркет під цією вивіскою може відкритися в Харкові. LeВoutique також планує відкриття нових центрів видачі в різних куточках України, розширення асортименту, додавання нових товарних категорій. Бренд буде працювати і над поліпшенням мобільного додатка.

Тренд п’ятий. Використання відеоконтенту

На думку більшості аналітиків, використання відеоконтенту – вельми привабливий канал взаємодії зі споживачами. Він дозволяє познайомитися з продуктом у всіх деталях і збільшує конверсію.

Сторінки, де є відеоконтент, ставляться вище в пошуковій видачі, включаючи і стрічку Facebook. Якщо вірити статистиці, за допомогою відеоконтенту продажі зростають на 60 або навіть 80%. Не потрібно бути геніальним аналітиком, щоб зрозуміти, що в найближчому майбутньому всі онлайн магазини будуть використовувати відео в описі своїх товарів і послуг. Тут, звичайно, потрібні додаткові ресурси, але вони гарантовано окупляться.

Джерело: Delo.ua

Читайте також –

Головні новини логістики та e-commerce в березні: Нова пошта, Walmart, Amazon, Укрпошта та інші

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку