Юлія Максименко, Intersport: Що відбувається на ринку спортивного рітейлу під час карантину
Директор Intersport Україна Юлія Максименко про те, як мережа мультибрендових спортивних магазинів справляється з кризою, спричиненою пандемією коронавірусу, як COVID-19 вплинув на уподобання українців та що очікує на ринок спорттоварів до кінця року.
Цей матеріал доступний російською мовою
За інформацією українських інтернет-магазинів, товари для занять спортом стали одним з найбільш зростаючих сегментів e–commerce в період карантину. В умовах самоізоляції та закриття спортзалів багато українців намагалися підтримувати фізичну форму вдома, тож купували не тільки спортивний одяг та взуття, але й різноманітне устаткування. Але навіть бум онлайн-продажів не міг компенсувати втрату товарообігу в фізичних магазинах. Про те, наскільки суттєво епідемія коронавірусу вплинула на рітейл спорттоварів RAU розповіла директор Intersport Україна Юлія Максименко.
– Як пандемія коронавірусу вплинула на роботу мережі Intersport?
– Почну з того, що завдання власника/керівника — забезпечити безперервність роботи бізнесу в будь-яку кризу. Для цього ви маєте зробити все, щоб швидко ухвалювати рішення, уникаючи складних процесів внутрішньої координації, оперативно реагуючи на зміни обставин. Потрібно вміти підлаштовуватися.
Ми розуміли, що панікувати та опускати руки немає сенсу, тому швидко перелаштували свою комунікацію з партнерами, постачальниками, підрядниками та покупцями.
У цей складний момент було важливо показати, що бренд Intersport підтримує кожного українця. Ми розробили низку комунікацій, зосередившись не на комерції та промо колекцій нового сезону, а на соціальній відповідальності.
– Про які саме комунікації йде мова?
– Слоганом нашої кампанії на період карантину було гасло «Тренуйся, де б ти не був». Було важливо вступити в діалог з аудиторією та донести меседж, що карантин — це не «домашній арешт», а можливість привести свою фігуру в тонус та зміцнити імунітет завдяки тренуванням. Ми запропонували аудиторії систему домашніх відеотренувань для жінок, чоловіків та дітей, давали поради щодо правильного харчування, надихали на активне дозвілля з дітьми. Також для нашого YouTube каналу створили програму «Герої карантину» зі Славком Вардою, у якій зірки українського спорту розповідали про свої досягнення та факапи на шляху до перемоги. Провели чимало конкурсів у колаборації з відомими спортсменами та подарували чимало корисних дарунків нашим підписникам у соцмережах. Можу сказати, що карантин став для Intersport часом можливостей та допоміг збільшити аудиторію прихильників бренду та побудувати міцні стосунки.
– Як змінився попит на продукцію Intersport за час карантину? Як зросли ваші онлайн-продажі?
– Наші онлайн-продажі в Україні зросли у 2,5 рази. Значне зростання попиту спостерігалося на такі товари, як аксесуари для фітнесу та тренажери (у 2–2,5 рази залежно від категорії) та велосипеди (зростання на 50 %). Але були й категорії, які мали негативну динаміку — це товари для басейну та дайвінгу (падіння на 70–80 %).
– Чи вплинув карантин на асортимент Intersport?
– Топ-5 найпопулярніших товарів зазнав суттєвих змін. Якщо зазвичай кросівки тримають пальму першості, то в період карантину топ-5 складався з фітнес-аксесуарів: килимків для фітнесу, гантелей, фітнес-стрічок, м’ячів тощо.
Дуже активно купували велосипеди, оскільки певний час для багатьох велосипед став єдиною можливістю дістатися до магазину. Одяг та взуття відійшли на другий план.
Хочу також додати, що ми не скасовували замовлення нових колекцій та не скорочували поставки (початок карантину збігся в часі з отриманням нової колекції SS20). До того ж, ми замовили колекцію AW20-21 у повному обсязі та плануємо стартувати новий сезон за планом і в повній готовності. Це означає, що на наших покупців чекають новинки.
– Чи вплинув карантин на ваші відносини з постачальниками і чи є затримки з поставкою товарів?
– Вибудовані роками відносини із постачальниками завжди мають великий вплив на співпрацю в будь-який кризовий період. Проблем з імпортом ми не спостерігали, оскільки магазини були зачинені, а після їхнього відкриття всі поставки вже були здійснені. Щодо місцевих виробників, то можемо зазначити, що є певний дефіцит у виробництві необхідних товарів, оскільки більшість із них робить закупку сировини за кордоном. Також серед вітчизняних виробників є затримки в поставках замовлень. Ми пов’язуємо це зі скороченим графіком роботи персоналу виробництв у період карантину.
– На чому Intersport буде робити акцент після початку повноцінної роботи магазинів?
– Після майже трьох місяців вимушеної відпустки за власний рахунок, у якій довелося побувати значній частині населення країни, загальна купівельна спроможність впала.
Ми розуміємо, що «ціна» стає найбільш впливовим чинником під час вибору будь-якого товару, особливо, якщо мова про товари не першої необхідності.
Тому ми пішли на ризикові для бізнесу кроки — замість традиційного sale (який зазвичай розпочинають зі знижки у 30%) ми запустили на весь червень пропозицію «1=2», коли покупець, придбавши одну річ, може обрати для себе будь-яку іншу на суму покупки. Так ми зберегли для споживачів можливість обрати спортивний одяг для занять спортом. Звичайно, ми втрачаємо в маржинальності, але чи не саме так мають поводитися великі компанії в скрутні часи?
– Як карантин вплинув на плани розвитку Intersport?
– Цьогорічна весна мала бути дуже активною в плані нових відкриттів. Проте, як і більшість компаній, ми перенесли свої активності на кілька місяців. Але 2020 рік без нових магазинів не залишиться. Плануємо влітку та восени, якщо життя знову не внесе корективи, відкрити кілька нових проектів. У планах відкриття найбільшого аутлету в Україні в місті Києві, та оновлення старих форматів у регіонах. Сподіваємось, що на цьому ми не зупинимось.
– Який вплив буде мати пандемія коронавірусу на розвиток ринку спорттоварів загалом?
– Карантин показав гнучкість компаній. Тільки ті, хто міг швидко приймати рішення, пристосовуватися до ситуації, перемістити пріоритети та втримати свою команду, змогли утримати позиції.
Більшість компаній переглянули свої замовлення на наступний сезон та суттєво їх скоротили. Частково відмовилися від частини замовленого товару навіть на сезон літа 2020 (оскільки карантин запровадили якраз у період планованих отримань поставок літніх колекцій). Це, звичайно, вплинуло на фінансові показники сезону, а надалі вплине на річний результат.
Ми вважаємо, що на ринку спорттоварів точно відбудеться зміна структури продажів як між категоріями, так і між ключовими гравцями в порівнянні з минулим роком. У зв’язку з чим загальне падіння ринку спорттоварів у 2020 році може скласти від 10% до 30% (у порівнянні з минулим роком).
Загалом вважаємо, що зростання ринку саме спортивних товарів має відбуватися швидшими темпами, ніж усього ринку товарів категорії fashion, тому що популяризація здорового способу життя та заняття спортом зростає у світі з року в рік. Ми сподіваємось, що будемо ще довго в тренді.
Читайте також –
Людмила Книш, СЕО Sportmaster Ukraine: Активно готуємося до відкриття магазинів