Гарвардський стратегікон: рецензія на книгу «Про стратегію. Harvard Business Review: 10 кращих статей»

Гарвардський стратегікон: рецензія на книгу «Про стратегію. Harvard Business Review: 10 кращих статей»

18.01.2020 08:45
  611
Микола Маранчак

Один з головних ділових журналів у світі Harvard Business Review представив новий тематичний випуск серії HBR «Про стратегію: 10 кращих статей». Чи варто читати книгу і чому?

Цей текст доступний також російською мовою

RAU запускає нову рубрику, в якій кожні два тижні буде розповідати про нову бізнес-літературу і про те, наскільки вона може бути корисною і цікавою менеджерам компаній роздрібної торгівлі, девелопменту комерційної нерухомості і B2B-компаній. Традиційно будемо вдячні за зворотній зв’язок на e-mail news@rau.ua.

Перший огляд почнемо з книги про найбільш глобальне – стратегію. Гарвардський щомісячник Harvard Business Review видається вже 98 років і за цей час опублікував чимало різних бізнес-стратегій. Напередодні 2020 року один з головних ділових журналів у світі представив новий тематичний випуск серії HBR «Про стратегію: 10 кращих статей», присвячений проблемам стратегічного планування бізнесу. RAU ознайомилася зі змістом українського видання книги від КМ-Букс і підготувала рецензію.

“Щоб стати розумним, досить прочитати десять книг, але щоб знайти їх, потрібно прочитати тисячі”, – стверджує банальна мудрість з соцмереж. Якщо застосувати цю тактику до прочитання бізнес-статей, то знадобиться хоча б десять по кожній ключовій бізнес-темі. Журнал, який став визнаним світовим еталоном ділової періодики, пропонує робити це щороку, публікуючи вже відібрану експертами десятку статей з тієї чи іншої тематики.

Авторами нової добірки Harvard Business Review стали почесні професори-теоретики та представники консалтингових компаній. Їх увага часто фокусується на базовій матчастині і настановах на кшталт того, що стратегія повинна бути простою і конкретною, а її виконання потрібно постійно тримати на контролі. Або фундаментальних характеристиках організаційної ефективності, ось це все. Так, наприклад, представники чиказького офісу консалтингової компанії Booz & Company виділяють 17 таких характеристик і пропонують кожному читачеві влаштувати тест-драйв їх організації. “Поки компанії будуть продовжувати вирішувати свої проблеми тільки шляхом структурних або мотиваційних ініціатив, вони будуть терпіти поразку”, – твердять експерти.

Втім, вистачає в книзі і яскравих прикладів стратегічних принципів відомих компаній, в тому числі зі сфер рітейлу і e-commerce. Представники бостонської консалтингової компанії Bain & Company звертають увагу читача на досвід eBay і Walmart, що сформували свою стратегію однією фразою. Компанії домоглися того, щоб їх стратегія стала свого роду «ДНК бізнесу» – генетичним кодом, який дозволяє відрізнити їх від конкурентів не одним лише логотипом або назвою. А глава Innosight пояснює причини успіху Apple, які не просто представили свого часу на ринку нову хорошу технологію, але і загорнула її у відмінну бізнес-модель. Все це приправлено різними схемами, графіками і виносками на тему «як це застосувати на практиці».

Інші автори роблять акцент на вічній нерозривності блакитного і червоного океанів. На думку експертів, реальність вимагає від компаній розуміння стратегічної логіки обох типів океану.

З іншого боку, HBR пропонує не так багато нового фахівцям, стратегія для яких – щоденна практика. Статті в книзі не нові, і вперше були опубліковані ще 10-15 років тому. А серед ключових тем гарвардської добірки вже знайомі багатьом способи аналізу поточної бізнес-стратегії, модель прийняття рішень RAPID, ще раз про блакитний океан та ін. інша справа, що кожна з тем розбирається без води з практичної точки зору, таким чином книга легко може стати настільною навіть для професіоналів, яким інший раз не завадило б звернутися до теоретичних витоків. Тим же, хто з подібними термінами стикається вперше, а розробка стратегії – серед їх KPI, то якого рівня менеджерами вони б не були, книга стає обов’язковою до прочитання.

І, підсумовуючи, якщо ваша компанія витрачає масу енергії на стратегічне планування, результатами якого ви незадоволені, то ця книга цілком може стати шпаргалкою по перетворенню пристойної, але лише теоретичної стратегії в блискучий практичний результат.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку