Головна > Новини > Відкриття > Варязькі гості: як H&M відкривав перший магазин в Україні (фоторепортаж)
Варязькі гості: як H&M відкривав перший магазин в Україні (фоторепортаж)

Варязькі гості: як H&M відкривав перший магазин в Україні (фоторепортаж)

Концерт, розіграші призів, танці персоналу та багатогодинна чергу: шведський одежний бренд H&M відкрив свій перший магазин в Україні.

Read in English

У суботу, 18 серпня, в київському ТРЦ Lavina Mall було в буквальному сенсі слова не проштовхнутися: столичні (та не тільки) модники і модниці зібралися на відкриття першого в Україні магазину H&M. Кореспондент RAU побував на заході і підготував детальний фоторепортаж.

Довгий шлях

Сага з виходом шведського гіганта в Україну тривала кілька років: міжнародна компанія довго придивлялася до країни, вивчала потенціал ринку, споживачі уподобання, рівень платоспроможного попиту. Чутки про вихід бренду на український ринок з’являлися ще з початку 2010-х років, але кожен раз або виявлялися фейком, або траплявся форс-мажор, який змушував шведів знову і знову переносити відкриття.

Наприклад, учасники ринку були впевнені, що перший H&M відкриється в 2014-15 роках в ТРЦ Respublika, але цим планам не судилося збитися. Революція Гідності, анексія Криму та вторгнення проросійських бойовиків в Донбас призвели до масштабної політичної та економічної кризи в країні. Наслідком всього цього стала катастрофічна девальвація гривні, падіння доходів населення, платоспроможного попиту та стрімкий вихід із країни багатьох міжнародних компаній. А також – заморожування планів з розвитку ряду брендів і корпорацій, колапс в сфері будівництва торгової нерухомості, банкрутства банків і багато іншого. У такій ситуації, особливо враховуючи, що ТРЦ Respublika перейшов у власність держави за борги Дмитра Фірташа перед НБУ, H&M в черговий раз на невизначений термін переніс свій вихід на український ринок.

В черговий раз чутки сколихнули ЗМІ, рітейлерів і девелоперів в кінці 2016 року, коли делегація H&M відвідала Україну і провела ряд зустрічей з власниками та керуючими компаніями провідних торгових комплексів столиці. Але конкретики й тоді було мало: шведський холдинг відмовлявся коментувати будь-які чутки про швидкий вихід в Україну.

Нарешті, в жовтні 2017 року компанія офіційно підтвердила свій намір відкрити перший в Україні магазин в 2018 році – в ТРЦ Lavina Mall. Навесні цього року стало відомо, що магазин відкриється в серпні, а в липні рітейлер повідомив і точну дату – 18 серпня.

«Почекуни» в Lavina Mall

З огляду на таку підгрунтя, не варто дивуватися небувалому ажіотажу, який відкриття H&M викликало у столичних любителів шопінгу.

Причому найактивніші та нетерплячі, таке враження, займали чергу ще з вечора. Якби в холі ТРЦ можна було розбити наметове містечко, швидше за все, знайшлися б охочі заночувати прямо під дверима жаданого магазину. Втім, і без ночівлі вже за годину до запланованого відкриття в Lavina Mall зібрався значний натовп. Без сумніву, вплинули на це обіцяний розіграш подарункових сертифікатів на 10 000, 3000 і 2000 грн, який проводився серед перших зареєстрованих покупців. А також обіцяні знижки в 15% на весь асортимент товару.

Червона доріжка, простягнута від одного зі входів прямо до дверей магазину, була завбачливо прокладена зигзагом, щоб прийняти більше бажаючих. Це допомогло не сильно: її миттєво заповнили люди, а ще більше любителів шведського бренду чекали своєї черги далі по коридору.

   

Деякі, стомившись, сідали відпочити прямо на червоній доріжці. Негласний девіз всіх шанувальників шопінгу в цей напружений день: «H&M вимагає жертв!»

.

Що цікаво: прогнозувалося, що основну масу покупців складе ласа на все нове молодь, яка до того ж, традиційно симпатизує західним брендам. Зовсім ні: серед натовпу людей, які чекали відкриття магазину, можна було помітити і покупців середнього, і похилого віку.

. . .

Щоб присутнім не було нудно чекати, організатори підготували масштабну розважальну програму. Гостей розважав ведучий, розповідаючи різні цікаві факти з історії H&M, закликав усіх фотографуватися з плакатами I Love H&M або схожого змісту. В атріумі Lavina Mall гриміли запальні DJ-сети, і молоді покупці охоче танцювали під популярні мелодії та позували численним кореспондентам.

. . .

Окремим номером програми стало виконання танцю співробітниками першого в Україні H&M. Можливо, комусь із них не вистачало досвіду або майстерності, але бажання та самовідданості було не позичати.

. . .

Все, що відбувалося, знімали на камери не тільки журналісти, а й звичайні відвідувачі ТРЦ. Стояти в черзі в добрі півтори сотні метрів бажання у них не було, а ось стати свідком неординарної для України події – з надлишком. Так що все кращі місця для зйомок опинилися дуже швидко зайняті, тому фотокореспондентам довелося прикладати чимало зусиль, щоб отримати найцікавіші ракурси.

. .

Крім добровольців з числа співробітників H&M, своїм виступом гостей свята порадувала група Brunettes Shoot Blondes. Але навіть популярний boys band не зміг відвернути увагу відвідувачів від головного: урочистого відкриття першого в Україні магазину H&M.

Перший пішов!

Йому передував невелика, але емоційна та зворушлива церемонія: керуючий директор H&M Фредрік Олссон, генеральний директор компанії в Україні Домінік Фантачіно і директор магазину H&M в Lavina Mall розрізали червону стрічку та переможно підняли руки над головою.

. . .

І тут же охорона пустила перших покупців до заповітних дверей магазину довгоочікуваного бренду. Злегка забарившись на вході, вони нарешті потрапили всередину і стали прискіпливо вибирати покупки.

. . . .

Магазин зайняв площу 2900 кв. м, і, як уточнив RAU керуючий директор H&M Фредрік Олссон, в ньому представлені всі лінійки товарів бренду. Тут покупцям пропонується і дитячий одяг, і підлітковий, чоловічі та жіночі колекції, а також товари для дому. Вибір дійсно вражаючий: у перший день піти звідси без покупки змогли, ймовірно, тільки найзапекліші циніки.

. . . . . .

Окрім іншого, в день відкриття будь-який бажаючий міг зробити собі макіяж або тимчасове татуюваня «в стилі H&M». Чим деякі скористалися.

. . . .

Магазин просторий, світлий, з великою кількістю примірочних і декількома касовими зонами, що зменшує час очікування примірки та оплати. Принаймні в перший день в торговій точці було в надлишку продавців, завжди готових підказати, показати і допомогти в здійсненні покупки.

. . . .

Втім, більшість відвідувачів цілком обходилися власними силами, не вдаючись до допомоги консультантів.

. .

Перші покупці вже розплачувалися на касах, а за дверима магазина чергу менше не ставала, навпаки, здавалося, що людей стає тільки більше.

. . .

Складно сказати, як підуть у H&M справи в Україні в подальшому, але як мінімум в перший день роботи магазин вже точно зібрав небувалий аншлаг. Конкурентам доведеться задуматися і підготувати гідну відповідь шведам, тим більше, що вони вже анонсували відкриття наступного магазину – в жовтні в ТРЦ SkyMall.

. .

Читайте також –

Чи ворог вам універмаг: хто виграє і хто постраждає від приходу в Україну H&M, DeFacto і Koton

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора