Володимир Матвійчук, GABAR і Галя Балувана: Планую відкрити біля 2000 GABAR по всій Україні

Володимир Матвійчук, GABAR і Галя Балувана: Планую відкрити біля 2000 GABAR по всій Україні

30.07.2024 09:00
  11716
Іван Зайцев

Співзасновник мережі Галя Балувана та власник бренду Multi Cook розповідає про відкриття першого гастробару GABAR і підготовку до масштабування мережі, перші враження клієнтів і результати роботи та розвиток GABAR за межі Луцька.

Українська мережа луцького походження Галя Балувана швидко стала беззаперечним лідером із продажу домашніх напівфабрикатів у межах України. Але на цьому Володимир Матвійчук не зупинився й постав амбітну ціль стати виробником та продавцем напівфабрикатів № 1 у світі. Тож у кінці 2022 року почали експансію під брендом Multi Cook. Зараз це – найуспішніша українська франшиза у світі за весь час існування українського бізнесу.

Тепер в портфелі бізнесмена з’явився ще один амбіційний проєкт: мережа закладів харчування GABAR, перший з який вже відкрився у Луцьку, а другий – готується до відкриття. У чому особливості цих закладів, як вони будуть масштабуватися та чому засновник впевнений в успіху – Володимир Матвійчук розповів в інтерв’ю RAU.

– Як пройшло відкриття першого GABAR? Які враження перших клієнтів і ваші від нового закладу?

– Пройшло чудово. До GABAR завітала саме та цільова аудиторія, на яку ми орієнтувалися при розробці концепції закладу: молоді люди, молоді мами, школярі. Але саме в перші дні роботи гастробару до нас заходили й інші категорії клієнтів. Всім було цікаво подивитися на новий, незвичний формат і скуштувати їжу.

Звичайно, в перші дні були певні проблеми: наприклад, замість анонсованих 5-7 хвилин від замовлення до отримання гостям довелося чекати дещо довше. Всі труднощі, які виявили, вже виправили: докупили обладнання, за тиждень відлагодили процеси та повернулися до заявленого терміну видачі замовлень.

– Скільки всього було відвідувачів у перші дні роботи? Наскільки співпали очікування та реальність?

– Ми й очікували на початку роботи GABAR великої цікавості від мешканців Луцька, і на значну кількість відвідувачів. Так і сталося, тому очікування повністю співпали з реальністю. Можна сказати, що перший гастробар навіть перебільшив наші сподівання.

– Який трафік ви зафіксували?

– В перші дні було близько 500 відвідувачів на день. Але й надалі кількість гостей якщо й зменшилася, то несуттєво. Вже є постійні клієнти, які приходять 2-3 рази на день.

– Можете поділитися сумою середнього чеку?

– Зараз він близько 180 гривень.

– Скільки часу пройшло від виникнення ідеї до відкриття першого закладу мережі?

– Близько року. За цей час я з командою відпрацювали все, що потрібно для цього проєкту, перевірили гіпотези, налагодили процеси.

– Що зараз входить до меню? Які позиції поставили туди на перші тижні роботи і чи будете згодом його переглядати?

– Перед запуском GABAR ми тривалий час тестували страви майбутнього меню у мережі Галя Балувана, пропонуючи споживачам спробувати ту чи іншу позицію. Ті страви, які здобули визнання серед наших клієнтів, й увійшли у топ-продажів, ми включили в меню GABAR. Аналізуючи продажі, бачимо, що не помилилися: всі страви з меню гастробару дуже добре продаються.

Є дуже хороший попит на салати, напої, традиційні страви: м’ясо, крем-супи, морозиво, десерти.

Чого не очікували: так того, що після відкриття GABAR страви, представлені в ньому, стали краще продаватися в мережі Галя Балувана. Ось така синергія, на яку ми не розраховували.

– Скільки наразі позицій в меню? Будете розширювати?

– Кількість незмінна – 35-40 страв. В планах – збільшити пропозицію до 45 позицій. Вже почали розширення салатної групи, дозапускаємо страви, які просять наші гості. Плануємо й надалі додавати до меню топові позиції, які користуються підвищеним попитом.

Ми позиціонуємся як «здоровий фаст-фуд», тому і їжа, і напої у нас натуральні, без консервантів і підсилювачів смаку, все за оригінальними рецептами. Ця концепція сподобалася споживачам: їдять не тільки у закладі, а й часто беруть страви та напої на винос, до дому.

Є випадки, коли люди з дитиною спеціально приїжджають до нас, щоб дитина могла нарівні з дорослими поїсти здорової їжі, оскільки у більшості фаст-фудів основу меню складають картопля фрі та бургери. В нас все готується без олії, наприклад, картоплю фрі ми не смажемо у фритюрі, а запікаємо в печі.

– Раніше ви казали, що цільова аудиторія GABAR – молодь, студенти, школяри. А тепер вже кажете про сім’ї з дітьми.

– Моя мрія була – створити мультифункціональний заклад. Задум передбачає три типу відвідин: ранок, обід і вечеря. Зранку ми виступаємо як кав’ярня: здебільшого замовляють каву, сніданок, десерти. Цей період триває приблизно до 11 години.

Обідній час – GABAR виступає у ролі їдальні. Тоді до нас приходять люди, які хочуть за розумні гроші смачно пообідати. Наш заклад знаходиться на центральній вулиці, де розташовано багато банків, магазинів і офісів, тому їх працівники вже оцінили переваги гастробару і залюбки сюди приходять обідати.

Після 14-15 контингент відвідувачів змінюється: приходить переважно молодь, щось перекусити – піцу й салати – і випити смачні напої.

Ввечері до нас переважно заходять сім’ї з дітьми – пообідати або повечеряти, відпочити, погодувати дитину та взяти якісь страви додому: на вечір або на сніданок.

Саме таку мету ми собі й ставили: охопити всі категорії споживачів і кожному запропонувати щось цікаве для нього. Так би мовити, у такому форматі ми «вбиваємо всіх зайців».

– Розкажіть про маркетинг при відкритті закладу. Які канали комунікацій використовували, як інформували людей про появу нового формату?

– Перший канал – особисті знайомства і запрошення. На своїй сторінці у Facebook я запросив всіх підписників і друзів завітати до GABAR і на власні очі побачити новий формат, скуштувати страви і впевнитися, що вони смачні та корисні.

Оскільки наша цільова аудиторія – молодь, то підключили SMM, просування у ТікТок, і поки нам цього достатньо. Звісно, використовували і традиційні методи: біл-борди, сітілайти тощо.

Ми намагаємося залучити споживачів, які проживають в радіусі півкілометра від закладу, тому рекламу на радіо, роздачу флаєрів і так далі не розглядали.

– Відкриття ще GABAR розглядаєте?

– Так. Вже почали підготовку до відкриття другого закладу у Луцьку, на стадії підписання договору оренди на третій заклад. Всього до кінця року плануємо відкрити ще п’ять гастрабарів у Луцьку.

– Де він буде розташований?

– В районі, де знаходиться Луцький політехнічний інститут. Тобто, знову ж таки, на локації, де багато нашої цільової аудиторії. Відповідно, і заклад буде орієнтований на студентів, з адаптованим меню. Його площа буде 32 кв. м, і там ми хочемо відтестувати формат «все для студента».

Цей варіант ідеально підійде для наших партнерів, які вже мають магазини Галя Балувана. Завдяки наявності власного виробництва, вони зможуть швидко і з мінімальними вкладеннями відкрити GABAR.

– Ви ще казали про третій заклад у Луцьку…

– Поки ведемо переговори. Він планується до відкриття у спортклубі. Його площа теж буде до 40 кв. м, із адаптованим меню.

– Це ваші заклади або франчайзингові?

– У Луцьку працюють виключно наші заклади, в інших містах України будемо продавати франшизу.

– Вже отримували запит на франшизу GABAR?

– В нас вже є десять партнерів, які раніше з нами співпрацювали по франшизі Галя Балувана, і п’ять – зовсім нових.

– В яких містах планується відкриття закладів?

– Один партнер – з Одеси, він вже на етапі ремонту. Два партнери – з Тернополя. Один з них – власник мережі супермаркетів, і планує відкриття GABAR в своїх магазинах. Другий – ресторатор, який хоче побудувати мережу гастробарів міні-формату. Ще один – з Рівного, футбольний клуб Верес. Для них розробляємо спеціальний формат GABAR, оскільки він розрахований як на харчування працівників ФК і футболістів, так і на пересічних відвідувачів.

Також є ще один партнер у Рівному, і один – у Києві.

– Новим партнерам доведеться самим облаштовувати виробництво, чи є можливість «підключитися» до вже працюючих виробництв у Галя Балувана?

– Ні, кожен партнер розвиває свій бізнес «з нуля». Тобто стартова команда допомагає облаштувати виробництво, знайомить з технічним регламентом і процесами, навчає тонкощам справи. І далі він сам виробляє і постачає страви до GABAR. Таким чином він стає повністю незалежний від постачальників, сам обирає цінову політику, контролює якість. Окрім того, власне виробництво дає йому можливість швидко масштабувати гастробари, оскільки потужностей вистачить не на один заклад.

– До речі, цінову політику партнерів ви якось куруєте? Одні й ті самі страви мають коштувати однаково у Луцьку, Рівному, Одесі, Києві, чи партнер сам виставляє ціни?

– Сама філософія GABAR: не прив’язувати жорстко людей до цін. Є рекомендовані ціни, але вони не обов’язкові. У кожному місті різні умови: різна вартість оренди, різна вартість інгредієнтів, різні зарплати, тобто різна витратна частина. Додатково треба дивитися на конкурентне оточення закладу: якщо поруч працює кав’ярня, то треба знижувати ціну на каву та десерти, якщо продається шаурма – на неї, якщо їдальня – то на готові страви і так далі. Тому в межах розумного партнер сам формує свою цінову політику.

Це своєрідний конструктор: ми визначаємо нашу цільову аудиторію у радіусі півкілометра, формуємо під неї меню, потім дивимося на конкурентів в тому ж радіусі, і визначаємо цінову політику.

– Кого бачите конкурентами вашої мережі?

– Майже всіх, окрім елітних ресторанів: кав’ярні, кафе, фаст-фуд, їдальні, кіоски з шаурмою, піццерії – все, що пов’язано з гастрономією. Ми маємо знання і ресурси, щоб з ними успішно конкурувати. Я хочу побудувати національну всеукраїнську мережу фаст-фуд, якої в країні немає, тому ніша вільна, зайти і в невеличкі міста, куди міжнародні гравці ніколи не підуть – від 5000 населення.

– Яка площа оптимальна для розміщення GABAR?

– На мою думку, це 30-40 кв. м. Чому? Бо невелика площа, невеликі інвестиції, але на цій площі можна розмістити достатньо посадкових місць і кухню на ті самі 40 позицій у меню: від кави до повноцінного обіду.

Окрім того, локації такої площі досить легко знайти у будь-якому місці.

– Скільки грошей потрібно вкласти у відкриття закладу?

– Витратна частина формується з двох складових. Перша – це облаштування кухні. Друга – власне GABAR. Кухня обійдеться (без ремонту, бо його прорахувати заздалегідь неможливо – в кожного свої умови) в 40 000 – 50 000 євро. Це обладнання, інвентар і тому подібне. Сам гастробар – приблизно $1000 за квадратний метр із врахуванням ремонту.

– Який термін окупності закладаєте?

– Якщо це партнер з мережі Галя Балувана, і йому вже не треба облаштовувати кухню, то це від чотирьох до семи місяців. Якщо треба витрати гроші на кухню, то термін, зрозуміло, збільшується. Але треба брати до уваги, що кухня – це стала витрата, і одна кухня може обслуговувати 5-7 закладів.

– Розкажіть про умови франшизи GABAR.

– Поки в нас є спеціальні, внутрішні умови франшизи, які ми не розголошуємо: для партнерів з мережі Галя Балувана. Для нових партнерів паушальний внесок складає 9000 євро: це оплата нашої роботи по навчанню та відкриття кухні та закладу. Думаю, що невдовзі збільшимо суму внеску до 15 000 євро. Внесок за другий і кожен наступний ресторан – 500 євро.

Роялті – 50 євро на місяць за кожен заклад.

– За вашими розрахунками, яка кількість GABAR може працювати в Україні?

– Близько 2000 по всій Україні. Заклади такого формату можуть працювати де завгодно: на вокзалах і автовокзалах, на заправках, на автомийках, біля інститутів і коледжів, у житлових комплексах, на фуд-кортах ТРЦ і у фуд-холах. У містах-мільйонниках і у маленьких райцентрах: такий формат буде затребуваний всюди.

Деталі про співпрацю можна дізнатися у директорки проєкту Наталії за номером телефону +380951677788. За розвитком GABAR слідкуйте на сайті  (https://gabar.com.ua/) закладу, а також у соцмережах: у Facebook  (https://www.facebook.com/multipovar)та телеграмі (https://web.telegram.org/a/#-1002075001267).


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку