Рейтинг інноваційности українських рітейлерів: Сільпо обходить Епіцентр

Рейтинг інноваційности українських рітейлерів: Сільпо обходить Епіцентр

15.10.2019 04:10
  3532

Окрім Сільпо та Епіцентру, до трійки найбільш інноваційних українських рітейлерів також увійшла мережа дискантерів АТБ, в той час як Ашан і Metro суттєво відстають.

Цей матеріал доступний російською мовою

Портал Mind спільно з платформою відкритих інновацій Re:actor, компанією KPMG в Україні та за підтримки компанії Asbis представили перший в Україні Індекс інноваційності українських компаній. Він відповідає на питання, які інновації впроваджують найбільші гравці в ключових галузях української економіки, як ці інновації впливають на бізнес та чи зможуть теперішні лідери зберегти свої позиції завтра.

Дослідження охопило 50 компаній у 10-ти галузях української економіки, в тому числі й рітейл. У кожній з областей редакція відібрала лідерів ринку за доходами чи розміром активів. Для оцінки рівня інноваційності компаній Mind використовував експертний метод аналізу. Експертами виступили організації, що володіють широкою експертизою в області інновацій і аналізу ринків.

Компанії оцінювалися за п’ятьма характеристикам: інноваційність продукту, інноваційність бізнес-моделі, бізнес-процесів, які інновації у взаємодії з клієнтами компанія впроваджує, як впливає на навколишнє середовище, чи готова змінюватися у відповідь на виклики майбутнього. Більш детальна інформація про методику проведення Mind Innovation Index 2019 та склад експертного журі доступна за посиланням.

Серед топ-5 найбільших українських рітейлерів, згідно з даними індексу, тільки мережа Сільпо подолала бар’єр в 75 балів, а в категорії «Інноваційність бізнес-процесів», експерти дали Сільпо максимальні 90 балів серед усіх рітейлерів.

Слід зазначити, що експерти високо оцінили мережу Сільпо й за іншими показниками. Зокрема, в категорії «Інновації в роботі з клієнтами» компанія отримала 86 балів, а в категорії «Готовність до змін» 84 бали. Найменші оцінки мережа отримала в категоріях «Інноваційність продукту» та «Інноваційність бізнес-моделі» – 73 та 69 балів відповідно. Втім, навіть такі оцінки можна вважати високими у порівнянні з іншими рітейлерами, які потрапили до Індексу.

Друге місце в рейтингу з середнім балом 63 посіла мережа торговельних центрів Епіцентр. Найбільшу оцінку компанія отримала в категорії «Інноваційність бізнес-процесів» – 69 балів, а найменшу – 55 балів – за «Інноваційність бізнес-моделі».

Найбільша в Україні мережа продуктових магазинів АТБ отримала доволі високу оцінку в категорії «Готовність до змін» – 79 балів. Піднятися вище в рейтингу компанії не дозволили низькі оцінки експертів в категоріях «Інноваційність бізнес-моделі» (43 бали), «Інновації в роботі з клієнтами» (53 бали) та «Інноваційність продукту» (54 бали). Через це рітейлер зайняв лише третє місце з середнім балом 59.

Французька мережа Ашан, незважаючи на впровадження нових торгових форматів та активний розвиток e-commerce в останні роки, була не високо оцінена експертами. Найбільшу оцінку вона отримала в категорії «Інноваційність бізнес-процесів» – 65 балів. Найменшу (36 балів) – за «Інноваційність бізнес-моделі».

Інший міжнародний рітейлер, представлений в Україні – Metro Cash&Carry – був найгірше оцінений експертами. При цьому, як і Ашан, мережа Metro також отримала найвищу оцінку за категорію «Інноваційність бізнес-процесів» (64 бали), а найменшу (38 балів) – за «Інноваційність бізнес-моделі».

Загалом Індекс інноваційності українських компаній показав, що в кожній галузі навіть у межах топ-5 найбільших компаній є як драйвери ринку, які самі змінюють правила гри, так і аутсайдери – неповороткі компанії з безліччю бюрократичних процедур, які продовжують користуватися надбаннями минулих років і не створюють майже нічого нового. Лише в п’яти галузях із десяти компанії подолали прохідний бар’єр у 75 балів, що дозволило їм отримати статус інноваційних. Це говорить про низьку конкуренцію та широкі можливості для гравців, які зможуть створити нову цінність та донести її до ринку.

Відзначимо, що в інших галузях економіки переможцями рейтингу стали такі компанії:

  • Агропросперіс (Агро) 78 балів
  • КАН Девелопмент (Нерухомість) 56 балів
  • Київстар (Телеком) 75 балів
  • Приватбанк (Банкінг) 83 бали
  • Метінвест (Металургія) 66 балів
  • ДТЕК (Енергетика) 73 бали
  • Артеріум (Фарма) 67 балів
  • Нова пошта (Транспорт та логістика) 76 балів
  • Roshen (Споживчий ринок) 70 балів

Джерело: Mind.ua

Читайте також – 

3 з 25: топ-менеджери АТБ, Rozetka і Нова пошта в списку кращих керівників України


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  14