Головна > E-commerce > Основні тренди e-commerce в fashion-ритейлі на 2018 рік
Основні тренди e-commerce в fashion-ритейлі на 2018 рік

Основні тренди e-commerce в fashion-ритейлі на 2018 рік

Керівник маркетингового відділу онлайн-платформи Modoza Ксенія Дорна розповіла про основні тренди fashion e-commerce.

Трохи статистики

За даними порталу статистики Statista, в 2017 році світовий оборот інтернет-торговлі досяг $2,3 трлн. Фахівці порталу прогнозують, що до 2021 року показник виросте до $4,5 трлн. Близько 10% роздрібних продажів в США припадає на частку e-commerce. Цей сектор економіки зростає на 15% в рік.

Ситуація з fashion e-commerce

Вищесказане справедливо і для індустрії моди. Всі хочуть одягатися модно, а інтернет дає можливість знаходити трендові речі незалежно від географії – за бажаним предметом гардероба або модним аксесуаром не потрібно нікуди їхати, і немає сенсу витрачати багато часу в походах по магазинах.

Сильний вплив на онлайн-покупки зробило розвиток технологій. Фраза «здійснювати покупки, не виходячи з дому» втратила сенс. Купувати можна в транспорті, на прогулянці, в фітнес-центрі і навіть в душі – потрібен тільки смартфон.

Ряд опитувань показав, що близько 11% населення використовують мобільні пристрої для інтернет-покупок мінімум раз в тиждень, 35% заявили про намір використовувати для цього тільки смартфони і планшети. Майже 40% користувачів шукають потрібні товари в соціальних мережах – це канал продажів стрімко набирає обертів.

Що в Україні

Наша країна активно слід актуальним shopping-тенденціям. Перше місце в українській інтернет-торгівлі впевнено займає сфера одягу, взуття та аксесуарів. Для порівняння, в 2017 році 4,6 мільйона українців купували в інтернеті речі та тільки 2 мільйони – електроніку. Ще пару років тому ситуація виглядала навпаки.

Пожвавився за останні роки і ринок одягу класу люкс, з минулого року дещо зросла кількість тих, хто час від часу вирушає по магазинах за кордоном, – з 55 до 61%.

Основні продажі ультрамодних речей йдуть в бутиках, але luxury-сегмент потроху освоює і інтернет-простір.

Так, в минулому році 54% покупців замовляли собі дорогий одяг в мережі, а в 2017-му їх частка зросла до 57%. Про це говорять результати дослідження Premier’2017 компанії Ipsos Comcon. В опитуванні взяли участь 2800 респондентів.

Причина – активне використання маркетингових інструментів у сфері fashion e-commerce.

Маркетингові тренди fashion-рітейлерів у 2018 році

Анімація

Статичні зображення і примітивні flash-банери грунтовно застаріли та відштовхують потенційних клієнтів. Мобільний інтернет стає більш швидкісним і доступним, користувачі очікують максимально інтерактивної, зручної і красивої взаємодії з онлайн-платформою.

Один із способів цього досягти: використовувати анімацію. Рухомі картинки привертають користувачів і дають їм ефективний зворотний зв’язок. Анімація показує переваги товару, дозволяє звернути увагу на нові пропозиції та надходження, акції і додаткові бонуси.

Інтернет-магазинам варто взяти на озброєння досвід творців онлайн-ігор, де анімація – один із потужних магнітів для залучення нових користувачів і збільшення рівня їх участі в процесі покупки. Наприклад, Modoza використовує рухомі фігурки в електронних листах і на сайті для подачі бренду.

Ксенія Дорна: «Легка анімація скоро стане необхідністю. Можна і потрібно використовувати рухомі картинки, щоб зробити споживчий досвід більш приємним і незабутнім. Але необхідно пам’ятати, що надлишок анімації тільки дратує».

Якісні фото і відео

У 2017 році провідні маркетологи світу не втомлювалися повторювати, що одна з основних складових успішного просування товару – якісний контент. Користувачі мобільних пристроїв налаштовані не стільки читати текст, скільки розглядати картинки, тому багато магазинів намагаються використовувати якісну візуалізацію. Ті, хто недооцінюють важливість цього каналу комунікацій, продовжують використовувати фотографії з стоків і фотобанків.

Це може сильно нашкодити бренду і негативно відбитися на продажах. На створення оригінальних фото і відео варто витрачати гроші – люди купують очима.

Корисні прийоми представлення товару – 360-градусна зйомка, докладні зображення високої якості, розмірна сітка і висока деталізація.

Соціальний шопінг

Соціальні мережі вже стали додатковою та потужною точкою контакту бренда або магазина з цільовою аудиторією. Це ефективний і недорогий канал комунікації зі споживачами з великою перспективою – багато онлайн-бутиків, інтернет-магазинів і аутлетів поки не використовують його на 100%.

Грамотна стратегія просування в соціальних мережах, особливо з використанням фото і відео контенту, інтерактивного залучення користувачів, також може підвищити впізнаваність бренду, лояльність споживачів, і помітно збільшити продажі.

 

Автоматизація

Подарунок для маркетологів – автоматизація для сегментування ЦА за категоріями, підрахунку лідів і їх ведення по воронці продажів. Всілякі CRM-системи, інструменти обробки даних та інше. Допомагають персоніфікувати відносини з клієнтами, не втрачати їх.

Інтернет-магазини отримали можливість адресно робити спецпропозиції, анонсувати акції і знижки. Вони мають у своєму розпорядженні історію покупок кожного клієнта, знають про його уподобання й улюблені лейбли.

Автоматизація дала можливість точно налаштовувати рекламні кампанії і не викликати роздратування нав’язливими листами і повідомленнями на мобільний.

Продуктивність веб-ресурсу

Один з ключових чинників, який впливає на те, чи продовжить потенційний покупець спілкування з сайтом – швидкість завантаження сторінок. Мало хто готовий довго чекати, поки завантажиться сторінка або картка товару.

Швидкість завантаження сайту стала важливим фактором ранжування в SEO, особливо в мобільному пошуку. Рекомендуємо перевіряти швидкість завантаження сайту за допомогою сервісів:

Перед релізом – багаторазові тести

Непомітні на перший погляд помилки і недоробки в презентації товару або в роботі сайту інтернет-магазину можуть відлякати найвимогливіших клієнтів. Перед запуском нового сайту, розділу або навіть опису товару необхідно багаторазово і ретельно перевірити його працездатність.

Один із сервісів, які призначені для користувача тестування – http://askusers.ru. Він допопоже знайти недоліки та нюанси, які потрібно покращити.

Довідка. Modoza.com – один з лідерів онлайн-рітейлу одягу преміум-класу в Україні. Проект представляє унікальний для країни асортимент італійських брендів. Каталог платформи – це більше 50 000 пар взуття і 200 торгових марок одягу.

Пріоритет команди – максимально комфортний і привітний сервіс, акцентований на нових колекціях провідних брендів. Modoza надає великого значення автоматизації бізнес-процесів і налагодженню міцних партнерських відносин з лідерами сегментів luxury і premium.

Про автора