Наслідки пандемії: як бренд Всі. Свої планує впоратися з фінансовими проблемами

Наслідки пандемії: як бренд Всі. Свої планує впоратися з фінансовими проблемами

23.02.2022 08:15
  786
rau

Мережа магазинів Всі. Свої заборгувала кошти 223 українським виробникам. Чому це сталося та як маркетплейс made in Ukraine планує виходити із кризи.

Цей текст доступний також російською мовою

За даними Forbes, протягом останніх років з проектом Всі. Свої працювало 320 виробників. Бренд поставляв товар в магазини, рітейлер його продавав і забирав 30% комісії з продажів. Також до осені 2021 року з виробників брали кошти за оренду. До карантинних обмежень маркетплейс виплачував виробникам кошти раз на місяць, але під час пандемії регулярні виплати припинилися.

“Відкрито бренди почали скаржитися на це влітку 2021 року. У липні користувач Sergey Getun просив повернути борги у коментарях під постом мережі на Facebook, а у вересні публічний пост про борги написала Ольга Беркман, яка продає в мережі кераміку”, – розповідає видання.

Вістря проблеми

Як розповіла Forbes засновниця Всі. Свої Ганна Луковкіна, зараз магазини винні кошти 223 брендам. Загальну суму боргу вона не назвала, але, наприклад, бренду київських сувенірів Kyiv Corner станом на листопаді 2021-го Всі. Свої були винні 57 000 грн, за одяг Duck Side – 476 000 грн.

«Нам повідомили, що почнуть віддавати кошти з березня 2022 року, по 10% щомісяця, але схожий графік уже переносили разів п’ять», – розповів засновник бренда одягу Duck Side Антон Долінський.

Він не вірить, що йому повернуть його майже півмільйона грн, але засновниця Kyiv Corner Аліса Бучнєва більш оптимістична. «Я сподіваюся, вони віддадуть борги, наб’ють собі фінансову подушку і будуть далі працювати, а їхній відсоток від продажів – він об’єктивний, бо вони роблять усю роботу за тебе», – каже вона.

Корабель на мілині

За словами Ганни Луковкіної, майже 90% виторгу Всі. Свої йшло від продажів у фізичних магазинах. Однак через пандемію і спад попиту нові магазини у ТРЦ не окупилися – оренда проїдала бюджет. «Рішення відкрити новий магазин у ТРЦ Retroville, яке було прийняте і підписане ще до пандемії, виявилося дуже невдалим», – каже вона. За рік магазин так і не став рентабельним, тому Луковкіна закрила його.

Всі. Свої виплатили брендам частину заборгованості після березневого локдауну. У майбутньому компанія планує щомісяця виплачувати усім однаковий відсоток від суми заборгованості. Паралельно її магазини підняли комісію виробникам до 50%, через що товари подорожчали. Частина виробників припинила продаватися у магазинах мережі.

Проте, за словами Антона Долінського, фінансові проблеми Всі. Свої почалися ще після відкриття другого магазину на Хрещатику у 2018 році. З того часу Duck Side почали регулярно затримувати виплати на два місяці.

У пошуках рішення

1 лютого 2022 року Ганна Луковкіна особисто розіслала брендам листа із вибаченнями. «Зовнішні фактори катастрофічно вплинули на кількість відвідувачів у січні, і, враховуючи нестабільну ситуацію навколо безпеки, ми прогнозуємо, що лютий також не дасть необхідного результату», – написала вона.

Розкрити фінансові показники в компанії відмовилися. З відкритих джерел точний виторг Всі. Свої видання Forbes не змогло порахувати: мережа управляється різними юридичними особами. Виторг ТОВ «Рікстен», наприклад, у 2020 році склав майже 16 млн грн, у 2019-му – майже 17,5 млн, – свідчать дані YouControl. Ганна Луковкіна – його власниця. Але мережею можуть управляти й інші юрособи – у резюме одного з колишніх працівників на Work.ua вказані також ТОВ «Авіон груп» та ТОВ «ОЛИНЕКС». Їхня фінансова звітність на YouControl відсутня.

Попри скарги брендів та їхніх знайомих у соцмережах, Ганна Луковкіна обіцяє вирішити кризу. За її словами, мережа вже зменшила операційні витрати та оновила команду, щоб збільшувати продажі. «Фокусуємося також на розвитку онлайну, аби зменшити залежність від карантинних обмежень», – каже вона.

Нагадаємо, перший магазин Всі. Свої відкрився на Хрещатику у 2016 році – за рік після того, як засновниця Ганна Луковкіна запустила ярмарки на Андріївському узвозі, на яких продавали лише українські товари. Пізніше також були відкриті магазини у ТРЦ Lavina Mall і Retroville, а також другий – з товарами для дому – теж на Хрещатику.

Читайте також –

Погляд рітейлу: що сталося між АТБ та Roshen


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку