
Ролики тижня: Нова пошта, Maybelline, Безбар’єрні автошколи, CHER’17, а також «Донатна Валіза» від Bolt, Visa, УЗ та фонду «Повернись живим»


Степан Слинчук про те, що виявилося найбільш важким минулого року, як працює компанія під час періодичних карантинних обмежень, наскільки змінилися продажі і які очікування від 2021-го.
Цей текст доступний також російською мовою
Незважаючи на кризу і пандемію, ювелірний рітейлер SOVA відкрив в минулому році 13 нових магазинів. Також компанії вдалося помітно наростити онлайн-продажіві. Що забезпечило приріст в e-commerce, як змінилися купівельні переваги, і на чим буде сфокусована стратегія бренду в 2021 році, в інтерв’ю RAU розповів виконавчий директор SOVA Степан Слинчук.
– З якими результатами завершили рік? Чого вдалося досягти, а з чим, можливо, доведеться продовжити роботу в 2021-му?
– Другу половину 2020 року вважаємо успішною. Нам вдалося досягти поставлених цілей. На жаль, не всі магазини показали хороші результати. Трафік в ТРЦ не відновився, що не дозволило деяким торговим точкам виконати план продажів. Найближчим часом ми приділимо увагу виходу на планові показники торгових точок, які були відкриті в другому і третьому кварталах 2020 року.
– Що виявилося найбільш важким минулого року?
– Найважчим було зберігати тверезість розуму і не втрачати зв’язок з реальністю. Інформаційний тиск був величезним, нервозність викликалася великою кількістю повідомлень, негативних прогнозів і високим ступенем невизначеності. Не стати учасником руху “все пропало” було не просто. Тверезий, адекватний погляд дозволив приймати рішення і працювати в нових умовах. Вважаю, що це основне завдання бізнесу: не панікувати, а працювати з тим що є.
– Які стратегічні плани намічені?
– Наш бюджетний рік не збігається з календарним. Ми ще не підвели підсумки бюджетного року і знаходимося на стадії планування. Зараз вже зрозуміло, що ми продовжимо відкривати нові магазини. Основні вектори в стратегії залишаться колишніми.
– Чи є пріоритети і принципи в компанії, які через світову пандемію змінилися?
– Турбулентні періоди – гарний час для перевірки принципів і цінностей. Це час, коли з’ясовується їх міцність і реальність. Вважаю, що наші принципи і цінності витримали перевірку. Пандемія внесла зміни в звичний порядок речей. Наприклад, віддалена робота стала нормальною практикою, співробітники поєднують роботу в офісі і “дистанційку”.
– Скільки магазинів вже в мережі? Куди плануєте розширюватися?
– Зараз мережа налічує 34 торгові точки. У тому числі в другому півріччі 2020 року ми відкрили 13 нових. У 2021 році плануємо відкритися у Вінниці, Рівному, Кривому Розі, Маріуполі, Чернігові та в інших містах.
– Як показали себе онлайн-продажі в минулому році? Чи є тенденції до зростання?
– У 2020 році ми, як і більшість учасників ринку e-commerce, закінчили зі зростанням. Приріст трафіку склав 60%, продажі зросли на 122%. Найбільший приріст відвідувань отримали з соціальних мереж +150%. Ми сфокусувалися на розвитку даного каналу і збільшили кількість рекламних кампаній. Оновлювали і допрацьовували сайт. Запустили повністю безкоштовну доставку як адресну, так і у відділення поштових операторів. Всі комісії покриваємо ми, клієнт оплачує лише вартість виробу.
– За вашими спостереженнями, як змінюються купівельні потреби українців у зв’язку з коронакризою? Як компанія реагує на ці зміни?
– Клієнти почали більш цілеспрямовано відвідувати наші магазини. Клієнти менше купують прикрас тільки із золота. Тепер вибирають прикраси з дорогоцінними вставками і стали більше цікавитися кращими характеристиками діамантів. Велика увага приділяється виробам з керамікою і виробам на ювелірній нитці.
Ми стали більш гнучкими, швидко реагуємо асортиментом на запити і потреби клієнтів, розвиваємо сервіс індивідуальних замовлень, щоб максимально задовольнити попит.
– Який середній чек зараз найбільш комфортний для покупців? Наскільки він відрізняється в Києві та регіонах?
– Якщо розглядати Київ і регіони, то ситуація різна – клієнти в Дніпрі і в Одесі витрачають на 5% більше, ніж у Києві. Клієнти з Харкова мають схожі запити, а клієнти зі Львова витрачають на 12% менше. З інших міст, де розташовані наші магазини, клієнти витрачають на 5% менше.
– На що буде сфокусований маркетинг компанії в 2021 році?
– Також, як і раніше, наша бренд-платформа базується на колекціях. Ми випускаємо мінімум чотири колекції на рік, і в 2021-му в цьому питанні ми також будемо послідовні і стабільні. У нас запланована глобальна і дуже несподівана колаборація, яку ми презентуємо вже в першому кварталі цього року. Чекаємо її з великим нетерпінням і це буде наш перший подібний досвід, але поки секрет ми не можемо розкрити.
-Чи можна очікувати більш впевненого розвитку ринку через якийсь проміжок часу?
– Розвиток ринку буде залежати від безлічі факторів. Минулий досвід проходження періодів нестабільності підказує, що відновлення і зростання будуть. Саме з цієї причини ми активно продовжуємо розвивати мережу. Багато чого буде залежати від споживчих настроїв. Якщо допустити, що 21-й не додасть “чорних лебедів”, то наші очікування обережно оптимістичні.
– За вашими прогнозами, як буде розвиватися світовий ювелірний рітейл в найближчі роки? Які ключові зміни нас очікують?
– Один зі світових лідерів ювелірної галузі відзвітував про рекордні продажі кінця 2020 року. Можна констатувати, що пандемія не зробила критичного впливу на попит у світі. Ринок продовжить розвиватися.
– Що чекає український ринок надалі?
– Він продовжить тренди минулих років. Продовжиться консолідація. Гравці будуть більше уваги приділяти маркетингу. Продовжиться зростання частки і обсягів онлайн-продажів.
Читайте також
Огляд Jewelry&Accessories: Укрзолото, Pandora, Tous, Sova, Золотий Вік та інші