Фредрік Олссон, H&M: Нам подобається конкурувати із сильними брендами

Фредрік Олссон, H&M: Нам подобається конкурувати із сильними брендами

28.08.2018 08:15
  1415
Іван Зайцев

Керуючий директор шведського бренду H&M про те, чому компанія вирішила виходити на український ринок, що чекає від українських споживачів і як оцінює перспективи fashion-сегменту вітчизняного рітейлу.

Read in English

У суботу, 18 серпня, в столичному ТРЦ Lavina Mall відкрився перший в Україні магазин одного з лідерів світової галузі fast-fashion – шведського бренду H&M. На кінець минулого року холдинг об’єднував понад 4700 магазинів в 69 країнах, але України серед них не було. Тепер продукцію популярного бренду можна придбати і в нашій країні, не оформляючи замовлення через інтернет або вирушаючи в шопінг-тур за кордон.

Напередодні відкриття керуючий директор H&M Фредрік Олссон зустрівся з журналістом RAU і в невеликому інтерв’ю дав відповіді на найважливіші питання: на кого орієнтується бренд, як оцінює український ринок, на що розраховує та які лінійки товарів буде продавати в Україні.

– Чи є вже перші результати роботи H&M в Lavina Mall? Чи очікували ви такого ажіотажу, та скільки в підсумку людей побувало в магазині в перші дні?

– Ми дуже сподівалися і, звичайно, чекали, що любителі бренду прийдуть на відкриття, щоб розділити з нами свято і побачити магазин першими. Кількість відвідувачів в перші дні перевищила всі наші очікування. За перші два дні магазин відвідало більше 20 000 людей.

– Чому вирішили виходити в Україну саме зараз?

– Перш за все, хочу підкреслити, що ми дуже раді бути тут як компанія. Завтра (інтерв’ю записувалося 17 серпня – прим. ред.) відкриття нашого магазину, і ми чули, що перші клієнти вже почали шикуватися в чергу (посміхається).

Вважаємо, що зараз відповідний час для виходу: по-перше, ми знайшли хорошу локацію в ТРЦ Lavina Mall, яка дозволяє нам показати в повному обсязі всі наші колекції – чоловічу, жіночу, підліткову, дитячу та відділ товарів для дому H&M Home.

По-друге, якщо говорити про економіку, то вже кілька років поспіль спостерігаємо позитивні тенденції, бачимо, що прошарок середнього класу зростає. Віримо, що в Україні наш бренд буде більш ніж затребуваний.

– Як оцінюєте український ринок рітейлу?

– Сподіваємося, що ринок готовий, і ми зможемо успішно розвиватися, тому що у нас хороша пропозиція для українських споживачів. Нашою сильною стороною і головним принципом компанії є те, що ми пропонуємо моду, якість, хороші ціни та екологічність. Комбінація цих чотирьох чинників дозволяє успішно конкурувати з іншими операторами.

– Кого вважаєте в Україні своїми конкурентами? У нас вже давно працюють магазини групи Inditex, активно розвиваються польські і турецькі бренди – Reserved, LC Waikiki, Koton, DeFacto та інші…

– Всі великі гравці, присутні в Україні, працюють і в інших країнах, але нам це не заважає. Більш того: подобається з ними конкурувати за увагу покупця.

В першу чергу, ми намагаємося конкурувати самі з собою, досягати максимальних результатів, а потім намагаємося побити свій власний рекорд.

Я спеціально витратив час, щоб відвідати всі найбільші ТРЦ і вивчити ситуацію зі стріт-рітейлом. І дійсно побачив, що тут є багато сильних брендів, в тому числі спортивного одягу. І, звичайно, ми поважаємо їх, стежимо за ними, але немає такого, що когось із них вибираємо на ролі своїх головних конкурентів. Ми намагаємося дивитися на себе, вчитися у всіх і отримувати від цього натхнення, тим більше, як я говорив, нам подобається змагатися. Це більш здоровий підхід до конкуренції.

Чи будете масштабувати мережу далі або поки обмежитеся одним магазином?

– Зараз ми сфокусували всю увагу на першому магазині, щоб з самого початку дати споживачам якісний досвід шопінгу. Але вже готові розповісти про те, що в жовтні ми відкриємо другий магазин в київському SkyMall.

– Інші міста розглядаєте?

– Окрім Києва розглядаємо й інші великі міста. Для нас це відмінна можливість досліджувати і краще зрозуміти український ринок. Конкретних планів в інших містах України поки немає, але ми впевнені в українському ринку, і впевнені що великі міста мають високий потенціал.

– У перспективі – вас цікавлять виключно ТРЦ або стріт-рітейл теж розглядаєте?

– Відкриті як до того, так і до іншого. Ми намагаємося знайти місце, де найбільше наших покупців. Першу таку локацію знайшли в Lavina Mall, але цілком готові до відкриття в стріт-ритейлі в інших містах. Ми були вже на головних торгових вулицях Києва і вони справили дуже хороше враження, в тому числі, й з точки зору потенціалу роздрібної торгівлі. Для нас важливо знайти правильний баланс між локаціями в ТРЦ і стріт-рітейлом.

– Скільки H&M готова інвестувати в розвиток в Україні?

– Розумію, що ви повинні були поставити це питання, але H&M ніколи не відкриває подібну інформацію. Можу сказати, що інвестуємо не тільки в фізичний аспект магазину, але і в персонал.

Рік тому ми провели відкритий захід, на якому зібрали 140 людей, зацікавлених в роботі у нас. На ньому ми презентували, що і на яких умовах пропонуємо, і зараз у нас вже більше 200 співробітників. Багато з них стажувалися в наших магазинах в інших країнах, щоб отримати знання, які потрібні для управління магазином.

Так що мова йде не тільки про прямі інвестиції у відкриття магазинів, але і про вкладення в персонал, маркетинг, рекламу, просування, навчання тощо.

– Які формати магазинів плануєте розвивати?

– У Lavina Mall відкрили флагман, де представлені всі наші колекції. Це правильно: виходячи на новий ринок, відразу знайомити споживачів з усіма можливостями бренду. Вже потім, коли вивчимо українських покупців, розберемося в їх очікуваннях та настрої, будемо доповнювати базові лінійки товару новими колекціями і форматами. Наприклад, дизайнерськими колекціями, студійними, колабораціями з відомими людьми.

Але поки занадто рано говорити про нові формати – спочатку треба повністю запустити магазин в Lavina Mall і дізнатися краще українського споживача.

– Які маркетингові активності плануєте і як будете повідомляти про вихід H&M на український ринок? Або ця подія настільки значуща, що в цьому немає необхідності?

– Використовуємо сильний маркетинговий мікс. Подія привертає увагу і сама по собі, але ми все одно використовуємо всі наявні інструменти: білл-борди, сіті-лайти, брандмауери, друкований глянець, радіо, інтернет, в тому числі соцмережі й так далі.

– Глобально H&M переживає не найкращі часи: падає прибуток, знижуються обороти. Наскільки це позначається на виході групи в Україні?

– Зараз вся індустрія рітейлу переживає не найкращі часи, тому що все стрімко змінюється. Ми в цих змінах шукаємо можливості. Зараз змінюються наші ключові фокуси, але клієнт завжди залишається в центрі, тому це не повинно ніяк позначитися на Україні – ми знайшли відмінну локацію, набрали першокласний персонал і ми будемо робити найкраще з того, що можемо.

– В Україні будете відкривати інтернет-магазин?

– У перспективі – так. Але поки що ми зосереджені на відкритті перших двох торгових точок, і вся наша енергія спрямовується туди. Звичайно, ми хочемо надати покупцям нові можливості шопінгу і як тільки це стане можливим, ми відкриємо для них і можливість онлайн-покупки, запровадивши мультіканальний формат продажів.

Читайте також –

Варязькі гості: як H&M відкривав перший магазин в Україні (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  14
Усі новини ринку