Владлена Русіна, WOG: На частку непаливних продажів зараз доводиться до 20% прибутку

Владлена Русіна, WOG: На частку непаливних продажів зараз доводиться до 20% прибутку

19.02.2021 02:55
  6070
rau

Які проекті вдалося реалізувати мережі WOG за останній рік, які зміни відбулися в компанії та чи планує компанія далі розвивати сегмент рітейлу, розповіла операційний директор мережі АЗК WOG Владлена Русіна.

Цей текст доступний також російською мовою

– 2020 став дуже складним для бізнесу в усьому світі. Як цей рік вплинув на ваш бізнес?

– 2020 рік був складним для всіх – не тільки для компанії WOG. Загалом, Covid-19 приніс неочікувані випробування по всьому світі, зруйнував чимало планів. Суворі заходи карантину багато в чому змінили парадигму більшості бізнесів. У ситуації, що склалася, важливо швидко змінюватися, відповідати на нові виклики, відчувати і відгукуватися на запити клієнтів. Проте можна сказати, що цей рік навчив людей та бізнеси змінюватися, оперативно адаптуватися до ситуації. Так, по суті, «на плаву» залишилися ті компанії, які змогли легко вбудуватися в нові умови, швидко реагувати на нові виклики й адаптуватися до нинішніх реалій.

Складний 2020 рік зробив нас досвідченішими, ефективнішими та гнучкішими. Сьогодні ми чітко усвідомлюємо, що в сучасних умовах цінність не стільки у системності, скільки у здатності швидко та гнучко реагувати на зміну ситуацій, бути готовими до викликів ринку.

– Чи все із запланованого на 2020 рік вдалося реалізувати?

– 2020 рік заставив змінити багато планів. При чому, плани мінялися щоденно, їх доводилося адаптувати та підлаштовувати до ситуації, яка змінювалася щодня. Тому, звісно, деякі проекти довелося видозмінити або відтермінувати. Проте, як би це дивно не звучало, стресові ситуації дуже об’єднують людей, роблять їх більш сильними, креативними і оперативними. Під час карантину ми запустили кілька партнерських проектів, які працюють і сьогодні.

Так, на АЗК мережі почали з’являтися поштомати Нова пошта. Тепер, крім звичного комплексу послуг, клієнти WOG можуть отримувати і свої відправлення – документи і посилки вагою до 30 кг. Ще одне нововведення торкнулося відразу 15-ти міст – почав працювати сервіс Glovo. І тепер можна замовити доставку готових страв і товарів, які представлені на WOG. Реалізували спільний проект з магазином Rozetka – на АЗК WOG у столиці можна отримати своє замовлення інтернет-супермаркету. А наприкінці року запустили ЕКО-платформу “До природи з добром”, мета якої – раціоналізація використання природних ресурсів та захист екології, а також популяризація та виховання в українців принципів еко-відповідальності й турботи про навколишнє середовище.

WOG: Крупный бизнес готов сотрудничать с государством в развитии е-ТТН, если налоговая перестанет требовать бумажную бухгалтерию

В рамках еко-платформи реалізовується кілька природоохоронних проектів. Так, спільно з українською еко-компанією Blue Ocean Solutions (BOS) запустили проект з переробки кавової гущі. Тепер макуха, що залишається після приготування кави в кавомашинах мережі, збирається для подальшої переробки в зручні й екологічні підстаканники. Крім цього, кавова гуща із заправок у Луцьку йде на переробку в компанію «Пастернак», де її використовують для виготовлення органічного добрива – біогумусу. А також з метою скоротити використання пластику, який згубно впливає на природу в усьому світі, на всіх об’єктах компанії клієнтам пропонується скористатися замість пластикових трубочок для напоїв їх екологічним паперовим аналогом.

Ще один проект в рамках еко-платформи – сортування сміття на АЗК. На 34-х столичних заправках мережі установлені баки, призначені для роздільного збору пластику, скла та паперу. Відходи з баків відправляються на вторинну переробку.

А також у співпраці з проектом «Батарейки, здавайтеся!» розпочали проект зі збору відпрацьованих батарейок, направлений на збереження екології України та зменшення викидів шкідливих речовин у природнє середовище. На 385 АЗС WOG можна у будь-який час здати у спеціальний контейнер до 20 відпрацьованих батарейок. Зібрані батарейки будуть відправлятися на переробку до заводу GreenWEEE в Румунії.

– Який урок ви винесли для себе з минулого року?

– Основна цінність компанії – це бути адаптивними. Ми зрозуміли, що надважливим для бізнесу є уміння долати перешкоди та швидко вчитися.

– Давайте поговоримо про ринок нафтопродуктів: чи змінилися обсяги реалізації у 2020 році? Які ваші очікування на поточний рік?

– Загалом, 2020 рік став кризовим не тільки для бізнесу, але і для всіх громадян. Рівень купівельної спроможності знизився. Відповідно, і споживання продукції знизилося – і це стосується не тільки ринку нафтопродуктів. Але, як не дивно, говорячи про відносні показники, то, незважаючи на складні умови, нам вдалося зберегти обсяг продажів у межах минулого року. І це при тому, що у зв’язку із карантинними обмеженнями, клієнтопотік дещо знизився. Проте рівень споживання нафтопродуктів залишився на колишньому показнику.

– Хто основні виробники нафтопродуктів, якими ви торгуєте?

– Всі нафтопродукти в мережі WOG – виключно імпортного виробництва, і відповідають стандарту Євро-5. Поставки здійснюються з найсучасніших нафтопереробних заводів Румунії, Ізраїлю, Греції, Литви, Польщі, Білорусі та інших країн.

– Яка у групи частка ринку?

– WOG – один із найбільших імпортерів нафтопродуктів за останні десять років. Компанія забезпечує майже 10% ринку нафтопродуктів країни.

– Скільки об’єктів WOG працює по країні? Чи плануєте розширюватися?

– На даний момент по всій Україні функціонує 20 нафтобаз, понад 400 АЗК, 245 WOG Market, 388 WOG Cafe, з яких 14 кафе – у потягах Інтерсіті та Інтерсіті+, 4 кафе – в аеропортах («Жуляни», «Бориспіль», аеропорти Львова та Одеси), одне кафе у форматі міського закладу (м. Львів), а також два заклади у форматі coffee point в аеропортах «Жуляни» та Одеси.

В планах на 2021 рік – розпочати будівництво п’яти концептуально нових, ультрасучасних об’єктів. Окрім того, буде модернізовано до 20-ти працюючих АЗК.

– Як змінився середній чек на заправку в 2020 році?

– Якщо говорити про чек в літрах, то він зріс – люди почали купувати більший об’єм пального за одну заправку. Проте, рівень середнього чеку в коштах трішки знизився. Це пов’язано із ціною на пальне, яка нижча, ніж в попередньому році. Так, у 2019 році, заправляючи повний бак автовласник платив суму більшу, ніж у 2020-му.

– Як пережило карантин WOG Cafe?

– Карантин, звичайно, вплинув на всі сфери. І на наші заклади також. Як відомо, на період карантину та локдаунів були введені істотні обмеження, які не обійшли стороною і споживання їжі на заправках. Так, WOG Cafe припинило здійснення прийому клієнтів на своїй території. В закладах прибрали столи і крісла для гостей. Кафе працювали в форматі «to go», який дозволяє людині отримати замовлення та забрати його з собою. А ще – на початку карантину люди були досить насторожені до продуктів з кафе, віддавали перевагу домашній їжі. Але ми досить швидко перебудовували нашу операційну систему, підлаштувалися під ситуацію, вимоги карантину і потреби клієнтів. Разом з партнерами оперативно розробили і ввели нові безпечні упаковки для продукції кафе, в основі яких – безконтактна технологія. Так, клієнти отримували своє замовлення відразу в упаковці.

Зважаючи на ситуацію, ми запустили новий сервіс в додатку PRIDE, завдяки якому клієнтам стала доступна функція попереднього замовлення страв і напоїв WOG Cafe, розташованих на АЗК мережі. Оновлення додатку PRIDE надало змогу користувачам попередньо замовити страви і напої з асортименту кафе, а також заощадити час, уникнути чергу та очікування на приготування – забрати замовлення можна навіть не виходячи з авто.

Що ж до WOG Cafe поза межами АЗК, то ці заклади постраждали значно більше. Адже під час першого локдауну, який тривав досить тривалий час, всі рейси – поїзди та авіа – були припинені. Відповідно, і наші заклади в потягах Інтерсіті та в аеропортах не працювали. Але після послаблення карантинних обмежень та відновлення руху поїздів, ми відразу пропонували пасажирам готові ланч-бокси та упаковані хот-доги – все безконтактно та абсолютно безпечно.

– Яка частка непаливного напрямку у виручці мережі?

– На частку непаливних продажів зараз доводиться до 20% прибутку мережі. Ми прагнемо до того, що з часом 70% всього прибутку компанії буде формуватися з продажу пального, а 30% забезпечуватимуть WOG Market і WOG Cafe. Треба відзначити, що 85% наших клієнтів не тільки заправляються, але й купують на АЗК додаткові товари. А якщо дивитися на такий важливий для нашого каналу показник, як конверсія паливних чеків в непаливні, то він давно складає 100%.

– А які зміни відбулися в WOG Market?

– Що стосується продажів у WOG Market, то тут все залишається без змін. Ми не відчули значного відтоку клієнтів. У 2020 році порівняно з 2019-м у WOG Market присутнє зростання реалізації на рівні 10%. Якщо порівнювати чеки, то середній чек збільшився на 14% до попереднього року.

Щодо асортименту, то тут WOG Market рухається шляхом поповнення новими товарними категоріями. Життя змусило нас значно розширити спектр товарів з антисептичними властивостями. Запускали ряд колабораційних сезонних проектів. З тих категорій, які прижилися і мають величезний потенціал, можна виділити проект “Живі квіти”. Треба відзначити також, що у 2020-му спостерігалося збільшення попиту на бакалію, алкогольні/слабоалкогольні напої та антисептичні засоби.

– Чи плануєте далі розширювати сегмент рітейлу? Заходити в нові інфраструктурні об’єкти?

– У січні цього року відкрили нові заклади у форматі coffee point, які розташовані у міжнародних аеропортах Києва ім. І. Сікорського (Жуляни) та Одеси. Ми формуємо плани з відкриття нових закладів, виходячи із загальної концепції компанії – WOG всюди, де є люди. Там, де люди подорожують. Ми – в аеропортах, в поїздах Інтерсіті, на всіх автодорогах країни… І надалі хочемо робити подорожі людей ще більш комфортними, смачнішими, зручнішими, де б людина не була.

– Які тренди рітейлу, на вашу думку, будуть актуальні в 2021 році?

– Актуальні тренди – це абсолютна діджиталізація, безконтактне обслуговування та зони самообслуговування.

– На завершення нашої розмови, розкажіть про плани компанії на 2021?

– Основний фокус компанії не міняється – надати клієнту максимум: якість, смак, зручність, комфорт і т.д. Тому будемо працювати в даному напрямку. Компанія й надалі удосконалюватиме сервіси самообслуговування та посилюватиме напрямок з безпеки перебування клієнтів на об’єктах компанії. А також у 2021 році ми продовжимо свій розвиток з діджиталізації та операційного вдосконалення. Окрім того, звісно, надалі будемо активно інвестувати у розвиток і навчання персоналу компанії.

Читайте також

Куратор проекту «До природи з добром»: Навіщо WOG запускає ЕКО-платформу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку