Кризовий рейтинг: як змінилася вартість топ-15 найдорожчих рітейл-брендів за час пандемії (інфографіка)
Консалтингова компанія Brand Finance склала черговий щорічний рейтинг 500 найдорожчих торгових марок світу. В першу сотню увійшли 15 брендів сфери роздрібної торгівлі, e-commerce і ресторанного рітейлу.
Цей текст доступний також російською мовою
За результатами щорічного дослідження Brand Finance Global 500, найдорожчим рітейл-брендом світу став американський інтернет-гігант Amazon – його оцінили майже в $254 млрд. За рік дітище Джеффа Безоса виросло в ціні на 15% і, таким чином, бренд в 2,5 рази виявився дорожчим за найближчого конкурента серед рітейл-компаній. Попереду лише Apple, який повернувся на перше місце рейтингу найдорожчих брендів світу після тривалої відсутності – з 2016 року.
“Політика диверсифікації призвела до розвитку цифрових сервісів Apple і послуг з передплати, в тому числі App Store, iCloud, Apple Podcasts, Apple Music, Apple TV і Apple Arcade. Тільки за перший день нового року клієнти магазину додатків App Store витратили $540 млн на покупку цифрових послуг”, – йдеться у звіті.
Друге і третє місце між собою розділили FMCG-мережа Walmart ($93,1 млрд) та китайський інтернет-магазин Taobao ($53,3 млрд).
Варто враховувати, що на ситуацію на ринку значно вплинула пандемія COVID-19. Так, за останній рік зросла вартість стрімінгових сервісів і брендів онлайн-торгівлі. Більше ніж на 100% подорожчав китайський інтернет-гігант Alibaba, який за останній рік випередив IKEA, Lowe’s і Costco. За даними Brand Finance, його вартість склала $39 млрд, завдяки чому він посів 30-е місце в топі найдорожчих. А от шведський DIY-рітейлер IKEA, незважаючи на прийдешнє відкриття магазину в Україні, в свою чергу, втратив $1,5 млрд або 7,8% своєї вартості. Таким чином IKEA розмістилась на 99 місці й замикає першу сотню найдорожчих брендів світу.
Серед потерпілих виявились також представники food-рітейлу. Starbucks ( ($38,4 млрд) втратив 6,3% вартості, McDonald’s ($33,8 млрд) – 9,6%. Значно втратила в ціні також мережа KFC, яка цього року не потрапила в топ-100. Тенденції 2021 року залишаються для цих компаній невтішними.
У десятку найдорожчих рітейл-брендів світу також увійшли Home Deport ($52,9 млрд), Tmall ($49,1 млрд), CSV ($26,9 млрд), JD.com ($23,5 млрд) і Target ($20,6 млрд).
Американські та китайські компанії переважають в рейтингу Brand Finance Global 500 за 2021 рік, на їх частку припало дві третини сукупної вартості брендів. За межами першої сотні рейтингу Brand Finance Global 500 розташувалися та інші відомі ритейл-бренди: H&M, Walgreens, Tesco, Aldi, 7-Eleven, Carrefour, eBay тощо.
Читайте також –