Рейтинг року: кращі Facebook сторінки рітейлерів і ТРЦ України за 2017 рік

Рейтинг року: кращі Facebook сторінки рітейлерів і ТРЦ України за 2017 рік

29.12.2017 09:00
  752
Микола Маранчак

Хто з рітейлерів і торгових центрів входить в число лідерів за кількістю шанувальників у Facebook і динаміці розвитку за 2017 рік.
Згідно з даними аналітичного сервісу Socialbakers, найпопулярнішою Facebook-сторінкою серед рітейлерів в Україні за підсумками року стала Watsons Україна. Компанія піднялася на вершину ще восени 2016 року, обійшовши INTERTOP і JYSK і змогла зберегти її до цих пір. Відділ SMM може йти на канікули в чудовому настрої.

Про не менший успіх можна говорити також щодо мережі магазинів електроніки Алло. В останні місяці рітейлер входив до п’ятірки найбільш швидко зростаючих сторінок Facebook. Підсумком для компанії стало заслужене друге місце в загальному рейтингу і звання найдинамічнішої official page по зростанню шанувальників.

Трохи більше, ніж на 13 000 фанів відстав JYSK, який на 1 січня 2016 року був на другій сходинці рейтингу і вже через місяць-другий швидше за все зміститься ще на одну позицію вниз. Конкуренція серед онлайн-маркетологів зростає.

Буквально по п’ятах за ним йде Лінія магазинів EVA, чия кількість українських шанувальників вже перевищила 167 000 чоловік. У новому 2018 році рітейлеру у трійці лідерів вже точно бути.

На п’ятому місці розташувався INTERTOP Ukraine, який в найближчі місяці може просісти на один чи два рядки. Але це, звичайно ж, тільки прогноз, а не вирок, і поки можна привітати єдиного fashion-рітейлера в топ-10 Facebook.

Значних успіхів за минулий рік досяг Цитрус, що піднявся з 19 місця на 6-е. Таким чином, компанію можна назвати рекордсменом по підйому в рейтингу.

Сьоме місце застовпив за собою Антошка. За осінь йому вдалося подолати позначку в 100 000 шанувальників і обійти свого єдиного конкурента з сегменту іграшок за кількістю фоловерів Будинок іграшок, який поки зупинився на 98 000 користувачів з України, що, втім, не завадило йому подолати сотню тисяч за загальною кількістю шанувальників і закріпитися на восьмому місці.

Замикають першу десятку дві мережі магазинів техніки та електроніки Comfy і Фокстрот. Блискучий результат, якщо не враховувати що рівно рік тому Фокстрот займав у підсумковому річному рейтингу шосту сходинку, а Comfy — сьому. За рік рітейлери набрали менше 30 000 нових фанів у Facebook, в той час як частина їх конкурентів робила такий результат за місяць-два.

Потрібно також зауважити, що в топ-10 не потрапив жоден FMCG-магазин. Зате вони рясно представлені у другій десятці.

Самою екстраординарною сторінкою всього рейтингу стає мережа Епіцентр К. 2017 рік рітейлер завершує 11-м у рейтингу, в той час як у грудні 2016 року він на 12-м. За цей час він встиг взагалі випасти з двадцятки і заново надолужити згаяне. Кількість шанувальників за рік збільшилася практично вдвічі.

Слідом йде official page LeBoutique, яка за рік піднялась на дві строчки. За ним найбільший магазин брендів made in Ukraine Всі.Свої, якого ще рік тому взагалі не було в топі.

На 14-й позиції знаходиться METRO, який став найпопулярнішим у Facebook FMCG-рітейлером. Для нього потрапляння до річної топ є дебютом. За ним йдуть Космо і український бренд Ohaina – 15 і 16 місце відповідно.

Позаду єдиний у другій десятці магазин електроніки MOYO. У топ компанія пробралася всього два місяці тому, і тепер її можна вважати одним з самих амбітних новачків рейтингу. Закривають двадцятку Helen Marlen, АТБ-Маркет і Oh my Look! Рік тому мережа дискаунтерів АТБ раптово здала і вибула з топа як раз до фінального рейтингу. У цьому році рітейлер вирівнявся і нарешті зайняв заслужене місце в “грі Facebook-престолів”.

Важливо відзначити, що в рейтингу відсутні такі сторінки українських рітейлерів, як VOVK, Kochut. Handcrafted Jewelry, MI Ukraine, Yves Rocher Ukraine, W8less, Marc&Andre, Pandora і деякі інші, за участю яких рейтинг виглядав би інакше. Аналітичний сервіс Socialbakers розподілив їх по іншим категоріям, типу Jewelry, Fashion, Beauty, які не став поєднувати з категорією Retail. Але якщо не відштовхуватися від його даних, то ці сторінки також входять в число кращих з кращих у Facebook серед українських рітейлерів. І щоб вони заслужено зайняли свої позиції наступному році, RAU планує повністю змінити підхід до складання рейтингу, позбувшись від умовностей чеського сервісу. Залишайтеся в 2018 році з нами, далі буде тільки цікавіше!

Shopping center

Історія українських ТРЦ в цьому році в Facebook не менш драматична. Як і у випадку з рітейлерами, в топ-3 незмінним залишився лише лідер і в даному випадку це Ocean Plaza з майже 85 000 шанувальників. Цікаво, що за рік торговий центр зріс всього на 20 000 нових фанів у Facebook, що було б незначним для рітейлерів з їх агресивними SMM-кампаніями, але виявилося більше, ніж достатньо для українських ТРЦ. Принаймні у минулому році.

Слідом йде Forum Lviv, який піднявся за рік з п’ятого місця на друге, з якого він, у свою чергу, посунув ТРЦ Gulliver. Таким чином, київський торгово-розважальний центр, який збільшився за рік майже вдвічі, здав одну позицію, але все одно залишився в трійці лідерів.

Схожа картина у всій першій десятці, місця в якій між собою поділили виключно київські та львівські ТРЦ. Згідно з даними аналітичного сервісу Socialbakers , четверту позицію за собою зберегла Мануфактура, яка обіймала цю ж сходинку і рік тому. За нею йде ЦУМ Київ, який рік тому злетів у трійку лідерів, але за останні 12 місяців зріс лише трохи більше, ніж на 4 000 шанувальників. Втім, цього виявилося достатньо, щоб залишитися в топ-5 найпопулярніших Facebook-сторінок українських торгово-розважальних центрів.

Трохи далі розмістився львівський ТРЦ Victoria Gardens і київський ТРЦ Проспект. Для другого з них це стало дебютом у “чудовій сімці”. За ними передбачувано слідують трійка Караванів і Lavina Mall, які закріпилися тут ще з літа 2017 року. А замикає десятку третій львівський гігант King Сгоѕѕ Leopolis, расчищавший собі дорогу сюди не один місяць.

Другу десятку відкриває DreamTown, який за рік просів на сім рядків рейтингу. Щоб зрозуміти всю драму події, досить поглянути на минулорічний показник київського ТРЦ – за 2017 рік він збільшився на 1 445 нових українських фоловерів. Розташований на 12-му місці Аракс показав за 12 місяців зростання втричі краще, але все одно опинився позаду давнього конкурента по рейтингу і теж вибув з першої десятки.

ТРЦ РайON, як і в минулому році, зберіг 13-е, мабуть щасливе для нього місце, а Globus підтягнувся на одну позицію і став 14-м. І лише на 15-й сходинці розмістився перший регіональний ТРЦ, якщо не вважати львів’ян. Ним став багатофункціональний комплекс МОСТ-сіті, розташоване в Дніпрі. Відразу за ним йдуть одеський центр Сади Перемоги, які відстали трохи більше, ніж на сотню фоловерів. У такому сонному режимі вони міняються позиціями вже трохи більше півроку, не роблячи нічого, щоб відірватися від суперника.

17-й – 19-й рядки рейтингу між собою поділили рівненська Злата Плаза, київський Аладдін і криворізька Сонячна Галерея. Дистанція між ними варіюється в межах 1 000 чоловік, тому навіть важко стверджувати, хто з них більш успішний в Facebook. І якщо перший з них дебютував в 20-ці всього півроку тому, то двоє інших виросли за рік удвічі, чого навряд чи вистачило б, щоб залишитися в рейтингу.

Замикає топ-20 українських ТРЦ у Facebook запорізький ТРК City Mall, якому все-таки вдалося обійти київський ArtMall аж на 13 шанувальників і таким чином завершити рік серед кращих з кращих в Facebook. З чим і вітаємо.

Читайте також

“Носіть, що купили”: як рітейлери реагують у Facebook на скарги клієнтів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку