
Ролики тижня: Maudau, lifecell, Водний світ, Ukrsibbank, W8LESS & Veteranka


Дуйшен Еркімбаев, керівник відділу маркетингу групи компаній Світлотек, про те, як грамотно підібране освітлення може створити особливу атмосферу в магазині, залучити додаткових відвідувачів і підвищити продажі.
У 2020 році в рітейлі триватиме етап активної трансформації.
Що відбувається?
Бренди здійснюють реконцепцію своїх магазинів – гонитва за споживачем примушує шукати як дієві методи залучення нових клієнтів, так і механізми утримання існуючих. Процес трансформації не обійшов й освітлення. Сьогодні можна окреслити такі тренди в освітленні рітейлу:
Сучасні світлодіодні світильники можуть обмінюватися інформацією між собою, взаємодіяти з гаджетами, передавати інформацію (технологія LiFi), з’єднувати місця та людей у єдину систему за принципом «інтелектуальне місто». Ми отримуємо все більше можливостей урізноманітнити процес покупок, дати споживачеві можливість отримувати більше інформації щодо продуктів та послуг. Інформаційні технології дозволили розширити функціонал світлодіодного освітлення і його завдання вже не вичерпується лише освітленням продукції на полицях. Використання IT в освітленні надало можливість залучити клієнта до процесу покупок, а також отримати інформацію щодо його дій і вподобань та створити його психологічний портрет.
Виробники світлодіодних світильників та комплектуючих до них, реагуючи на зміни у сфері рітейлу, а часом навіть диктуючи «моду» в освітленні цієї галузі, розвивають та впроваджують інтелектуальні системи, які дозволяють інтегрувати освітлення у продажі. За рахунок чого це здійснюється? Дослідження доводять, що 8 з 10 власників смартфонів використовують їх під час покупок (Google Shopper Marketing Council). При цьому кожний третій з них для отримання інформації щодо продукції використовує смартфон замість того, щоб задати питання консультанту. 50% покупців хочуть отримувати інформацію про товари та акції на свій смартфон щойно вони заходять до магазину (eDigital Research).
Поява нових генерацій мобільних телефонів сприяла створенню систем позиціонування, що об’єднали усіх учасників ринку – споживача, рітейлера та виробника/постачальника продуктів та послуг.
Що необхідно для організації таких систем? По-перше, знадобиться завантажити на телефон мобільний додаток, у якому відображатиметься повна інформація. Оскільки ці системи працюють за принципом передачи даних від світильника на камеру смартфона, клієнту треба запустити додаток безпосередньо під час перебування у магазині. Кожен світильник має унікальну адресу, завдяки чому мобільний додаток визначає точне місцезнаходження покупця та сповіщає про товари, акції та знижки поряд з ним. Покупець може запросити інформацію щодо розташування товару, який його зацікавив, а додаток запропонує найкоротший маршрут до нього. Або, якщо покупцю необхідно, наприклад, знайти у магазині інгредієнти для улюбленого салату, додаток допоможе та запропонує оптимальний маршрут до кожного відділу.
Головною перевагою для покупця є полегшення та прискорення процесу покупок завдяки:
Магазин, зі свого боку, отримує інформацію щодо поведінки покупця:
Магазин разом з виробником отримує такі вигоди:
Доведено, що освітлення у рітейлі відіграє не останню роль і, найчастіше, саме освітлення суттєво впливає на збільшення продажів. Існує досить багато систем управління освітленням, які дозволяють створити різні сценарії та атмосферу, що формують позитивні емоції від процесу покупок та спрощують його.
Що ж отримуємо, застосовуючи системи управління освітленням? Тут можна окреслити кілька пунктів:
Економія електроенергії досягається за рахунок:
Системи управління освітленням створюють комфортну та безпечну атмосферу за принципом «світло там, де воно потрібне». Підтримання рівня освітленості, що відповідає нормам, а також зонування торгових залів, в яких презентований товар, залежно від умов – все це сприяє приємному настрою під час покупок. Покупець не відчуває дискомфорту. Він зосереджений на найважливішому – знайти та придбати те, заради чого він прийшов.
Для магазинів же системи управління дають можливість регулювання освітлення простим та доступним способом – через мобільні пристрої, безпровідні кнопкові панелі тощо. І це вже не просто економія електроенергії, а створення позитивної атмосфери, що сприяє процесу покупок.
Завдяки ж гнучкості систем управління зменшуються витрати на обслуговування, є можливість контролю стабільності работи систем та їх моніторингу.
Система базується на зміні колірної температури білого світла від теплого (2700 К) до холодного (6500 К). Ця технологія дозволяє магазинам створювати різні відчуття та атмосферу в одному й тому самому приміщенні. Залежно від часу доби, сезонних циклів, нової стратегії або, банально, зміни планограмми, світильники з системою Tunable White дозволяють змінювати колірну температуру та підсвічувати продукцію необхідним відтінком світла.
Завдяки системі Tunable White можна створити умови максимального комфорту для покупця з урахуванням біологічного добового циклу людини. Як приклад наведемо ситуацію, коли в магазині змінюється планограмма. У зоні, де раніше було розміщено товари для спальних кімнат, а такі товари найчастіше освітлюють теплим світлом, до зимових свят розміщують новорічні товари, які мають освітлюватись, принаймні, вже нейтральным білим світлом. Зазвичай магазинам доводиться демонтувати освітлення та замінювати світильники на ті, що мають необхідну колірну температуру, що тягне за собою додаткові витрати. А система Tunable White дозволить змінити колірну температуру лише за допомогою мобільного пристрою, на який встановлено додаток для управління освітленням. А це дозволить магазину зберегти додаткові кошти та час.
Система Tunable White відкриває широкі можливості для рітейлу та, на нашу думку, найближчим часом стане безальтернативним рішенням у сфері офлайн-продажів.
Усі ці завдання вже успішно вирішуються завдяки сучасним світлодіодним технологіям та інтелектуальним системам управління освітленням.
Читайте також –
Підсумки workshop “Світло, як ефективний інструмент продажів в рітейлі”