Головна > Досвід > Інновації > Рейтинг інноваційности українських рітейлерів: Сільпо обходить Епіцентр
Рейтинг інноваційности українських рітейлерів: Сільпо обходить Епіцентр

Рейтинг інноваційности українських рітейлерів: Сільпо обходить Епіцентр

Окрім Сільпо та Епіцентру, до трійки найбільш інноваційних українських рітейлерів також увійшла мережа дискантерів АТБ, в той час як Ашан і Metro суттєво відстають.

Цей матеріал доступний російською мовою

Портал Mind спільно з платформою відкритих інновацій Re:actor, компанією KPMG в Україні та за підтримки компанії Asbis представили перший в Україні Індекс інноваційності українських компаній. Він відповідає на питання, які інновації впроваджують найбільші гравці в ключових галузях української економіки, як ці інновації впливають на бізнес та чи зможуть теперішні лідери зберегти свої позиції завтра.

Дослідження охопило 50 компаній у 10-ти галузях української економіки, в тому числі й рітейл. У кожній з областей редакція відібрала лідерів ринку за доходами чи розміром активів. Для оцінки рівня інноваційності компаній Mind використовував експертний метод аналізу. Експертами виступили організації, що володіють широкою експертизою в області інновацій і аналізу ринків.

Компанії оцінювалися за п’ятьма характеристикам: інноваційність продукту, інноваційність бізнес-моделі, бізнес-процесів, які інновації у взаємодії з клієнтами компанія впроваджує, як впливає на навколишнє середовище, чи готова змінюватися у відповідь на виклики майбутнього. Більш детальна інформація про методику проведення Mind Innovation Index 2019 та склад експертного журі доступна за посиланням.

Серед топ-5 найбільших українських рітейлерів, згідно з даними індексу, тільки мережа Сільпо подолала бар’єр в 75 балів, а в категорії «Інноваційність бізнес-процесів», експерти дали Сільпо максимальні 90 балів серед усіх рітейлерів.

Слід зазначити, що експерти високо оцінили мережу Сільпо й за іншими показниками. Зокрема, в категорії «Інновації в роботі з клієнтами» компанія отримала 86 балів, а в категорії «Готовність до змін» 84 бали. Найменші оцінки мережа отримала в категоріях «Інноваційність продукту» та «Інноваційність бізнес-моделі» – 73 та 69 балів відповідно. Втім, навіть такі оцінки можна вважати високими у порівнянні з іншими рітейлерами, які потрапили до Індексу.

Друге місце в рейтингу з середнім балом 63 посіла мережа торговельних центрів Епіцентр. Найбільшу оцінку компанія отримала в категорії «Інноваційність бізнес-процесів» – 69 балів, а найменшу – 55 балів – за «Інноваційність бізнес-моделі».

Найбільша в Україні мережа продуктових магазинів АТБ отримала доволі високу оцінку в категорії «Готовність до змін» – 79 балів. Піднятися вище в рейтингу компанії не дозволили низькі оцінки експертів в категоріях «Інноваційність бізнес-моделі» (43 бали), «Інновації в роботі з клієнтами» (53 бали) та «Інноваційність продукту» (54 бали). Через це рітейлер зайняв лише третє місце з середнім балом 59.

Французька мережа Ашан, незважаючи на впровадження нових торгових форматів та активний розвиток e-commerce в останні роки, була не високо оцінена експертами. Найбільшу оцінку вона отримала в категорії «Інноваційність бізнес-процесів» – 65 балів. Найменшу (36 балів) – за «Інноваційність бізнес-моделі».

Інший міжнародний рітейлер, представлений в Україні – Metro Cash&Carry – був найгірше оцінений експертами. При цьому, як і Ашан, мережа Metro також отримала найвищу оцінку за категорію «Інноваційність бізнес-процесів» (64 бали), а найменшу (38 балів) – за «Інноваційність бізнес-моделі».

Загалом Індекс інноваційності українських компаній показав, що в кожній галузі навіть у межах топ-5 найбільших компаній є як драйвери ринку, які самі змінюють правила гри, так і аутсайдери – неповороткі компанії з безліччю бюрократичних процедур, які продовжують користуватися надбаннями минулих років і не створюють майже нічого нового. Лише в п’яти галузях із десяти компанії подолали прохідний бар’єр у 75 балів, що дозволило їм отримати статус інноваційних. Це говорить про низьку конкуренцію та широкі можливості для гравців, які зможуть створити нову цінність та донести її до ринку.

Відзначимо, що в інших галузях економіки переможцями рейтингу стали такі компанії:

  • Агропросперіс (Агро) 78 балів
  • КАН Девелопмент (Нерухомість) 56 балів
  • Київстар (Телеком) 75 балів
  • Приватбанк (Банкінг) 83 бали
  • Метінвест (Металургія) 66 балів
  • ДТЕК (Енергетика) 73 бали
  • Артеріум (Фарма) 67 балів
  • Нова пошта (Транспорт та логістика) 76 балів
  • Roshen (Споживчий ринок) 70 балів

Джерело: Mind.ua

Читайте також – 

3 з 25: топ-менеджери АТБ, Rozetka і Нова пошта в списку кращих керівників України

Про автора