Євген Іваниця, JYSK: Наш головний конкурент в Україні – це Епіцентр

Євген Іваниця, JYSK: Наш головний конкурент в Україні – це Епіцентр

04.04.2019 08:10
  1459
Виктор Нагорский

Виконавчий директор мережі JYSK в Україні розповів про конкуренцію та розвиток компанії на українському ринку, зростання продажів, середнього чеку та e-commerce напрямку, а також про зміну споживчих вподобань українців при виборі товарів для дому.

Цей текст доступний також російською мовою

Данський бренд товарів для дому JYSK на українському ринку з’явився в 2004 році. Перші вісім років розвитком мережі магазинів бренду займався франчайзинговий партнер компанії. Проте вже в 2012-му данці вирішили керувати рітейл-бізнесом в країні самостійно. Викупивши магазини свого франчайзі, JYSK взяв курс на динамічне масштабуння. Так, лише в 2013-14 фінансовому році компанія відкрила 12 нових магазинів – більше, ніж франчайзинговий партнер за вісім років роботи. Зараз JYSK Україна є одним з найбільших продавців товарів для дому на місцевому ринку. Компанія об’єднує вже 47 торгових об’єктів, проте бачить перспективи для збільшення їх кількості ще в більш ніж три рази. В інтерв’ю порталу RAU виконавчий директор JYSK в Україні Євген Іваниця розповів про фактори успіху бренду в країні, зростання товарообігу та середнього чеку магазинів, конкуренцію з IKEA та Епіцентр, а також розвиток e-commerce-напрямку та споживчі уподобання українців при виборі товарів для дому.

15 років успіху

– В цьому році виповнюється 15 років з моменту виходу JYSK на український ринок. Наскільки успішною вважаєте діяльність компанії в Україні?

Все відносно, тому нашу діяльність ми можемо оцінити, порівнявши результати з іншими компаніями в Україні та результатами JYSK в інших країнах. Попри всі перепитії, які спіткали Україну, попри девальвацію гривні, втрату територій, покупців, магазинів, падіння споживчого попиту та купівельної спроможності компанія працює прибутково та динамічно розвивається. Однозначно ми прагнемо більших і швидших результатів, але реальність вносить свої корективи, і ми вимушені зважати на це.

– Яких цілей бренду вдалося досягти, а яких ні?

– Ми ще не є безсумнівним лідером ринку. Попри багаторазове визнання рітейлером року в нашому сегменті, принаймні ми себе такими ще не відчуваємо. Ми все ще маємо величезну кількість покупців, які не мають магазину JYSK в близькій доступності, нам потрібно покрити новими магазинами значні території, і ми наполегливо над цим працюємо.

Плануємо подвоїти за наступні чотири фінансові роки присутність в Україні, збільшивши їх кількість до 100.  

– Як вважаєте, за рахунок чого JYSK вдалося закріпитися на українському ринку?

– За рахунок команди, відношення, цінностей компанії. За рахунок виконання обіцянок покупцям: у нас справді класні цінові пропозиції, якісні товари, в нас зручно купувати, в нас професійний сервіс.

Зростання по всім фронтам

– Якими були результати роботи компанії в минулому фінансовому році: на скільки в процентному співвідношенні зріс товарообіг мережі в гривні?

– Товарообіг збільшився більш ніж на 150% і перевищив 1 млрд грн. Таке стрімке зростання було обумовлено декількома факторами. Частково – за рахунок збільшення кількості торгових точок. В минулому фінансовому році ми відкрили 7-м нових магазинів. Ще один фактор – девальвація та збільшення цін на продукти. Як такої вагомої девальвації в минулому фінансовому році ми не відчували, але все ж таки зростання цін було на окремі групи товарів.

В той самий час збільшення середнього чеку склало більше 15% – це повязано з ростом кількості позицій, що споживач купував на один чек ,і зміною товарної структури продажу – збільшення частки дорогих товарів в структурі покупок.

Розширення асортименту, покращення сервісу, розширення магазинів, збільшення акційних пропозицій та багато інших дій вплинули на те, що зростання продажів по порівняльним магазинам склало більше 130%.

– Як змінився середній чек та кількість позицій у чеку в середньому по мережі?

– Середній чек зріс до 700 грн на одного покупця, що стосується позицій в чеку, то в середньому купують по три одиниці товару.

– Які компанії є основними конкурентами бренду в Україні?

– З національних мереж – Епіцентр. Так це абсолютно інший формат, підхід, але принаймні в нас пересікаються товарні групи і магазини присутні по всій Україні.

– Чи очікуєте значного посилення конкуренції з приходом в країну іншого скандинавського бренду – IKEA?

Ні, не очікую. Але дуже чекаю на їх вихід в Україну. Про це говорять вже так довго і ця подія є настільки знаковою, що я, як і багато українців, вірю, що це дуже символічно. JYSK вже має досвід роботи на ринках, де ІКЕА присутня. При всій подібності, компанії мають різні формати, проходять різні етапи в своєму розвитку та мають різні сильні та слабкі сторони. Однозначно ІКЕА буде ще одним мотиватором для JYSK працювати краще.

– Як розвиваються онлайн-продажі компанії в Україні?

– Ми змінили підхід, і тепер маємо стандартний для JYSK Nordic формат роботи. Раніше в Україні було окреме рішення, де товар онлайн покупцям відбирався на одному з магазинів в Україні. Тепер всі замовлення онлайн покупців формуються на розподільчому центрі. Так як в нас суттєво розширилася пропозиція для онлайн-покупців за рахунок асортименту інших країн, які не присутні в фізичних магазинах в Україні.

Розширення онлайн-асортименту природньо позитивно вплинуло на зростання інтернет-продажів.

Ми змінили партнера в минулому фінансовому році: замість компанії Міст Експрес почали співпрацю з компанією Нова пошта. Ці зміни однозначно покращили сервіс і вчасність надходження замовлень. Тарифи Нової пошти вищі, але сервіс вартий того. Втім, найбільш популярним для онлайн-покупців в минулому році  був сервіс «Замов та Забери», коли споживачі могли самостійно підібрати необхідний їм товар онлайн, самостійно перевірити запаси даного товару у найближчому до споживача магазині, безкоштовно його зарезервувати та відкласти і не витрачати на доставку данного товару жодної копійки.

Зростання цієї послуги склало більше 200%. Загальна частка e-commerce в наших продажах вже перевищила показник у 10%. Тому ми віримо в перспективи цього напрямку і будемо приділяти йому значну увагу в майбутньому.

Стратегічне масштабування

В останні роки компанія активно розширює свою присутність в Україні. З чим це пов’язано?

– Зі стратегією компанії. Ми прагнемо бути найбільшою, найуспішнішою, найпопулярнішою мережею магазинів в сегменті товарів для дому. Власне, послідовно втілюємо місію та стратегію компанії в життя. Ми хочемо, щоб JYSK був частиною життя кожного мешканця України.

– Інвестиції в масштабування мережі та оновлення магазинів виділяє материнська компанія, чи використовуєте власні кошти, інші джерела фінансування?

– Материнська компанія, а також реінвестуємо позитивний грошовий потік, не виводимо девіденди, до цього моменту не платили їх жодного разу. Ціна грошей в Україні вища, ніж ціна, за яку ми можемо їх отримати в материнської організації.

– Чи є у компанії плани щодо подальшого розширення мережі магазинів, або вважаєте нинішнє покриття достатнім для українського ринку?

– 50-й магазин ми плануємо відкрити в травні поточного року. За наступні чотири фінансові роки плануємо подвоїти їх кількість. В цілому, як і раніше, бачимо місце в Україні для більше ніж 150-ти магазинів JYSK.

– Які локації зараз вважаєте найбільш перспективними для розвитку мережі – стріт-рітейл або ТРЦ?

Без врахування ціни оренди важко відповісти на данне запитання. Якщо ж говорити загально, то в Україні є магазини JYSK, які працюють як в стріт-рітейлі, так і в ТРЦ. Всі вони – успішні проекти.

Думаю, що все ж таки в Україні, як і в більшості східноєропейських країн, ТРЦ займають суттєво більшу частку на ринку комерційної нерухомості порівняно зі стріт-рітейлом.

Якщо ж ми подивимося на деякі країни заходу, то там зеркальна ситуація і більшість магазинів JYSK – це стріт-рітейл. В данному випадку ми підлаштовуємося під особливості ринку окремих країн.

– Чи відчуваєте зростання орендних ставок в останні кілька років і наскільки це зростання для компанії критичне?

– В переважній більшості об”єктів JYSK платить відсоток від товарообігу. Враховуючи стале зростання продажів орендодавці з року в рік отримують більше платежів, не дивлячись на те, що сам відсоток від обороту згідно умов угод оренди постійно зменшується. Є невелика кількість магазинів, де ми все ще маємо сталу ставку. Проте підвищення орендних платежів в них немає, так як більшість угод ми укладаємо на довгі періоди, наприклад, на 10 років.

Нові тенденції – новий формат

– Як оцінюєте результати впровадження нового формату магазинів JYSK 3.0? Як сприйняли зміни ваші споживачі, як змінилися товарообіги оновлених торгових точок, їх продажі з квадратного метра?

– На разі ще дуже рано оцінювати результати, так як в нас немає жодної статистики продажів по перебудованим порівняльним магазинам з концепту 2.0. в 3.0. А перший новий магазин в концепті 3.0. відкрив свої двері лише декілька місяців тому. Все що ми маємо на разі – захоплення покупців та працівників, які оцінили простір, світло, організацію тематичних виставок, атмосферу.

– Як змінюється асортимент мережі в останні роки? Які групи товарів вводите в асортимент, які – навпаки, прибираєте з полиць і чому? Чи розвиваєте співпрацю з українськими виробниками? Якщо так, то як зростає їх частка в загальному асортименті мережі?

Частка місцевих постачальників складає менше 15%. Що особливо втішає, – це те, що зростає обсяг закупівлі товарів українських постачальників для європейських магазинів JYSK. За останній рік в Україні було закуплено товарів на більш ніж 200 млн грн. Це і меблі, і подушки, і декор, і галантерея.  Потенціал, звичайно, суттєво більший, але для цього українські виробники повинні суттєво покращити бізнес-процеси та збільшити потужності, гарантувати стабільну якість та собівартість. Я впевнений, що для українських виробників JYSK є неймовірним шансом вийти на європейський ринок, наростити обсяги виробництва і гарантувати для себе обсяг виробництва, де ціна зафіксована на рік в твердій валюті.

– Як змінюються уподобання споживача при виборі товарів для дому? Які фактори для нього найбільш важливі при виборі магазину цього сегмента, при ухваленні рішення про покупку?

Гарантія, наявність можливості повернути товар, якщо споживач передумав – це важливий драйвер в споживчому виборі. В JYSK відсутній ліміт часу по поверненню товару, споживачу не обов’язково мати чек для підтвердження, це надає споживачу впевненість, що купувати в JYSK безпечно.

Ціна була і є важливим фактором вибору, споживача неможливо обманювати довгий час декларуючи нереальні знижки від фіктивних звичайних цін.

Все більш важливим драйвером споживчого вибору стає легкість покупки. Комплексність рішення, коли споживач може в одному місці надихнутися, побачити готове рішення як оформити весь інтер’єр в своєму помешканні чи в окремій кімнаті.

Читайте також –

В турецьких інтер’єрах: як LC Waikiki розвиває сегмент товарів для дому


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку