Доставка по-новому: Як виглядає інноваційний термінал Нова пошта (фоторепортаж)

Доставка по-новому: Як виглядає інноваційний термінал Нова пошта (фоторепортаж)

03.03.2018 01:03
  23934
Дарья Златьева

Нова пошта запустила першу чергу Київського інноваційного терміналу з автоматизованою лінією сортування, вдвічі потужнішою за існуючі об’єкти. Інвестиції в проект склали 15 млн євро.

Засновники компанії, Володимир Поперешнюк і В’ячеслав Клімов розповіли про особливості проекту і підсумки 2017 року для компанії.

2 березня компанія Нова пошта офіційно відкрила Київський інноваційний термінал – перший сортувальний термінал з автоматизованою лінією, яка не має аналогів в Україні. Потужність терміналу в 2,5-3 рази більше аналогічних параметрів у подібних об’єктів.

Київський інноваційний термінал Нова пошта почала будувати в 2015 році. Будівництво розділили на 2 етапи, а загальна сума інвестицій в проект склала 15 млн євро. Будівництвом терміналу займалася компанія Арт Буд Сервіс. 2 березня була офіційно запущена перша черга терміналу. Другу чергу компанія планує запустити через рік – 80% всіх будівельних робіт вже виконано.

Загальна площа терміналу складає 23 900 кв м. Він обробляє 350 000 посилок в добу: це 400 повністю завантажених машини. Загальна площа першої черги склала 14 800 кв м. Термінал працює цілодобово сім днів на тиждень, його обслуговують 750 працівників, які працюють у чотири зміни.

Термінал обладнаний сортувальної системою голландського виробника Vanderlande. Така ж система використовується і в київському аеропорту Бориспіль. Інвестиції в усе устаткування терміналу, за словами засновника Нова пошта Володимира Поперешнюка, складуть від $ 5 до 10 млн, в залежності від того, яка техніка буде використовуватися в другій черзі проекту.

Термінал обладнаний 190 воротами для розвантаження автотранспорту, а сортувальна лінія Vanderlande дозволяє обробляти 8500 штрих-кодів на годину або 200 000 на добу.

Система має 91 порт – кожен з них відповідає за напрямок доставки: це або доставка в інші міста, або відділення Нова пошта, якщо посилка направляється до Києва або Київської області.

Система має 91 порт, кожен з яких відповідає за певний напрямок

Наприклад, 78-й порт обробляє посилки, які направляються в Полтаву. Працівник приймає посилку і кладе її в контейнер, який ще один співробітник потім доставить до воріт, на завантаження машини.Поки що посилки з машин вантажаться вручну в контейнер і викладаються на лінію працівниками складу, а з іншого боку лінії – приймаються працівниками і кладуться в контейнери з яких потрапляють на навантаження. Надалі в компанії планують автоматизувати процес так, щоб посилка з машини потрапляла на конвеєр, оброблялася системою і з урахуванням місця доставки потрапляла на навантаження в автотранспорт по потрібному напрямку. Для цього порти продовжать до воріт, де здійснюється навантаження/вивантаження машин.

Співробітники зі зворотного боку сортувальної лінії викладають посилки на лінію з контейнерів.

У планах компанії запустити другу сортувальну лінію, яка буде розташовуватися над першою, як на фото в презентації

На воротах цієї частини терміналу відбувається завантаження автотранспорту, який доставляє посилки в відділення по Києву і по області. Поруч з воротами розташований ряд екранів, на яких відображаються дані про рейси, маршрутами, графіками, номеру воріт і статус виконання – в обробці, виконано або затримується.

Рамка, яка знаходиться перед сканером, контролює габарити посилок, які потрапили на стрічку

Сканер, який дозволяє вважати штрих-код посилки з будь-якої з її сторін

Головна особливість системи – сканування штрих-коду. Спеціальна система з дзеркальних конструкцій дозволяє сканувати код посилки з будь-якого боку.

Сканування відбувається зі швидкістю 2,3 посилки в секунду. Устаткування без зупинки транспортера повторно перевіряє вагу і габарити посилки, розпізнає штрих-код, вносить його в систему, знаходить напрямок, куди повинен їхати вантаж, дає сигнал сортувальної стрічці для позиціонування колодок скидання (shoe sorter), які вибивають посилку в рукав для подальшого відвантаження.

На фото – один з двох “депо” системи, яка відповідає за сортування посилок в маленькі відділення, такі як, наприклад, parsel shop Нова пошта в ТРЦ.

Зона контролю – тут обробляються посилки з пошкодженим маркуванням, упаковкою.

Контейнери з посилками біля воріт очікують навантаження до Василькова і Глевахи.

Схема першої черги терміналу

За підсумками 2017 року, Нова пошта доставила більше 145,8 млн відправлень, що на 33% більше, ніж в 2016 році. Компанія також встановила абсолютний добовий рекорд і доставила за 26 грудня понад 1,3 млн відправлень. Для клієнтів сегмента e-commerce в 2017 році компанія доставила близько 33 млн відправлень.

У 2017 році зріс обсяг та адресної доставки: за рік компанія доставила 16 млн посилок клієнтам. Забезпечити це зростання зміг збільшений автопарк компанії: у 2017 році в адресному обслуговуванні працювало 1500 одиниць автотранспорту, що на 31% більше, ніж в 2016 році.

Обсяг доставки посилок з Китаю і через послугу Nova Poshta Shopping склав за минулий рік 5,6 млн відправлень. У 2018 році в компанії планують збільшити показники міжнародної доставки завдяки співпраці з компанією DPD, яка має 28000 відділень в Європі.

«У 2018 році Нова Пошта планує відкрити 1000 нових відділень, з них 115 – з зоною самообслуговування, облаштовані поштоматами, – розповів журналістам співвласник компанії В’ячеслав Клімов. – Компанія планує і далі удосконалювати дизайн мобільного додатка з можливістю для клієнтів управляти останньою милею».

Операційні процеси повинні по всій території України забезпечити доставку «день в день»: при оформленні відправлення до 12.00 доставка буде здійснюватися в межах міста того ж дня.

Читайте також –

Новини логістики та e-commerce: Fozzy, Rozetka, БІ, NAMES’UА, LeBoutique і інші

 


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  13