Головна > Новини > Світові новини > Рейтинг Forbes: ТОП-20 найдорожчих рітейл-брендів 2020 року
Рейтинг Forbes: ТОП-20 найдорожчих рітейл-брендів 2020 року

Рейтинг Forbes: ТОП-20 найдорожчих рітейл-брендів 2020 року

Американський журнал Forbes опублікував щорічний рейтинг найдорожчих брендів планети. До першої сотні увійшло 20 компаній сфери роздрібної торгівлі, e-commerce і ресторанного рітейлу.

Цей текст доступний також російською мовою

Згідно з підрахунками Forbes, загальна вартість 100 найдорожчих компаній з 2019 року зросла з $2,33 трлн до $2,54 трлн. У п’ятірці лідерів – Apple, Google, Microsoft, Amazon і Facebook. Більше 50 компаній з топ-100 розташовані в США. Те ж саме стосується рітейлу – 12 з 20 брендів, пов’язаних з роздробом, починали свій бізнес в Сполучених Штатах. Традиційно в рейтингу дві компанії зі Швеції – IKEA ($15,8 млрд) і H&M ($10,4 млрд).

Кілька брендів мали помітні зрушення в щорічному рейтингу, в тому числі серед компаній, що мають відношення до роздрібної торгівлі: Walmart піднявся з 26 на 19 місце ($29,5 млрд), Adidas – з 61 на 51 місце ($12,9 млрд). Були також деякі падіння у вартості компаній, зокрема, у KFC на (-2%) і H&M (-10%). У 2020 році в список вперше потрапив Burger King ($8,2 млрд).

У виданні зазначають, що топ-100 наступного року може виглядати зовсім інакше, оскільки карантин в умовах пандемії COVID-19 і економічна криза продовжують впливати на бізнес по всьому світу.

Відзначимо, щоб скласти рейтинг, Forbes аналізує діяльність 200 міжнародних компаній, які присутні на території США. Потім обчислює середні показники прибутку до вирахування відсотків і податків за останні три роки і віднімає з прибутку 8% використаного капіталу бренду, вважаючи, що стандартний бренд повинен приносити прибуток щонайменше 8% від цього капіталу. До отриманого показника застосовують ставку податку на прибуток тієї країни, де знаходиться материнська компанія бренду.

Потім від цієї суми визначається частка самого бренду, беручи до уваги роль цього бренду в своїй галузі. До розрахованого чистого прибутку бренду застосовується усереднений мультиплікатор ціна/прибуток за останні три роки і виходить остаточна вартість бренду.

Читайте також

Рейтинг Forbes: топ-10 найбагатших рітейлерів у світі

 

Про автора
Николай Маранчак

Журналист / Head of Digital Marketing Ассоциации ритейлеров Украины

Всі статті від автора