Владислав Чечоткін про подробиці угоди з EVO, монополію і очікування Amazon

Владислав Чечоткін про подробиці угоди з EVO, монополію і очікування Amazon

14.08.2018 11:48
  3083
Дарья Златьева

Власник Rozetka.ua про те, для чого вирішив викупити частку в EVO Group, коли очікувати схвалення угоди АМКУ і чи дійсно об’єднану компанію готують для продажу Amazon.

9 серпня стало відомо, що Rozetka.ua планує об’єднатися з групою EVO (управляє маркетплейсом Prom.ua та ще рядом інтернет-компаній). Владислав Чечоткін викупить частку концерну Naspers в EVO, а українські акціонери компанії Микола Палієнко, Тарас Мурашко і Денис Горовий одержать частки в об’єднаному бізнесі. За інформацією AIN.UA, сума операції складе $ 12-15 млн. Правда, є одна перешкода – об’єднання спочатку повинен схвалити Антимонопольний комітет України. Портал K750 розпитав підприємця про подробиці угоди. RAU призводить найцікавіші тези інтерв’ю.

Навіщо Rozetka.ua і EVO об’єднуються

Дві основних переваги для Rozetka:

  • Дрібному і середньому бізнесу стане простіше виходити зі своїми товарами на Rozetka.ua.
  • Ми зможемо розширити пропозиції для покупців і продавати все набагато швидше. Продавати все власними силами неможливо. Тому і з’явився маркетплейс. Об’єднання з EVO в цю нашу стратегію добре вписується.

В чему виграш для EVO:

  • У Prom.ua після угоди буде більше можливостей, як у майданчики для продажу товарів. Плюс буде певний синергетичний ефект в розробці, в IT-частини, маркетингових акціях і так далі.

Про шанси на позитивне рішення АМКУ

Ми вважали, що отримаємо дозвіл АМКУ за прискореною процедурою. Після ми перейшли в звичайну, а тепер в ускладнену – назвемо її так.

Українські компанії зазвичай не займаються тим, що ходять до Антимонопольного комітету перед M & A-угодами. У гіршому випадку, якщо АМКУ дійде до вашої угоди і з’ясує, що ви порушили закон, то він постфактум накладає на компанію штраф в 250 000 гривень – і все.

Що стосується нас, то юридично ми – компанія з американськими партнерами-співвласниками, тому діємо в суворій відповідності з процедурами. Ходимо в АМКУ в кожному випадку – наприклад, ми повинні отримувати дозвіл навіть на покупку нерухомості.

Моя особиста думка – до монополії нам дуже далеко. Та й взагалі – в чому може виникнути монополія? На якому саме ринку? Як може бути у кого-то монополія в українському інтернеті, якщо тут є Google, Facebook, Instagram, Ebay, Alibaba і всі інші?

Відповідно до Закону України «Про електронну комерцію», e-commerce не включає в себе поняття маркетплейса. Та й з точки зору Європейської комісії, маркетплейс – це рекламні послуги.

А на ринку рекламних послуг що Rozetka.ua, що Prom.ua – воша на тлі Google. Згідно із законом рішення АМКУ має бути винесено протягом трьох місяців. Але, по-перше, є можливість не дозволити угоду, по-друге, продовжити розслідування. Ми планували цю операцію давно, і АМКУ розглядає наше звернення вже 45 днів. Тепер додали ще три місяці, за які, ми сподіваємося, рішення буде винесено.

Хто буде головним

Керуючим органом буде рада директорів. Голову виберемо, коли компанії об’єднаються. В угоду входить і міжнародний бізнес EVO. Але про плани, пов’язані з ним, поки говорити рано.

О планах продатися Amazon

Сказати, що до нас прийшов Amazon і хоче нас купити, буде неправдою. Не прийшов. Може він прийде коли-небудь і чи захоче нас купити. А може, замість цього він захоче з нами конкурувати. А може, він не прийде на наш ринок взагалі ніколи.

Тому я займаюся своїм бізнесом. Я ніколи не був помічений в тому, що планую свою компанію на продаж.

Ну, або майже ніколи. Завжди розвиваю бізнес так, щоб він був стійким, прибутковим і по можливості динамічно розвивався. Зараз це – моя основна мета.

Чи реальний захід компанії рівня Amazon в Україну

Глобальні гравці мислять зовсім іншими категоріями. Багато в чому це залежить від того, будуть їм тут «пріщемлять хвіст» чи ні. Або, наприклад, від того, чи зможе Україна впоратися з хвилею трудової еміграції, яка набирає обертів … Хто буде купувати товари, якщо всі виїдуть?

При цьому рішення про вихід на нові ринки дуже часто бувають емоційними, а не раціональними. Люди вірять, що глобальні корпорації керуються тільки холодним розрахунком, але це не так.

Українські компанії дуже складно оцінювати. Їх оцінка сильно відрізняється від оцінки американських активів.

Якби ми з таким обсягом бізнесу працювали в Америці – зовсім точно були б “єдинорогом” (стартап-компанії, капіталізація яких перевищила $ 1 млрд за п’ять років, – прим. Ред). Але що таке “єдиноріг” в Україні – сказати складно. Мільярд? Сто мільйонів? Мільйон? Капіталізація в мільярд доларів не дуже стикується з нашими реаліями.

Та й в цілому вся ця гра в “едінорогів” – чистий піар. Реальну вартість компанії може показати тільки її продаж.

Ми дізнаємося, скільки стоїмо, тільки після виходу на біржу. Але поки планів проводити IPO у нас немає. До цього ще дуже далеко.

Читайте також –

Ефект метелика: якими будуть наслідки злиття Rozetka.ua та групи EVO


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку