Завдання із зірочкою: KFC Ukraine та благодійний фонд saveED облаштовують укриття у прифронтових школах

Завдання із зірочкою: KFC Ukraine та благодійний фонд saveED облаштовують укриття у прифронтових школах

18.07.2024 09:00
  1256
Валерія Байда

Як KFC Ukraine та благодійний фонд saveED запустили благодійний проєкт задля облаштування укриттів у школах в прифронтових містах, щоб у кожного українця була можливість вчитися офлайн.

KFC Ukraine та благодійний фонд savED запустили спільну ініціативу «Задача із зірочкою» – це річний збір на облаштування укриттів у школах прифронтових міст Миколаївщини, Дніпровщини та Харківщини. Ціль амбітна – зібрати щонайменше 10,5 млн грн до кінця року. Уже виконали план на понад 30% і при цьому додають нові активності, щоб увага та кількість донатів не падали. Франчайзі KFC Аліна Кіптик та співзасновниця благодійного фонду savED Анна Новосад розповіли RAU про вибір шкіл, зібрані кошти та дедлайни облаштування укриттів.

— З 2016 року KFC Ukraine робить збори. Цього разу об’єдналися з благодійним фондом saveED. Чому прийняли таке рішення?

— Аліна: KFC Ukraine щороку робить соціальні програми з фокусом на допомогу дітям, адже діти – це майбутнє України. Спочатку ми співпрацювали з благодійною організацією «СОС Дитячі містечка», яка комплексно допомагає дітям, позбавлених батьківського піклування. Фонд будував будинки сімейного типу, а ми допомагали їм як фінансово, так і дружньо. З початку повномасштабного вторгнення «СОС Дитячі містечка» вивіз дітей у безпечні місця за кордон і там ними опікується вже європейський фонд. А ми почали шукати локальну українську ініціативу, яку можна підтримати. 

У кінці 2023 року ми планували нашу благодійну діяльність і вибирали напрямки, які були б актуальними. Зараз дуже багато проблемних зон, які потребують вкладень і покращення. Але тема дітей – це ще й тема майбутнього. Нам сподобалась ідея фонду savED. За останні роки діти в Україні майже не мали офлайн-освіти. Спочатку ковід, потім повномасштабне вторгнення. Навчання онлайн – це гарний вихід з ситуації, але за дистанційного навчання діти втрачають навички комунікації і знаходження в суспільстві. Тому дуже важливо дати їм можливість повернутися до безпечного офлайн-навчання, знову спілкуватися з дітьми та вчителями. Ми розуміємо, що в прифронтових територіях навчатися ще складніше. Там зруйновані заклади освіти, але життя продовжується. 

Дітям в Україні потрібна не тільки освіта, а ще нормальне дитинство та здорова психіка. Знаходження в колективі та в соціумі цьому сприяє.

Тож ми познайомилися з фондом savED, з його керівницею Анною Новосад та командою, перейнялися їх духом, шаленою енергією і мотивацією, переконалися, що потрібно йти у співпрацю.

На фото: Аліна Кіптик

— Як клієнти можуть дізнатися про те, що стартувала благодійна ініціатива, які маркетингові заходи проводить KFC Ukraine та як клієнти ресторанів мережі можуть взяти участь в ній?

— Аліна: Ми запланували співпрацю з savED до кінця 2024 року. Це не точкові інструменти збору, а комплексна програма, яка включає різні механіки донатів, як з боку самого бізнесу, так і за допомогою наших гостей.

Зокрема, гості можуть придбати мерч, створений KFC Ukraine з savED, або ж страви, які беруть участь в акції. Також у закладах є постійна комунікація, наші касири, працівники пропонують взяти участь у зборі із зірочкою. І ще ми залучаємо блогерів до популяризації збору.

У нас є амбітна мета – до кінця 2024 року зібрати 10,5 млн грн на укриття.

— З початку проєкту пройшло три з половиною місяці, поділіться першими результатами?

— Аліна: У нас іде збір з двох каналів – продукт і мерч. Акційні страви люди купують більш активно, ніж очікували. Старт продажу мерчу теж був чудовий і перевищив план на 30-40%. Згодом ми розробили календар активностей на рік і щомісяця змінюємо продукти і мерч, з яких зараховуються донати. Щоб люди могли купувати щось нове та долучались до ініціативи.

На зараз у нас уже зібрано 3,2 млн грн. Це понад 30% від запланованої суми.

З самого початку збір йшов дуже активно і результати були кращі за очікування, тому що це нова ініціатива, нова активність і нашим гостям було цікаво. Зараз загалом є тенденція, що збори закриваються важче, ми це розуміємо. Ми змінюємо продукти, щоб підтримувати активність.

— Анна: Наразі забраної суми достатньо для завершення робіт у першій нашій локації – 35-й школі Миколаєва.

— Планується облаштувати освітні простори для дітей Дніпровщини, Миколаївщині та Харківщині. Чому обрали саме ці області?

— Анна: Це регіони, які постраждали і страждають від повномасштабної війни та її наслідків. Зокрема, в питанні доступу до освіти. Дітям потрібна можливість збиратися, навчатися, проводити разом час офлайн, а не лише за комп’ютерами чи телефонами вдома в онлайн.

Війна – це, мабуть, найгірше, що може відбутися з освітою. Під час навчання онлайн втрачається дуже багато навичок, вмінь та знань учнів. Ці області обрані за критерієм пріоритетності та критичності облаштування безпечних освітніх просторів. І це ті громади, де відновлення будь-якого навчання офлайн можливо винятково за наявності укриття.

Загалом в наших умовах кожна школа в Україні повинна мати укриття. У прифронтових регіонах, укриття скоріше за все використовуються не лише для того, щоб пересидіти тривогу, а й для повноцінного навчання, бо безпекова ситуація цього вимагає.

— У ході ініціативи планується зібрати 10,5 млн грн для облаштування трьох шкіл. За якими критеріями обираєте школи?

— Анна: По-перше, обираються школи, які не мають укриття і ті, де його потрібно дооблаштувати, щоб там можна було комфортно навчатися. По-друге, це кількість дітей, які зможуть повернутися до навчання офлайн. Наприклад, на Харківщині, де ми ще маємо обрати конкретну школу, навчання відбувається лише онлайн або ж винятково під землею. І там навіть не йдеться про те, щоб діти навчалися на поверхні в школі, навіть якщо вона вціліла. Тому облаштування невеликих підземних шкіл – це критично важливо.

Хтось думає, що на Харківщині дуже мало дітей, проте це абсолютно не так. У самому Харкові зараз 57 000 дітей шкільного віку. В Ізюмі – 3000, в Балаклії – 5000, в Печенігах – понад 1000.

Тож критерій потрібності для нас – один з ключових. Також зазначу, що укриття відрізняються з погляду складності його ремонту, тому, звісно, ми обираємо ті школи, де його облаштування не потребуватиме десятків мільйонів гривень та буде в межах задекларованої цілі в 10,5 млн грн.

— Чому розпочинаєте пілотне облаштування шкіл саме з міста Миколаїв? І коли саме старт?

— Анна: Пілотне облаштування розпочали з Миколаєва, тому що там трішки краща безпекова ситуація. Загалом місто готується з вересня виходити офлайн. Та й логіка появи на першому місці Миколаєва – функціональна, тому що там є школа, де за такі кошти можна за літо від А до Я облаштувати укриття.

— Аліна: У співпраці з savED ми обрали підхід, коли збираємо кошти і переводимо їх траншами, бо не хотіли рік збирати, а потім передати всю суму. Перший проєкт обирали серед тих, що можна швидко реалізувати. У школі Миколаєва є план будівництва та проведені підготовчі роботи. Ми хотіли, щоб гроші одразу починали допомагати.

— Ваш динамічний підхід до траншів дуже надихає. Розкажіть, чи це так само мотивує ваших клієнтів долучатися до ініціативи активніше?

— Аліна: У вирі різних подій та емоційного фону, який ми переживаємо, коли ти бачиш, що дійсно країна рухається, залучена, ми допомагаємо один одному, дуже приємно відчувати, що кожен доклав свої зусилля. Мотивує не стільки динаміка переводу траншів, а результати, коли бачиш наочно, куди донатиш. Бачиш це укриття і хочеться доєднуватися для кращого результату. Зібрані суми, перші кроки, а потім фінальний результат.

— Які школи в черзі наступні?

— Анна: Ми спільно з KFC будемо вирішувати, які це саме локації та які це точно області. Ми б дуже хотіли допомогти Харківській області, зокрема, місту Печеніги. Там є школа де навчається понад 400 дітей виключно у підвалі. Але це точно краще, ніж нічого. Також розглядаємо Чернігівську область та Дніпропетровську. Думаю, точне рішення буде за місяць. 

— Коли облаштовуєте укриття, які аспекти в пріоритеті?

— Анна: Ми облаштовуємо укриття відповідно до державних вимог, до якості найпростіших укриттів або протирадіаційних укриттів. Для всіх укриттів, які робить savED є декілька ключових речей:

  • Оновлення всіх ключових комунікацій. Ми монтуємо систему опалення або від наявної загальної, або автономно. Перевіряємо підвальне приміщення на можливі протікання і виконуємо додаткові гідроізоляційні роботи, оброблення поверхонь бактерицидними засобами;
  • Завжди облаштовуємо санвузли. Це про елементарний комфорт і повагу до учнів і вчителів;
  • Дбаємо про світло, тому що перебувати під землею – це важко. І чим світліше приміщення, тим легше дітям буде адаптуватися;
  • Ще наявність кількох додаткових входів та виходів – одна з без пекових умов;
  • І на сам кінець, якщо у нас є кошти, ми допомагаємо умеблювати це укриття, щоб воно було не просто підвалом з ремонтом, а дійсно освітнім простором.

На фото: Анна Новосад

— Маєте якісь відгуки від адміністрації шкіл та батьків учнів?

— Анна: У прифронтових регіонах у людей потреба офлайн-взаємодії значно вища, тому що це для них велика цінність. Тому більшість батьків і учнів хочуть повернутися хоча б трохи в офлайн. Усі з нетерпінням чекають, коли в їхньому закладі буде готове укриття, оскільки це основна вимога для відкриття закладу.

Будь-який відбір локації в межах цієї кампанії – це завжди узгодження умов партнерства, готовності людей користуватися цим укриттям на старті.

— Ця благодійна ініціатива закінчиться через рік, а яка дата завершення облаштування всіх трьох шкіл?

— Анна: Усе залежатиме від того, як рухатиметься збір. Незабаром ми плануємо стартувати роботу в школі в Миколаєві. І якщо все складеться, хочемо завершити до вересня. А далі все залежатиме від наявності ресурсів, бо коли почнеться холодний період, на жаль, в підвалах нічого не сохне, тому нам потрібно буде чекати повернення тепла і завершувати вже навесні.

Все сильно залежить і від ресурсів, і від погодних умов, наявності електроенергії, бо ремонт неможливий без роботи інструментів, обігрівачів тощо.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  14
Усі новини ринку