Виконавчий директор SOVA: Найскладніше – зберігати тверезість розуму і не втрачати зв’язок з реальністю
Степан Слинчук про те, що виявилося найбільш важким минулого року, як працює компанія під час періодичних карантинних обмежень, наскільки змінилися продажі і які очікування від 2021-го.
Цей текст доступний також російською мовою
Незважаючи на кризу і пандемію, ювелірний рітейлер SOVA відкрив в минулому році 13 нових магазинів. Також компанії вдалося помітно наростити онлайн-продажіві. Що забезпечило приріст в e-commerce, як змінилися купівельні переваги, і на чим буде сфокусована стратегія бренду в 2021 році, в інтерв’ю RAU розповів виконавчий директор SOVA Степан Слинчук.
– З якими результатами завершили рік? Чого вдалося досягти, а з чим, можливо, доведеться продовжити роботу в 2021-му?
– Другу половину 2020 року вважаємо успішною. Нам вдалося досягти поставлених цілей. На жаль, не всі магазини показали хороші результати. Трафік в ТРЦ не відновився, що не дозволило деяким торговим точкам виконати план продажів. Найближчим часом ми приділимо увагу виходу на планові показники торгових точок, які були відкриті в другому і третьому кварталах 2020 року.
– Що виявилося найбільш важким минулого року?
– Найважчим було зберігати тверезість розуму і не втрачати зв’язок з реальністю. Інформаційний тиск був величезним, нервозність викликалася великою кількістю повідомлень, негативних прогнозів і високим ступенем невизначеності. Не стати учасником руху “все пропало” було не просто. Тверезий, адекватний погляд дозволив приймати рішення і працювати в нових умовах. Вважаю, що це основне завдання бізнесу: не панікувати, а працювати з тим що є.
– Які стратегічні плани намічені?
– Наш бюджетний рік не збігається з календарним. Ми ще не підвели підсумки бюджетного року і знаходимося на стадії планування. Зараз вже зрозуміло, що ми продовжимо відкривати нові магазини. Основні вектори в стратегії залишаться колишніми.
– Чи є пріоритети і принципи в компанії, які через світову пандемію змінилися?
– Турбулентні періоди – гарний час для перевірки принципів і цінностей. Це час, коли з’ясовується їх міцність і реальність. Вважаю, що наші принципи і цінності витримали перевірку. Пандемія внесла зміни в звичний порядок речей. Наприклад, віддалена робота стала нормальною практикою, співробітники поєднують роботу в офісі і “дистанційку”.
– Скільки магазинів вже в мережі? Куди плануєте розширюватися?
– Зараз мережа налічує 34 торгові точки. У тому числі в другому півріччі 2020 року ми відкрили 13 нових. У 2021 році плануємо відкритися у Вінниці, Рівному, Кривому Розі, Маріуполі, Чернігові та в інших містах.
– Як показали себе онлайн-продажі в минулому році? Чи є тенденції до зростання?
– У 2020 році ми, як і більшість учасників ринку e-commerce, закінчили зі зростанням. Приріст трафіку склав 60%, продажі зросли на 122%. Найбільший приріст відвідувань отримали з соціальних мереж +150%. Ми сфокусувалися на розвитку даного каналу і збільшили кількість рекламних кампаній. Оновлювали і допрацьовували сайт. Запустили повністю безкоштовну доставку як адресну, так і у відділення поштових операторів. Всі комісії покриваємо ми, клієнт оплачує лише вартість виробу.
– За вашими спостереженнями, як змінюються купівельні потреби українців у зв’язку з коронакризою? Як компанія реагує на ці зміни?
– Клієнти почали більш цілеспрямовано відвідувати наші магазини. Клієнти менше купують прикрас тільки із золота. Тепер вибирають прикраси з дорогоцінними вставками і стали більше цікавитися кращими характеристиками діамантів. Велика увага приділяється виробам з керамікою і виробам на ювелірній нитці.
Ми стали більш гнучкими, швидко реагуємо асортиментом на запити і потреби клієнтів, розвиваємо сервіс індивідуальних замовлень, щоб максимально задовольнити попит.
– Який середній чек зараз найбільш комфортний для покупців? Наскільки він відрізняється в Києві та регіонах?
– Якщо розглядати Київ і регіони, то ситуація різна – клієнти в Дніпрі і в Одесі витрачають на 5% більше, ніж у Києві. Клієнти з Харкова мають схожі запити, а клієнти зі Львова витрачають на 12% менше. З інших міст, де розташовані наші магазини, клієнти витрачають на 5% менше.
– На що буде сфокусований маркетинг компанії в 2021 році?
– Також, як і раніше, наша бренд-платформа базується на колекціях. Ми випускаємо мінімум чотири колекції на рік, і в 2021-му в цьому питанні ми також будемо послідовні і стабільні. У нас запланована глобальна і дуже несподівана колаборація, яку ми презентуємо вже в першому кварталі цього року. Чекаємо її з великим нетерпінням і це буде наш перший подібний досвід, але поки секрет ми не можемо розкрити.
-Чи можна очікувати більш впевненого розвитку ринку через якийсь проміжок часу?
– Розвиток ринку буде залежати від безлічі факторів. Минулий досвід проходження періодів нестабільності підказує, що відновлення і зростання будуть. Саме з цієї причини ми активно продовжуємо розвивати мережу. Багато чого буде залежати від споживчих настроїв. Якщо допустити, що 21-й не додасть “чорних лебедів”, то наші очікування обережно оптимістичні.
– За вашими прогнозами, як буде розвиватися світовий ювелірний рітейл в найближчі роки? Які ключові зміни нас очікують?
– Один зі світових лідерів ювелірної галузі відзвітував про рекордні продажі кінця 2020 року. Можна констатувати, що пандемія не зробила критичного впливу на попит у світі. Ринок продовжить розвиватися.
– Що чекає український ринок надалі?
– Він продовжить тренди минулих років. Продовжиться консолідація. Гравці будуть більше уваги приділяти маркетингу. Продовжиться зростання частки і обсягів онлайн-продажів.
Читайте також
Огляд Jewelry&Accessories: Укрзолото, Pandora, Tous, Sova, Золотий Вік та інші