Топ-10 найбільших торговельних мереж України за сумарною торгівельною площею

Топ-10 найбільших торговельних мереж України за сумарною торгівельною площею

25.04.2018 08:15
  8106
Іван Зайцев

Ашан Україна збільшив свої площі на дві третини, серед лідерів по зростанню – Varus і Novus, а також інші зміни в топ-10 найбільших торговельних мереж України за сумарною торгівельною площею.

Темпи зростання площ найбільших торгових мереж України в минулому році трохи сповільнилися – такий висновок можна зробити з чергового аналітичного звіту, підготовленого дослідницькою компанією GT Partners Ukraine. Варто зазначити, що мова йде саме про різке зростання площ: по відкриттю нових магазинів лідери ринку не збираються зупинятися та продовжують нарощувати кількість працюючих торгівельних точок і географічне охоплення. Наприклад, АТБ в минулому році, за даними GT Partners Ukraine відкрив 78 об’єктів, але сумарна торгова площа мережі зросла незначно – всього на 2,6%. Для порівняння – приріст цього показника за 2015-16 роки склав відразу 10%! Novus за цей же період «виріс» на 9,3%, а за минулий рік – на 2,7%.

Аналогічна ситуація і з Fozzy Group – один з лідерів української продуктового роздробу «запустив» у 2017-му 35 магазинів, але площі всіх брендів рітейлера виросли всього на 1,4%.

Неспішне зростання

Цьому є відразу кілька пояснень. По-перше, площі, що знаходяться в управлінні найбільших торгових мереж України, за вітчизняними мірками значні. Fozzy має більш півмільйона «квадратів», АТБ – більше 400 000 кв. м. Решта помітно відстали. Природно, що чим більше сумарна торгова площа – тим нижче приріст цього показника навіть при збереженні колишніх темпів відкриття нових магазинів. Доказ – приклад АТБ і Fozzy.

По-друге, багато хто з рітейлерів активно продовжують оновлювати свої об’єкти, особливо тих, які почали роботу десять і більше років тому, проводити їх ребрендинг і реконцепцію: АТБ, Fozzy, Фуршет, Retail Group (Велмарт – Велика Кишеня). А для цього доводиться на деякий час закривати магазини, що також враховується в таблиці. Нарешті, по-третє, багато компаній сміливо експериментують з форматами, починаючи роботу в незвичних для себе нішах (Фора – Favore, Сільпо – Le Silpo і ряд оригінальних об’єктів) або регіонах (АТБ, Сільпо, Ашан та інші). Це також позначається на темпах відкриття нових магазинів.

При цьому дві з топ-10 найбільших торговельних мереж України продемонстрували значне зростання. Але це не природне органічне зростання, а пов’язане з купівлею інших гравців ринку (Ашан Україна викупив мережу гіпермаркетів Караван, практично подвоївши кількість своїх магазинів) або заняттям локацій, що звільнилися після відходу інших рітейлерів (Varus відкрив три торгові точки на місці маркетів Billa, оскільки австрійська компанія вирішила зосередитися на розвитку в Києві).

Але навіть з огляду на ці фактори, приріст у обох гравців вражає. Ашан Україна одним махом зміг збільшити свою сумарну торгівельну площу на 66,6% – зі 102 600 кв. м до 170 940 кв. м. Varus – на 13,3%, від 63 660 кв. м до 72 150 кв. м.

У решти учасників топ-10 найбільших торговельних мереж України приріст або скорочення площ становить 1-3%. Виняток – Фуршет, що «втратив» майже 10 000 кв. м торговельних площ, але це, знову-таки, може бути пов’язано з масштабною програмою реконструкції магазинів компанії.

Що рік, що настав, готує

При всьому тому можна припустити, що практичне затишшя 2017-го було пов’язано в тому числі і з відсутністю на ринку приміщень, які відповідають вимогам великих мереж. Про це рітейлери вже не раз говорили, а в минулому році нових ТРЦ в Києві не відкривалося взагалі (за єдиним винятком – ТЦ Academ-City, де влаштувався Varus), а в регіонах – лічені одиниці. При цьому тільки за перший квартал 2018-го в столиці почав роботу ТРЦ Rive Gauche, де відкрився найбільший в Україні Ашан площею 15 000 кв. м (що автоматично дозволило французам випередити Metro Сash&Carry Ukraine та вийти на третє місце за сумарною торгівельною площею). Крім того, після продажу пакета акцій мережі Фуршет, Ашан Україна отримав право розвивати в нашій країні формат супермаркетів, і перший об’єкт в цій концепції вже почав роботу.

Сільпо відкрив супермаркет в іншому новому ТРЦ – Smart Plaza Polytech і вже підтвердив майбутнє відкриття в ТРЦ Smart Plaza Obolon, також заявленому до введення в експлуатацію на цей рік. Також мережа чекає початку роботи ТРЦ River Mall, де оператор орендував 5500 кв. м.

Novus готується до відкриття в столичному ТЦ Good Life, вийшов на ринок Білій Церкві, продовжує розвиток по франчайзингу і готується представити киянам двоповерховий супермаркет. І, в свою чергу, розраховує на швидке введення в експлуатацію ТРЦ Retroville, де мережа буде виступати одним з якірних орендарів.

АТБ в цьому році планує подолати психологічну позначку в 1000 магазинів. Крім іншого, оператор уже зайняв частину приміщень, де раніше працювали точки Колібріс і 555, і навряд чи збирається зупинятися на досягнутому.

З огляду на всі ці тенденції, 2018-й для вітчизняного продуктового рітейлу видасться насиченим, і подальших змін в топ-10 найбільших торговельних мереж України уникнути навряд чи вдасться.

Повну версію звіту GT Partners Ukraine ви можете замовити тут.

Читайте також –

Топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку